SAIK jobbar hårt i forecheckingen men när vi kommit förbi den har vi haft några chanser i farten. Dock lite uddlöst än så länge. Syns att SAIK avslutade med final, de ser väldigt taggade ut. De har lättare att komma till chanser men jag tycker ändå att vi står upp ganska bra. Några individuella misstag som skapat de farligaste lägena för SAIK. Det är väl första matchen där det blivit något liknande ES-tempo och första gången som det blir brist på tid i puckhanteringen.
Jacksson 71: Jag kollade rätt så mycket på csports förra året, om det är det du menar? Jag tyckte inte kvalitén var någon höjdare plus att det laggade rätt så mycket. Nu kan det ju vara så att jag har lite segt internet (24mbit, tror jag) som gör att det laggar. Men testa maila dom som någon annan här inne gjorde så får du testa gratis i en vecka eller något. :)
Kerstin_k: Fart är det, men hyfsade svängdörrar och klent i slottet framför eget. Sen släpper man lite väl mycket 3 mot 2. Varför spelar man inte in en päpä-lina?
liston: Bra vibbar av Ridderwall och Önerud tycker jag. Dåliga vibbar av Murley, Hertzberg och Torp. PP såg avsevärt mycket sämre ut än fjolårets men det är ju å andra sidan bara träningsmatch också :)
En liten snabb fråga som inte rör den här matchen alls. Men det handlar om live på webben. Har flyttat och bytt till boxer ifrån canal digital. Vilket gör att jag inte får tillgång till säsongskortet i Elitserien nu när jag har boxer. Men Canal+ erbjuder ju säsongskortet på webben också. Då undrar jag, är det värt det? Är det nån som kör på webben?, Och laggar det inte?
Känns som att Timrå är kvar i bussen, går lite för fort ibland. SAIK spelar med stort självförtroende, som under Tik,s två första PP så störde man med lugnt och med beräknande styrspel med en uns av checking.
RubinCarter: Riddarn spelar riktigt riktigt bra. I övrigt har väl kommentatorn rätt; SAIK har fler klara chanser. Men att detta års Timrå IK ska bli nån slagpåse har jag svårt att tro. Tycker att det finns bra tendenser i spelet och så långt efter SAIK är vi inte.
Hoppas att nån bemödar sig med att skriva en ordentlig matchrapport.
söder över: Ja det åks en del skridskor iaf. Riddarn gjorde en riktigt bra period får man säga. Kommer bli svårt att avgöra vem som ska bli förstemålis känns det som.
Berglund: Tror vi har haft ett skott på två PP nu. Första godkända bytet på hela matchen nu av Vampolas formation efter 12 minuter. Kunde sett bättre ut :)
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Agree, ser lätt ut....