1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28

« · 1079579 Till forumet

Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Jahapp, om vi vinner och både HV och Nubben boys förlorar så ligger vi på slutspelsplats iallafall.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Det blir smisk i Templet för er tyvärr.
Kommentera

Gorthank: Kan du inte titta efter i glaskulan och berätta vad som händer om en månad också ??.
Kommentera

-Gurra-: Nu fick du mig på nya tankar. ;)
Fast det fanns väl inte på gamla HS, men skitsamma.

Här kommer första kommentaren som jag log lite åt:
"hehe, actually feel a little sorry for Thomas Wood,"
Kommentera

"There was some small livestock farms that were out and pick a quarrel in the first period break, Fortunately, so did the guards and prevented them to go on lubricant:)"

På svenska:

Det var några små Djurgårdare som var ute och muckade gräl i första periodpaus, turligt nog så kom vakterna och hindrade dom att åka på smörj :)
Kommentera

73Sjöbba: Skönt att kunna inspirera någon som omväxling.
Kommentera

Om grabbarna lirar som mot Brynäs och Djurgården (under de bättre delarna av matcherna) så tror jag faktiskt på en efterlängtad bortaseger. Mitt tips 2-5.
Kommentera

Knepigt datum i trådnamnet.
Kommentera

John K: Tyvärr blir super torsk, mot saik,,tänk själv vi är ju helkassa ingen center och värdelösa backar, målvakter som släpper in en och annan puck,,och räntorna är så j-la höga så bara dumt att lägga på sig mer utgifter genom att åka sååå långt
Kommentera

Hälge:
Det matchar den knepiga omröstningen. Vad är det som ska vända?
Kommentera

friskan: Räntan kommer att vända,, och därmed kommer Timrå ik samla en massa poäng,,om nu inte räntan är låst
Kommentera

Harryhaffa:
Men enligt omröstninges så har det vänt nu....är det bra eller dåligt?
Kommentera

Harryhaffa: Det var väldigt vad negativ du blivit då. Visst kan jag ana ironi i ditt inlägg?
Det är självklart att vi går för en 3-poängare.
Kommentera

friskan: Beror på bygger man en rondell, kan man åka runt den då ändras inte färdriktningen och därmed vänder det inte, MEN! med tanke på rådande konjuktur och ränte läge kan det vara bra att vända, med tanke på det tilltagande hällsotillstånd hos merparten av de inblandade beslutsfattarna, som ska med hänsyn taga till logistik och infrastruktur i det dagliga sammhället, så är jag skepptiskt till en vändplan,,,,svårt detta
Kommentera

Hälge: Bra att du väljer att fokusera på det , good for you..
Kommentera

Mackelito: Jag gör mitt bästa.
Kommentera

Kvällens blåsare:

LAHTI, Robert

ÅSTRÖM, Erik SONDELL, Per
Kommentera

Nu tycker jag vi börjar tänka på matchen ikväll vi får hoppas spelarna i laget inte är lika ofokuserad som vi verkar vara på HS.
Jag tror på en jämn match som vi vinner med uddamålet skulle vara skönt med en bortasegar
Kommentera

Sassa brassa mandelmassa, som man sa på juniortiden.

Ett till trappsteg på vägen upp till elitserieplats.
Kommentera

...*slutspelsplats, menar jag givetvis.
Kommentera

Vinner vi idag ligger vi ganska "bra" till, det ljusnar iaf!

7. HV71 17 49-48 23
8. Färjestad 16 34-36 23
9. Luleå 16 42-46 19
10. Timrå 15 44-49 19

vi kommer då upp på en 9:e plats med 1p efter båda FBK och HV och då har HV även spelat 17matcher!

men hur ofta brukar timrå ta vara på sånna här chanser?
Kommentera

Blizzard: Aldrig?
Kommentera

Eeh...nää...ni får ta 3 poängaren i nästa match istället.

Ikväll får ni ta m-a-x 1 pinne å vi får ta minst 2 alltså...ja hellst 3 för det ska bli ett sant nöje å få se sportjournalisterna i Västerbottens länstidningar få hybris då kliver upp på första platsen om än tillfälligt i Elitserien.

Å många fjuniga Skellefte AIK:are tro att SM-guldet är mer eller mindre redan i hamn för säsongen 08-09...
Kommentera

Hahl Bundy: De svaret lät rimligt :)
Kommentera

Idag blir Skellefteå nya serieledare.
Roligt? Inte alls.
Kommentera

Hahl Bundy: Inte alls... Vi vinner med 3-2 och det blir Lotvonen(!) som avgör.
Kommentera

Ambroo: Lotvonen alltså? Det tvekar jag på. Vi vinner med 4-2, Tenkrat gör 2 mål.
Kommentera

Ambroo: Det får vi hoppas på.
Själv vill jag nog se Lander el. Pääjärvi avgöra.
Hur som havre, Tufft blir det.
Kommentera

Hahl Bundy: 2-6 till timrå blir det.

