Sputnik: Oskarshamn har om de vinner ikväll tagit igen de 10 poängen som de låg efter oss i tabellen för ett tag sen. Vi får gärna ta tag i spelet snarast om vi inte vill missa slutspel till och med. Så håglöst och energilöst som ser det ut just nu på isen så börjar jag bli lite nervös ändå.
De enda positiva ikväll va att de visade hög lagmoral, de gick ut tillsammans och gemensamt pissade på oss supportrar. Riktigt fint gjort. Halsduken hade knappt torkat från i torsdags, men nu är den åter dyngsur.
Villervalla: Tänker att det blir lite snöbollseffekt av det hela. En smal och trubbig backsida blir ju så klart ännu smalare och trubbigare när minuter fördelas mellan färre backar. Redan puckosäkra backar utsätts för fler svåra situationer som renderar i tillbakatryckt Timrå. Vilket i sin tur påverkar den offensiva kraften. Man tenderar att spela fast sig i egen zon och tvingas lägga energin på det.
Speluppbyggnadsmässigt läggs alldeles för många minuter på Svensson, Erixon, Stenqvist och Edfeldt - spelare som egentligen inte ska vara bäst på den delen. Svensson ska tackla och täcka skott, inte bygga upp spelet. Samma åt andra hållet: Eronen, Rindell, Edfeldt och Stenqvist tvingas lyfta alldeles för många defensiva minuter. Inte deras styrka.
Även om första perioden var bra rent försvarsmässigt (höll dom på utsidan) började man redan där med att spela fast sig i egen zon gång på gång. På grund av ovannämnt resonemang. Och sedan var väl matchen körd egentligen. Trots 0-0 efter första.
Att prata om kris, schism och att Ante tappat gruppen (populärt resonemang vid förluster) är ju rent jävla dravel och oförmåga att lägga ihop saker och ting.
Timrå är inne i säsongens värsta formsvacka. Den förstärks eller skapas tack vare personalproblem. Klart som fan att Ante och alla i den röda tröjan gör vad dom kan för att bryta den. Men jag tror att det blir svårt så länge en redan svag backsida saknar sina tre (räknar in Erixon som lär stängas av) bästa pjäser. Fortsätter det så här när alla är tillbaka kan man på riktigt prata kris. Men först då egentligen.
Det är smärtsamt och jävligt frustrerande när det ser ut så här. Jag blir galen, trots att jag innerst inne inser att det finns bakomliggande orsaker. Ett lag går inte från att vinna en jävla massa matcher och spela konsekvent försvarsspel till att vara klappkassa utan att förutsättningarna ändras ganska radikalt.
Patrick Polly: Det gjorde han i ST efter förra matchen mot Rögle. Han hade ingen panik alls, oförsvarbar prestation men Lander verkade inte stressad över läget alls och tycker "stämningen är bra i truppen".
JonteD: Jag tycker du skriver det mycket bra, alla har svackor vi hade 6 matcher innan det vände det klart ni är besvikna! Men det är ju bara att glömma o går vidare tycker ni är lite för negativa o börjar prata om kvalspel. Nä jag tror att ni går till slutspel.
Villervalla: Är ingen Timrå expert med det ser ut som ni står och faller på vilket humör förstalinan har för dagen. Hängskalle på Emil och det är kört för dagen. Den tendensen såg vi under den halva säsongen han spelade för AIK. Helt klart finns det hockey i den killen men man måste komma på jobbet varje dag i SHL nuförtiden.
kattan: Kanske skriver med känslorna för mycket utanpå, men spontant känner jag att vi kanske skrev på med en hemvändare för mycket gällande Emil.P och Wedin. Lander och Dahlén solklar skillnad på spets. Men Emils dyra kontrakt kan bli en dyr historia och ett sänke han inte steppar upp mer än detta under alla säsonger han har kvar.
RunarUp som har sett honom väldigt mycket i Växjö var ju skeptisk deluxe på förhand, börjar förstå honom mer och mer nu när han beskrev honom som mestadels osynlig och loj i spelet överlag. Jag hade ju inte gråtit om vi haft Hållander som hemvändare istället.
Vi blir väldigt synade i vårt spel just nu och vi var i topp 6 på lånad tid. Jaja vi saknar spelare, men det har alla lag gjort under säsongen, ännu mer bärande spelare än oss till och med utan att det falerar så pass.
Hoppas vi klarar play in, sen har Kapanen en del arbete att göra till nästa säsong om vi skall ta lite steg mot toppen.
Charlie2: Ja vi har tappat allt i försvarsspelet med följd att anfallet blir lidande också för att de känner en osäkerhet om det blir ett pucktapp och kontring. Backarna blir ängsliga och forwards blir rädda.
Föresten, var det inte en tränare som sa att det är omodern att skymma målvakten och speciellt vid PP? Konstigt att alla andra lag skymmer målvakten och helst med två spelare medans Timrå skymmer inget.
T.o.m. madhawken har gett upp...Malmö i kval... Frågan är vilket lag blir motståndare. Jag satsar på HV. Det gick helt enkelt för lätt första halvan av serien för Timrå. Hybris både bland spelare och supporters. Finns dock tid än att räta ut eländet. Målet var topp 10. Känns inte omöjligt.
Zäta75: Kan ju hålla med men nu glömmer vi de här för en sak e säker vi som supportrar måste TRO på grabbarna!!!! Alla lag har svackor och vi har en nu inbillar mig att de är jävligt tryckt stämning i omklädningsrummet o dom kommer att ta sig i kragen de vet jag!!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿🇺🇿🇺🇿 RÖTT O VITT FÖR ALLTID!!!!!
Timrå IK Vi finns på plats imorgon under julgransplundringen på Sundsvalls torg från kl 11.00! Kom och säg hej! didrik strömberg är där Välkommen 🔆 de va idag? aj faan
Väl mött i så fall. Blir trevligt med nya finbesök i Malmö Arena. Längtar så mycket efter att få se mitt favoritlag igen, oavsett sammanhang. MIF klarar vi av lätt…
snushane: Inte f.,.n beror det bara på backarna,ett dj..la snack om dem,se på våra forwards missar alla chanser de får & vi som var framtunga,oj oj oj,skärskåda forwards jobb istället,uselt var ordet,samt ledningsmässigt håller inte detta någon högre nivå
Missade matchen p g a oväntad inbokning på jobb. Kanske lite synd för det hade säkert varit mysigt att sitta på O’Learys med dyr mat och öl medan man njutit av dagens föreställning. Får väl hoppas att chansen ges en annan gång…
söder över: Patetiskt ovh så otroligt dåligt att ingen i Timrå ställer upp på intervju efter matchen. Jag hoppas att de skäms minst lika mycket som jag och många andra timråiter
Odugliga satar förlåt orden är rejält besviken och skriver lite i affekt.
snushane: Det var dock inte hans första agerande. Lyytinen är ju ett bevis på att han inte är totalt oduglig. Och när vi går bra tycker de flesta om Perra. När det går dåligt gör många inte det. Sen är inte ett kontrakt obrytbart om hans dåliga spel skulle hålla i sig.
Jag håller med om att de två senaste matcherna är på tok för låg nivå. Men svackan är ju inte på den nivå att det ska talas om att sparka Ante.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
brynäs o hv71 ska torska