1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590883 inlägg · 6217 ämnen

Skellefteå-Timrå i Strömsund

« · 1397792 · » Till forumet

Sv: Skellefteå-Timrå i Strömsund
Tycho:

Agree, ser lätt ut....
Kommentera

Jockz: Ska vara om dom ställer upp i egen zon tillsammans med Saik och skjuter på egen målvakt.
Kommentera

Jockz: Fattar du hur bra SAIK stressar i BP? + att de gör det riktigt bra också
Kommentera

Johnny Bravo:

TIK ser spända ut i jämförelse mot SAIK, kanske släpper nu när man känt på tippade SM-vinnarna.
Kommentera

Ambroo: Ja säg det. Samma formationer i stort sett alla träningsmatcher och i samtliga moment.

Olle: Tror Torp kan bli nåt. Känns kul att vi har fått en riktigt fysisk back som tycker om att spela fysiskt och att tackla stenhårt.
Kommentera

Olle: PP avsevärt mycket sämre än ifjol? Det måste vara omöjligt! :)
Kommentera

ersson: använder man silverlight spelaren så anpassas kvalitén efter internet hastighet, dvs inget lagg :)
Kommentera

ersson: Jaoo csports jag menar! Okej, tack så mycket. Får ta och göra det :-)
Kommentera

Nja. Våra backar är lättrundade. Granath och Vampola bäst i perioden. Förutom Riddarn dårå.
Kommentera

Olle: Hmm trodde inte att det kunde bli sämre?!
Kommentera

SAIK jobbar hårt i forecheckingen men när vi kommit förbi den har vi haft några chanser i farten. Dock lite uddlöst än så länge.
Syns att SAIK avslutade med final, de ser väldigt taggade ut. De har lättare att komma till chanser men jag tycker ändå att vi står upp ganska bra. Några individuella misstag som skapat de farligaste lägena för SAIK.
Det är väl första matchen där det blivit något liknande ES-tempo och första gången som det blir brist på tid i puckhanteringen.
Kommentera

Jacksson 71: Jag kollade rätt så mycket på csports förra året, om det är det du menar? Jag tyckte inte kvalitén var någon höjdare plus att det laggade rätt så mycket. Nu kan det ju vara så att jag har lite segt internet (24mbit, tror jag) som gör att det laggar. Men testa maila dom som någon annan här inne gjorde så får du testa gratis i en vecka eller något. :)
Kommentera

Kerstin_k: Fart är det, men hyfsade svängdörrar och klent i slottet framför eget. Sen släpper man lite väl mycket 3 mot 2. Varför spelar man inte in en päpä-lina?
Kommentera

liston: Bra vibbar av Ridderwall och Önerud tycker jag. Dåliga vibbar av Murley, Hertzberg och Torp. PP såg avsevärt mycket sämre ut än fjolårets men det är ju å andra sidan bara träningsmatch också :)
Kommentera

En liten snabb fråga som inte rör den här matchen alls. Men det handlar om live på webben. Har flyttat och bytt till boxer ifrån canal digital. Vilket gör att jag inte får tillgång till säsongskortet i Elitserien nu när jag har boxer.
Men Canal+ erbjuder ju säsongskortet på webben också. Då undrar jag, är det värt det? Är det nån som kör på webben?, Och laggar det inte?
Kommentera

Kostiainen: riktigt fina räddningar från riddarn i första! :)
Kommentera

Känns som att Timrå är kvar i bussen, går lite för fort ibland. SAIK spelar med stort självförtroende, som under Tik,s två första PP så störde man med lugnt och med beräknande styrspel med en uns av checking.
Kommentera

Ambroo: JA herregud -.- Deras Pikk var Pikk medans våran Pikk blev nå jävla blandnamn.
Kommentera

RubinCarter: Riddarn spelar riktigt riktigt bra. I övrigt har väl kommentatorn rätt; SAIK har fler klara chanser. Men att detta års Timrå IK ska bli nån slagpåse har jag svårt att tro. Tycker att det finns bra tendenser i spelet och så långt efter SAIK är vi inte.

Hoppas att nån bemödar sig med att skriva en ordentlig matchrapport.
Kommentera

RubinCarter:
Ingen större period av Timrå, på tok för dåligt PP.

Riddan har varit bra.
Kommentera

söder över: Ja det åks en del skridskor iaf. Riddarn gjorde en riktigt bra period får man säga. Kommer bli svårt att avgöra vem som ska bli förstemålis känns det som.
Kommentera

Pikkarainen och Pikkarinen...
Kommentera

Pikkarinen?! WTF
Kommentera

söder över: Önerud hör man titt som tätt =)
Kommentera

Fin frekvens på skridskorna hos timrå ik iaf! Orkar man hålla det tempot hela matchen så misstänker jag att matchbilden svänger en del
Kommentera

Olle: Telefoncoacha Perra!!11!! ;)
Kommentera

RubinCarter: Nää det är helt otroligt. Det borde vara det man övat mest på med tanke på förra säsongen...
Kommentera

RubinCarter: Perra står inte ens i båset idag så det är inte hans fel att Torp spelar PP.
Kommentera

Ambroo: Perra verkar inte bry sig ett skit om specialformationer och taktik. Han ska bara gosa med sina lag.

Riddan håller kvar oss. Var det någon som sa bra försvarspel =/

Redigerad kommentar

Kommentera

Ooou, får lite Lindbäck vibbar när jag ser Ridderwalls rörelsemönster, tror han kan bli kanon jag!
Kommentera

Kul att man har fem perioder på sig lite drygt att spela ni åtminstone en pp-formation.
Kommentera

RubinCarter: Liiite skillnad på PP :/
Kommentera

Klasskillnad.
Kommentera

Var lugnare innan jag såg denna pariod.

När ska vi få ner pucken i PP då.
Få se om vi är bra i BP då iaf.
Kommentera

Berglund: Tror vi har haft ett skott på två PP nu. Första godkända bytet på hela matchen nu av Vampolas formation efter 12 minuter. Kunde sett bättre ut :)
Kommentera

RubinCarter: Ridderwall har också varit bra på att stoppa puck hittills.. (Ta i trä..)
Kommentera

ersson: Ja vi har tydligen inte börjat träna PP än eller PP formationer.
Kommentera

Olle: uppenbarligen eftersom att när det väl lyckas så får man väldigt bråttomt att ta kontroll över pucken...
Kommentera

ersson: Urgh, riktigt dåligt PP
Kommentera

Vad fan gör vi -.-

Jero är duktig att stoppa puck iaf.
Kommentera

Vänta vänta vänta.. Hörde jag Torp och Dahlroth i PP?
Kommentera

Step up i pp nu!
Kommentera

Jacksson 71: Hm, har Örnerud fixat båda utv till tiks fördel nu =)
Kommentera

RubinCarter: Önerud trampar, fixar utvisning nr2.
Kommentera

Nu skickar vi in 1-0 i PP tack
Kommentera

Kommentatorn har ganska stora problem med att det finns två stycken Johan Andersson iallfall!
Kommentera

Tänk om ändå ST hade samma fina idé som Norran att sända försäsongsmatcherna på webben
Kommentera

söder över: Man skulle nog kanske sansa sig lite när det gäller checkingen. Tre spelare som rusar varenda gång.
Kommentera

Skarin: Jaha ja, jag var inte med på att det var helt mongo på den fronten.
Kommentera

Skarin: Perra hade 20 såg jag. Fräckt.
Kommentera

« · 1397792 · »