Olle: Ja det måste vara spelare som är skridskostarka och jobbar i varje läge. En spelare som har rykte om sig att kriga och kämpa är alla gånger bättre än någon som är känd för sina "känsliga handleder". Vi måste tillbaka till det vi var för 5-6 år sedan, en samling hungriga vargar som käkade upp många motståndare. Nu är vi bara feta, överbetalda och lata.
MB: Så tycker jag inte att man kan säga heller. Vi har killar som gör juniormisstag hela tiden. Däremot måste man försöka skapa någon slags positiv konkurrens-anda bland spelare som ser 75k i månaden som något att eftersträva, inte försöka motivera ett gäng mätta föredettingar för att uppskatta sina 300k/mån.
RocknRolf2: Vad menr du med 'bra' ? Menar du 'bra' som i 'åka åttor runt skelletspelarna', eller som i 'stå emot när dom snurrar skiten ur oss'? Skellefteå är ett par klasser bättre. Kolla in PP:t när dom parkerar i vår zon i två minuter. När det sedan blir en tvåa till direkt, så...var det väl inte någon högoddsare att den skulle sitta.
Men jo: jag tycker man jobbar på. Jag kräver ingenting mer av det här laget. Man har fortfarande alla möjligheter i världen att vinna den här matchen. Det kommer man sannolikt inte att göra, men man har fortfarande chansen. Hade man sett till att smiska in ett par i första hade andra förmodligen sett bbetydligt bättre ut.
Men ok, jag ska inte skriva något som provocerar dig. Sparka Linkan!!!1 Sparka Perra!!1 Sparka Snål-TJ!!1
Inte en snöbollschans i helvetet att vi vinner detta! AIK åker på halvfart och kommer leka hem matchen i tredje. Helt ärligt så tycker jag Hirso är den sämsta hockey spelaren i ES! Jag byter han mot vem som helst! Men han är säkert billig (ASGARV)
Olle: Jag vill ha spelare som vill spela i tröjan med ett stort jävla Timrå på bröstet och inte vad det står på lönechecken, vi ska spela juniorhockey med en jävla fart och vara i ansiktet på motståndaren hela tiden, inga slöa jävla dyrfinnar odyl, vill ha Mandy karaktärer, Robban pain in the ass typer...klassik jävla TIMRÅHOCKEY. Skit i finlirare med handleder mm....pang på bara ska det vara.
RocknRolf2: har svårt att tro att de är modo vi tävlar med . jag hoppas mer att aik kommer sjunka , för nu så får ju aik bara 3 gratis poäng till av timrå , och de är ju timrå som är deras planka 12 gratis pinnar .
Smokey: Jo men det är en möjlig räddningsplanka i alla fall. Till och med jag har fortfarande lite hopp om att slippa kvalserien, om än väldigt litet.
Vi får väl se om vi får in några spelare innan fönstret stänger. Två duger inte, minst 3 ska in. En back också. Men Timrå IKs egen Bagdad-Bob kommer väl snart med mer info får hoppas.
Jaha, vad händer här inne då? Låt mig gissa: det är Linkan, sparka, avgå!!!1 för hela slanten? Spännande.
Själv tycker jag att det är en klart bra timråinsats så här långt. Nej, vi är inte i närheten av kvallen Skellet har. Kolla på en sån som Rundblad. Vi kan håna honom för hans misstag och runka upp vår egen Sebbe, men...herregud. Där kan man snacka om karisma och briljanta detaljer i sitt spel.
Hade inte räknat med annat än torsk, men nu när man trots allt är med känns det bittert. Varför fick man inte in sisådär två puckar i första? Kommer dom att sitta innanför ramen om vi sparkar Linkan omedelbums?
Sen är det så klart fortfarande mongoloism i uppspelen. Vi är så löjligt lätta att läsa och vända på i mittzonen. Har man inga idéer eller riktlinjer här? Bara 'går det så går det' som gäller?
Kul också att se junisarna. Det kan bli nåt av pöjkera!
Nybbe: Ja jag håller fullständigt med! Perra ser ut som han inte ens vill vara där. Han har den där "vad-var-det-jag-sa-minen" i nyllet! Som att det inte är hans fel att vi inte förstärkt. Lallare
RocknRolf2: Inför nästa säsong (om det blir en så) så hoppas jag att man letar mer i allsvenskan, efterspelare som är halvbra men har potential att bli bättre och att man överger bekvämligheten i att plocka över förmodade "helbra" finnar som bara har potential att försämra sin arbetsprestation. Jag sällar mig till alla dom som anser att scoutingverksamheten måste professionaliseras och utvecklas.
RocknRolf2: Att se Modo som räddningsplanka i TIK:s läge är lika säkert som att ha oskyddat sex med 8180 afrikanska lågprisprostituerade i hopp om att slippa AIDS.
Davidssons klon blr stegvis sämre och sämre, hur nu det överhuvudtaget kan vara möjligt?? Vad håller han på med?! Snacka om att dansa slowfox helt ensam.
Smokey: Sedan har vi en till som har GIVET UPP vår tränare ,kolla hans uppsyn,han ser ut som vill gå där ifrån, vilken otrolig MES , skicka hem han till Värmland ,,,,,TACK
Hirso är sämst på isen igen. Jag tänker inte lägga ner en krona till på Timrå så länge Hirso är kvar eftersom jag inte vill riskera att mina surt förvärvade pengar hamnar i hans ficka.
RocknRolf2: Det här med att bränna alla pengar på en trupp som är ofullständig är ju ett sånt grovt misstag att jag har svårt att hitta motstycke i någon annan förening under modern tid. Även om han hade en tanke med det här bygget så framstår hela fadäsen som en enorm demonstration av inkompetens.
Det har slagit ringar på vattnet som den här föreningen inte kan sudda ut under den här säsongen och det är en starkt bidragande orsak att vi befinner oss där vi är och till att vi inte kommer att repa oss utan istället får sikta in oss på en kvalserie. Jag tror att det skulle vara en onödig risk att inte ersätta honom.
Timrå Icon: Synd att Timrå valde att sparka Corso istället för några odugliga finnar som bara gnäller... Det behövs en ny tränare i Timrå som kan få ihop detta till ett lag, som det är nu så är det två olika lag i timrå. Det som inte skulle ske med så många finnar i laget har tydligen skett, även om det pratas svenska i omklädningsrummet.
Nä hit med sonnenberg som kan få ihop divorna till ett lag, och inför totalt alkoholintag stopp i laget under resten av säsongen. Undra vad Corso sa som gjorde finnarna så sura???
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar