1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586462 inlägg · 6217 ämnen

Skellefteå-Timrå IK

« · 1275972 · » Till forumet


Sv: Skellefteå-Timrå IK
T T: förmodligen ja .. ska försöka släpa med mej hela jobbet . men fan va dyrt de va 170 spänn för en träningsmatch
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
superfalle: Ska du upp till Dunderhallen i morgon?
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Heffners ligger det nere i Skåne det? Annars så är det ju rätt intressant hur en malmöbo känner till en sådan metropol. Månne är du mycket mindre skåning än vad du utger dig för att vara?
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Hur är det egentligen ställt med läsförståelsen? Jag ifrågasatte inte din besatthet att skriva här. Jag ifrågasatte endast din besatthet att debatera Timrås nedgång och inget annat. Dom gånger du gör väsen av dig här så handlar det om att övertyga oss att Timrå är på väg ner i kvalserien. Om du läser igenom mina kommentarer (som mkt väl är fler än dina) så ser du att jag på intet sätt driver en debatt kring Timrås vara eller icke vara lika hårt som dig.

För det andra var jag inte på något sätt upprörd, snarare nyfiken. Tänkte kanske att du i din ungdom blivit nekad att spela med nått Timrålag och således hade en besatthet av att snacka skit om Timrå. Nu har du förvisso helt rätt till dina åsikter och vissa av dom är förmodligen, och tyvärr, ganska träffande. Men jag var bara nyfiken till varför Timrås gästbok får möjligheten att lyssna till dina härliga argument. Är du inne i gästboken till det lag du tror följer Timrå till KS och debaterar lika mycket där?

Förstå mig rätt. Jag tycker inte att du inte ska få vara här, tycker inte heller att du inte ska få tycka som du vill. Jag blir bara så nyfiken på varför man som utomsocknes väljer att snacka så mycket om ett lags nedgång? Överlag tycker jag väl att du för en schysst diskussion, även om det blir lite tjatigt i det långa loppet. Precis lika tjatigt som när vilken annan supporter som helst gnabbar på om samma sak om och om igen.

För det tredje svarade du inte på min fråga: Vad har Malmö värvat som gör att dom eventuellt skulle vara bättre än Timrå om man möts i en kvalserie?
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Skarin: "Söderbergh", som han kallas, är en utbildad trash-talker. Hans enda funktion på Hockeysnack är så att malmö åtminstånde har 2 medlemmar.

Han har dessutom inte lämnat något inlägg i Malmö´s GB, så det talar ju bara för att han inte håller på malmö fullt ut så därför råder jag han att ändra sitt favoritlag på HS till "ej angivet"
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Per HApps: Vi ska nog inte gå för hårt fram åt den här malmö-killen. Han måste ju haft en fruktansvärd tung period. MIF leder med X antal mål i sista omgången av Kvalserien. Sedan rasar allt samman...........igen! Usch. Missa på mållinjen när allt var så gott som klart. Istället för musik, förvirring. Läs: Istället för Malmö, Ängelholm.

Nej, istället tycker jag att vi samtliga härinne lider med honom. Som tur är slipper vi TIKare sånt där för ett bra tag framöver.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Dunc:
För kännedom, senast MIF lirade en elitseriematch.

2005-03-01 19:00 Färjestads BK - IF Malmö Redhawks 5 - 2
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Per HApps: Tycker faktiskt att det är kul med den där grabben som törs sticka in näsan och göra sig viktig. Han är ju så lättretad. Han kan ju t.ex inte säga när Malmö slog Timrå i hockey senast.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Tycho:
Prisa Jesus, han har bytt skepnad till en hockespelare och nedstigit till Timrå från himlen
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Halleluljah!
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Skarin: Tja Skarin, du låter som en väckelsepredikant från Livets Ord. Hedström är pånyttödd. Hallelujah. Låt oss se om han orkar med Jesus rollen.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Kerstin_k: Hej Kerstin, ja vad ska jag svara på det? Låt oss börja med att konstatera att du skrivit mångdubbelt mer här än mig vilket gör att frågan om "besatthet" slår tillbaka hårt på dig. För på ett öppet forum skall väl både positiva och negativa åsikter kunna framföras? Och gäster skall ha tillgång?
Om du tar och lugnar ner din hysteri lite så kan du konstatera att det inte så ofta jag skriver här. Hockeysäsongen börjar och jag kollar runt på olika forum, även här i Danmark (där Herning är mitt favoritlag som jag följer).
På din fråga om varför jag snackar om Timrås (potentiella, och i mina ögon sannolika) nedgång så kan du läsa mina argument tidigare. Jag kan ju konstatera att jag även noterat samma "undergångstämning" som jag predikterar hos en del av era reguljära besökare här. Så jag tror inte att jag är helt ute och cyklar.
Ciao
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Skarin:
Han är ju värre än en 45-varvare med hack i skivan redan på första varvet.

Fokusera på MIF, skulle inte tro det
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: ...och Tom Wandell heter alltså Regins ersättare. Där är jag nöjd. Han kan bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Det är roligt när du upprepar.

Du är helt ute och cyklar. Förutom på en punkt. Riku Hahl har försvunnit men har inte ersatts. Det tycker även jag är både dåligt men framförallt märkligt i det avseendet att man inte lyckats locka hit en duktig center. Men jag är ändå ganska så säker på att en center kommer att värvas så småningom.

Och när det gäller Jonte så kommer han vara en av de mest tongivande spelarna denna säsong, alla kategorier. Det är jag helt övertygad om. Hedström är pånyttfödd. Därför ser jag honom mer som en ytterforward än en center. Men nu är det som det är, för tillfället.

Backsidan är bättre än ifjol. Sanny Lindströms hjärta kommer bl a Pär Styf att ersätta så där ser jag inga problem alls. Dessutom har Tomas Skogs och Mikko Lehtonen tillkommit.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Kerstin_k: Det känns som att det är poppis. Även bland egna supportrar.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Vad har Malmö värvat som är så fantastiskt bra i år? Rihijärvi? Såg att han ryktades till Malmö idag. Spännande nyförvärv.

Törs man fråga varför du har en besatthet av att "argumentera" för Timrås nedgång här inne?
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Blizzard: Faktiskt inte. Har t o m sett Hynning flera gånger i AIK ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Hahl Bundy: Ha ha, gott svar Hahl (frölunda?). Vi har några spännande månader framför oss. Och du vet lika väl som jag att Timrå är lika långt ifrån SM-guld denna säsong som Heffners
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: "Hynning, jo, det blir spännande att se om han kommer leverera. Har annars en känsla av att hans nivå är samma som hans moderförening."

Du kollar mest på Fotboll vha ?
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Det du förespår att vi hamnar i KS o åker ur resp. att ni Miffon går upp i ES, det är ett gigantiskt önsketänkande från din sida.
Mao så verkar det som om det redan har skett i din tankevärld.
Härligt o bryskt uppvaknande stundar om några månader för din del. Dream On!
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Tvåtallar: Om du har svårt att argumentera skall vi självklart inte öda tid på varandra.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Cartman: Hedström har väl inte på något sätt motsvarat den lön han uppbär hos er (även när han spelat). Och, med en ödmjuk ursäkt för att jag inte är 100% uppdaterad, skulle ni skola om Hedström som är en brunkare till förstecenter???
Hynning, jo, det blir spännande att se om han kommer leverera. Har annars en känsla av att hans nivå är samma som hans moderförening.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Vi har ett kanonlag i år med! Ser fram emot säsongen, 16 åringarna har blivit 17, Hedström är pissed off igen osv. osv. Jag tror att Erixon kommer bli säsongens utropstecken på backsidan och mini pebben på forward! Lätt topp 6 iaf!
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Hynning och Hedström borde man ju se som nyförvärv pga att dom inte spelade så mycket förra säsongen.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Bra då vet alla vilken nivå du ligger på. Jag tror inte att det är någon mening att du skriver nåt mera på detta forum
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Dunc: Så ditt argument är att ett lag som slutar på t ex åttonde plats år ett och sjätte plats år två med lagbundenhet slutar på fjärdeplats år tre oavsett hur laget ser ut ?????
"Dunc", är det ljudet när du ramlar av stolen när du skrattar åt dina egna skämt?
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Tvåtallar: Jag tycker egentligen inte om att upprepa vad jag skrivit tidigare. Ni har förlorat riktigt bra spelare, Hahl, Regin, Kokko, Koskinen, Lindström och inte ersatt dem med i närheten likvärdiga. Och Hedström har ju visat sig vara ett gigantiskt stolpskott. Det är mitt argument för att ni kommer spela kvalserie denna säsong.

