1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596047 inlägg · 6217 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04

Sv:Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
Timrå Icon: SAIK spelaren trippas ju , det är därför / samtidigt de blir en 'spark' . Men nu hade vi tur

Timrå Icon: Jag har inte ens sett det men Skellefteå får det säkert godkänt. Bara för att Hynning fick sin bröstning bortdömd förra säsongen.

Nej se där! Nu vänder vi det här grabbar! For sure!

Olle: Jag hoppas med hela mitt Timråhjärta att du har rätt.

Olle: Äntligen lite rättvisa!

RocknRolf2: Enda anledningen till att jag inte orkar gräva ner mig i hans inkompetens är för att jag är övertygad om att han sparkas åt helvete efter säsongen.

superfalle: Och så ett fotbollsmål :-(

Olle: Kommenterar lönebudgeten för att vissa här tycker att Linkan är bra och har fullt förtroende för hans fortsättning i föreningen.

RocknRolf2: jasså . nog fan finns de sämre backar än granat . spelar egentligen ingen roll vad vi har för backar eller vilken målvakt vi har , för vi har absolut ingenting framåt . man kan inte vinna en match då man gör 0 eller 1 mål

RocknRolf2: Det är tydligt att vi inte orkar

RocknRolf2: Lönebudget har ju ingenting med det här att göra. Timråspelarna har inte motivation för att varken jobba för laget eller sätta dit puckar. Då torskar man.

Angående linkan så tycker jag att han kan börja klä sig bättre och raka sig på halsen när han ställer upp i tv. Han ser ut precis som timrå spelar hockey. slarvig och oproffsig.

FH - avdammad: Du som tycker att Linkan har gjort ett dugligt jobb, varför suger alla våra namnkunniga nyförvärv då? Nyanserat svar tack!

pingvin: Hirso är så jädra långsam att Pikken fick vänta på honom i anfallet! Vilken nolla

En annan som jag tycker är oduglig är Granath. men han är ju BILLIG! OOOHHH

Timrå Icon: Lång pina denna säsong... Det gör ont det gör ont det gör ont

zaccodog: För att det saknas folk :-(

Kom ihåg alla att SAIK inte är någon rikare klubb än Timrå och knappast har högre lönebudget.

Onyanserat att sparka Linkan?!

Timrå Icon: Sådär ja! Vi gör en klassisk timråmatch. Bra spel i första perioden, precis sådär som att man kan börja få lite hopp. Sen gör vi en standard-katastrofal andraperiod där matchen i helt vanlig ordning blir avgjord. Nu ska vi bara spela av den tredje perioden som vi brukar göra, dvs. på det där sättet som får det att se ut som att man är intresserad att jaga reducering/kvittering men man anstränger sig bara tillräckligt mycket för att fansen inte ska börja misstänka timråspelarna för att vara köpta.

Grått, tråkigt och känslan är total apati.

superfalle: Ja riktig klapp-klapp hockey

Timrå Icon: Varför bänkar han inte STYF

zaccodog: Och nu var det godnatt tack vare Styf! Snyggt pp av Skellet dock :-(

Timrå Icon: och en fantastisk lektion av skellefteå hur man spelar powerplay . hoppas att superhirso och grabbarna tittade på . vilken klasskillnad de är mellan lagen

Stoppa upp pensionen i röven och dra åt helvete Styf! Dina år i Timrå är luft värda!

RocknRolf2: Tack STYF

Varenda j*vla pass går ju till rätt adress i SAIK's powerplay

Olle: Bra av Gabbe!!

Återigen en patetisk andraperiod av Timrå och Styf är så jävla dålig så jag kan omöjligt förstå hur jag en gång i tiden tyckte karln var bra.

Timrå Icon: skellefteå har skjutit mer direktskott i detta PP än timrå på hela säsongen

Timrå Icon: Förvånande att man inte gett den pojken en rungande hjärnskakning än, han verkar ju vara het mot oss...

Olle: Rundblad....jädra Hollywoodfru

Timrå Icon: Intressant ändå när man lyssnar på webradion. I första hörde man bara farligheter mot SAIKs mål och det var ett bra timrå och ett piggt timrå och bla bla bla. Nu i andra är det BARA SAIK. Känns tryggt det här med andraperioder...

Vi GER ju bort matcher. Undra om det ens känns tillfredsställande att vinna mot Timrå.

Redigerad kommentar

Olle: Styf kan ju hämta ut pensionspengarna nu den sopan

Olle: hahaha . fan va roligt de måste vara att spela hockey om man bara får gå rakt in på mål . och ingen vare sej back eller målvakt gör någonting .

Olle: juniorkedjor har sina begränsningar...trots allt

Den här sopan Rundblad, kan han bara spela ishockey mot Timrå IK eller?

Ambroo: För hundraelfte gången men det är fortfarande 0-0 och det skall fortfarande spelas om det. Statistiken säger att vi kommer att göra en dålig period, anledningen till detta måste ligga i ork/fokus/coachning men det är inget som går att ändra på just nu. Det är bara att hålla tummarna för att killarna har gett sig fan på att vinna det här.

Ambroo: Men nu orkar vi inte mer. Nu måste vi vila en period i vanlig ordning :-(

Olle: Kul att vi är nära när det vankas period nummer två. För vilken gång i ordning är vi med efter första och spelar bra men utan utdelning?

RocknRolf2: Ja men nu är det som det är. Dom har några lyckade drag på ledningssidan och det har inte vi haft. Nu är det bara att blicka framåt och reda ut den här jävla soppan så att föreningen kan komma tillbaka "on track". Folk ska sparkas men inte ikväll. Nu handlar det om att plocka poäng och överleva.

RocknRolf2: Jo men de har ju sina gruv-miljoner som pumpas in från Boliden!

RocknRolf2: däremot har det proffsigt folk i ledningen.

RocknRolf2: ....och ett lag byggt på gamla tikare och leftovers från övriga

Har Skellefteå hyrt ut en bortaklack? Lär inte vara mycket HS-folk i den klacken om det är en äkta TIK-klack i alla fall. Heroes!

Olle: Ja precis, tänk att vi bara på några år har blivit så frånsprungna av fuckin Sheleftyou, en klubb som varken har mer publik, bättre arena eller mer pengar än Timrå. Bättre juniorverksamhet fine, men annars knappast bättre förutsättningar.

Bra första period av Timrå det var bara målen som fattades, och vi tog ingen utvisning och därför kan vi ha det spel vi har, dags att vinna en andra period nu kanske efter 2 raka oavgjorda 2:a perioder, kom igen !

Hur fan kan det här skitlaget Skellefteå toppa serien? Timrå kan mycket väl vinna SM-guld. Men jag får ändra resultatet till 1-3 i öppen bur.

RocknRolf2: Mållöst efter en period borta mot SAIK är ju inte avgrundsdåligt. Jag säger som radiopratarna från Skellefteå: "vi kommer tillbaka om schutton minutäär, vi hörsch!"

dr-nix: SAIK's webradiopratare ska dock ha cred för deras inlevelse när TIK går till attack, det låter som att vi är på mållinjen i varenda situation.

dr-nix: Glömt att vi var helt totalt värdelösa mot AIK sist?

T T: Är Jokela verkligen hockeyspelare? Kan linkan ha gått fel och varit på innebandy? Han kan verkligen inte åka skridskor

T T: Thorell fortsätter värma tröjan åt Sonnie

« · 1328260 · »