Mål utav

Wandell - 1
Tenkrat - 1
Pyörälä - 2
Lethoonen - 1
Hynning - 1
Kommentera

Jag tror inte vi vinner. 4-2 till SAIK har jag i min bok.
Kommentera

Skarin: Jag tror vi lyckas spela 3-3
Kommentera

Känner ångesten komma smygande...

4-1 till SAIK
Kommentera

U137: har längta efter match sen sudden målet i lördags! men nu vet jag inte längre.....är skit nervös!
Kommentera

Tror på förlust 5-2 till skellefteå,detta känns som en jantunen/rosa säsong.
Kommentera

AndersN: Jag är inte säker på att jag skulle våga säga nej om jag blev erbjuden en niondeplats.
Kommentera

SAIK ha gått som tåget, och min förhoppning är att då SAIK idag verkligen har något att spela för, i och med att de placerar sig som nr 1 om de vinner idag, så tror jag att laget kommer agera lite annorlunda. Forhoppningen är att SAIK fokuserar mer på att bli etta i tabellen än att vinna matchen.

Nej allt handlar om hur länge Backe Håller nollan, Gör han det länge tror jag vi vinner ligger vi under med 1 till 2 mål om inte mer efter första ja då tror jag det blir torsk idag.

Vågar Timrå tuffa till sig och smälla på ordentligt i början av matchen, kan detta gå vägen.

Mitt tips är, baserat på att jag tror att Timrå kommer spela tight och inte bjuda på någon hockey tror jag att vi lyckas kontra in 3 mål. SAIK kommer få svårt att göra något men Tyvärr så kommer inte backe att få hålla nollan idag heller. Det är gått lite väl länge nu, tror att hans första nolla faktiskt kommer på torsdag emot modo.

1-3 till TIK
Kommentera

Neggotipset säger 2-1 till Skellefteå, och Lehtonen tröstmålar.
Kommentera

Game on ^^ Vinst idag da :)
Kommentera

nectis: Skrattar gott. Humor har ni i Ånge. Tror det blir knallhårt som i Timrå. Men denna gång hoppas jag att det är vår tur att vinna. Tippar 3-2 till oss.
Kommentera

RED DEVILS: Nu byter vi tråd och försöker vinna en ishockeymatch. Det går inte med någon sandlådenivå på isen ikväll om vi ska kunna vinna. Den saken är säker ;)
Kommentera

Det är canal+ som gäller ikväll va? Finns inge på myp2p?
Kommentera

Skarin: Jag tycker det är lite hink och spade att fortsätta köra med TM. Ska han bli bänkad till förmån för MPS i minut 53 den här matchen också?
Kommentera

jens_88: Pröva päpäve.
Kommentera

Skarin: Ikväll tror jag vi tar dom, det känns som att vi har fått väldigt mycket ny energi efter Stormares besök. Challe öste beröm över Stormare i torsdags före matchen och det verkar som Stormares sopsäck vid dörren in till omklädningsrummet var det som behövdes. Där lägger numera spelarna alla sina privata saker när dom kommer till match. 100% fokus på uppgiften, även om det strular i privatlivet utanför planen. Vissa spelare har redan fyllt 2st säckar och det börjar märkas på planen också.

Linkan har nog snart hittat sitt ess i rockärmen, jag hörde att han trodde det var ett ruter ess.
Kommentera

Ambroo: Han börjar ofta ganska bra och på bortaplan är det viktigt att ha någon som tacklar. Men han faller bort för tidigt i matcherna. Det håller jag med om. Om det är för att han, som du säger, är dåligt tränad vet jag inte. Men det kan ju vara så.
Hoppas han tacklar och ställer sig framför mål ikväll. Sedan kan han åka och byta.
Kommentera

Skarin: Snacka om uppförsBACKE... Hihi

F*tta!
Kommentera

Fy fan...AIK redan 1-0. "Backlund maximal otur" säger de på webradion. Fan! Uppförsbacke!
Kommentera

Rooster23: Maximal otur? Det var ju iaf snällt sagt.
Kommentera

Rooster23:

1.16 tog det innan Spiriakos Souvlakis fick hänga in den.

Nu börjar man ju känna igen Timrå igen, de 2 senaste matcherna har varit för bra för att vara sanna.
Kommentera

Ambroo: Säg...varför är man inte förvånad????
Kommentera

Simmalugnt: och det säger du efter första spelminuten?. det är 59 minuter kvar, herregud
Kommentera

« · 1079579