Olle: Ja känslan är sådär för egen del, tyvärr. Zkellefteå har knackat, men som vanligt så skall vi väl vara trendbrytarlaget och vara de som låter Zkellefteås maskin att tugga igång..
Hahl Bundy 2.0: Känns som en riktig spökmatch ikväll, precis som alltid mot Skellefteå. Jag har inga förhoppningar om poäng men tycker väl inte att det är katastrof om vi torskar heller, huvudsaken att vi tävlar bättre mot SAIK än ifjol.
Kerstin_k: Ja absolut. Missade helt att spana in det! Upp till bevis nu då. En grym instas idag och det kan bli lite att fundera på för tränarkojan framöver. Inte för att JJ varit dålig, men med 2 jämnbördiga målvakter så bör ju den med bäst form stå. Vilket kan bli ett pussel som sagt. Om än ett lyxproblem!
Hoppas inte det blir nån prestige över målvaktsvalet denna säsong bara. Om Juel nu kan visa upp ännu bättre siffror likt han gjorde förra säsongen i Oskars. Ja då bör han lyfta mer matcher. Även om man är svag för vad JJ betytt för oss innan.
SMÅLAND: Båtdjäfvulen är i alla fall röd och vit. Du får själv "spetsa" ögonen och se vilka nunor som är synliga i hyttfönstren och sätta kvällens uppställning därigenom.
Vilk åk mä båten tä Skelleftee igår? Bli dä int vinst ikväll kann rabbuslingarna simm hemm!! Hemmaarena ha vari öppen sen kl 8 å förberedelserna rinn ner i strupuslingen,!! Låt dä rinna lätt ikväll 🥳🥳 Ge oss FRID å VINN ikväll rabbuslingar 🙏🙏🙏 Halleluja 😇😇😇
…DÄRFÖR kommer trendbrotts-Timrå in för att hjälpa Zaik att vända denna dåliga inledning de haft.
Ska försöka vara positiv, men torskar mot Zkellefteå, Plastsjö och FärjeClaesson är lika inpräntade i ryggmärgen som sura miner från sambon när man vaknar tokbakis.
... Timrås svit mot Skellefteå var dyster förra säsongen. Det blev fyra raka förluster (2–6, 1–2, 0–5, 1–3) med den nattsvarta målskillnaden 4–16.
Hoppas att vi kan stå upp bättre än tidigare . Och definitivt bättre än mot Luleå förra matchen. Hoppas alla är laddade och kör stenhårt från början som det ska vara.
sargad: ja jag har ju redan önskat mig en sån där Öret vänding där vi ligger under med 0-2 och vänder till seger 3-2 i övertid m h a en Ante special. Pääjärvi avgör!!!
Zäta75: ST: Trion Didrik Strömberg, Anton Wedin och Sebastian Hartmann kommer inte till spel. "Det är spelare man vill ha tillgängliga, men juniorerna har tagit för sig och har gjort det bra", säger Ante Karlsson
Knylan: "let's empty the tanks"! Om vi inte klarar av att ge Skellett stryk så hoppas jag att vi kan ge dom en match iallafall. Krävs nog när vi har målet att komma till kvartsfinal. Tror det kommer att fixa sig bara DHL vaknar ur sin "törnrosasömn". 💖🤍💖
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Snabbt till skott mindre kladda!