Och visst ser jag fram emot en riktigt spännande hockeyallsvenska i år, men.. vi är starkast i år. Här sticker jag ut käken, men i år går vi upp och sen blir vi kvar med vårt sponsorstöd och i den expansiva region vi finns. Är ganska övertygad att även Leksand tar steget upp i år.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Tar mig friheten att svara i Tvåtallars ställe. Statistikmässigt har ju Timrå Ik hela tiden i ES blivit bättre för varje år så vi bör alltså i sluttabellen hamna mellan första o fjärde plats. Vad gäller Mif så verkar neråtlinjen fortsätta. Tror ni får riktigt jobbigt mot Sundsvall i år.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Skulle vara intresant för många här att höra vad det är som får dig att tro att vi skulle vara i kvalserien till våren.
Personligen tror jag att Malmö har problem att nå UPP till kvalserien i år.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Tvåtallar: Jag håller inte på Frölunda, men de känns väldigt spännande i år tycker jag. Kan t o m kosta på mig att säga att jag hoppas (men tror inte) att ni slipper kvalserien år. Jag tror att de två ES lagen som halkar dit åker ur
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Det räcker nog inte att ta två långa fina topp skott ur våra fina stolta tallar. Typ Hahl och Nubben.
Som Förlunda prövar.
För att bli som oss måste man nog gräva upp tallarna med rötter och allt.
Men tyvärr de fixar ni aldrig.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
BlackBay: Så du är en sådan där liten äppelkindad historieonanist.
Vi var bättre än Frölunda förra säsongen och DÄRFÖR kommer vi vara bättre i år igen ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Frölunda har ju haft ett spännande lag två raka säsonger nu va?.... få se hur har det gått nurå?.....vi "bönder" har lite dåligt minne..... känns som det sportsligt gått aningen bättre här uppe vill jag minnas
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Tråkigt att behöva berätta verkligheten för dig.
Timrå har ett eliserielag, Timrå har tradition, och Timrå kommer att ha ett lag i högsta divitionen under överskådlig tid.
Hur stor stad Malmö än är, och hur stor o fin arena som byggs där.
Och hur många stjärnspelare som än värvas
Så finns det alltid problem med kultur, publkintresse och lag känsla osv.
Ett gott råd håll er till fotbollen
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
söderbergh: Ja det finns ju många byfånar i den här kommnen med sin lokalpatriotism.
Man blir bara så less på alla nötter:(
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Blizzard: Vad blir du så upprörd över, Frölunda har en avundsvärt fin organisation och ett riktigt spännande lag. De förstår att hockey är underhållning och arbetar för att leva upp till det.
Men sen har du rätt. Frölunda är inte ett NHL lag. Men i fall Timrås organisation har samma "Smalltown boy" attityd som du så har ni snart inte ens ett elitserielag
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Blizzard: Av vilka förknippas Frölunda med NHL?
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Anonymous: gubbhumorn har slagit till igen.......
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Blizzard: Penisavund hade den gamle Sigmund sagt.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
JBlom: näe de ska vi intte, men Frölunda har förknippats med NHL ända sen dom torksa mot FBK... Frölunda är INTE nått jävla NHL-lag
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Blizzard: Ja det är ju NHL som utvecklingen av allt sker i.
Ska vi hemma i Sverige skita blint i det å snöra på oss våra gamla läderskrillor och gå tillbaka till träklubbor kanske?

Jag brukar skratta åt Danskarna i skidbacken ja medan vi i Sverige har kommit långt i utvecklingen av skidkläder så vi oftast har bättre material som tål kyla, snö och is bättre än deras Jeans...

;)
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
"– Tröjorna är gjorda i ett ganska tunt material och precis som många tröjor i NHL är det nät i armhålan för att det inte ska bli så varmt, säger Mats Ahdrian, klubbdirektör"



"Vi vill förnya oss. Inspiration har vi hämtat från Minnesota Wild i NHL, säger klubbdirektör Mats Ahdrian. "

Vad fan NHL,NHL,NHL och NHL dom kan ju för fan gå med i NHL, j*vlar vilken jobbig klubb.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
73Sjöbba: Då kan vi delvis stryka VF.
¨
Frölunda har också ett på förväg bestämt schema för hur tröjorna ska användas.

Vit tröja - bortamatch.

Röd tröja - hemmamatch på helgen.

Grön tröja – hemmamatcher måndag till fredag.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
73Sjöbba: Va bra, då är det ju löst?
Nog för jag har för mig att SSK har blått ställ
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Helg Ernest: Luleå, Frölunda och Södertälje bl.a har väl röda hemmaställ.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
moreten: Vilka lag har röda hemma ställ då?
Jag utgick i mitt resonemang från innebandyn, där man kan få en Aha upplevelse när matchen skall gå igång och båda lagen har röda tröjor på sig. För på den nivån (12 åringar) har ingen koll på motståndarnas färger.
Men som sagt, vilka andra lag har rött hemma? Då cvet vi ju vilka lag timrå måste spela med hemma tröjorna borta.
Vilket jag tror med all säkerhet att klubbledningen har pail på.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Helg Ernest: Så du menar att hemmalagen ska spela i sina bortaställ bara för att Timrå ska spela i sitt röda ställ borta? Ja jösses säger jag bara...
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
JBlom: Förr var det mörkt mot ljust. Det var alltså innan färgtvn kom.
Det var för S7V tvs skull. Det har nbog varit en kvarleva sedan den tiden.
I alla andra sporter är det numera så att man inte får spela i samma färg, dvs. så det inte är risk för förväxling. Så skenerellt kan man säga att vi kan spela mot alla lag borta i våra röda matchställ såvida inte motståndaren har röda matchställ och det mest kufiska är att alltid bortalaget skall byta tröja. Mer lågiskt vore väl det att hemmalaget, som har sin garderob på plats byter. Men o andra sidan vet ju sammtliga lag vilka som har röda ställ, så dom anpassar garderoben därefter.
Kommentera

Sv: Skellefteå-Timrå IK
Dragan 2k: Exakt...
Mörkt mot ljust är det som gäller.

Men visst finns det matcher då Timrå kommer att kunna använda dom röda tröjjorna på bortamatch.
Kommentera

« · 1275972 · »