1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590777 inlägg · 6217 ämnen

Skippa dösnacket

« · 391399 Till forumet

Sv: Skippa dösnacket
rådbjer: Jo men samtidigt så måste man ha förståelse för den direkta besvikna reaktionen hos folk då det kommer ut att han gjort klart med MIF i 3 år. Smokey´s metafor var klockren.
Kommentera

JimmyH: Ja det är alldeles för lätt att tycka saker o ting utan att ha byxorna på sig!
Spec. om man vägrar inse att byxorna inte sitter uppe!
Kommentera

RocknRolf: Jag har fått info här till morgonen om hela historien om Mackan, Tyskland och 3 års kontraktet i MIF (som kan strykas efter 2 för övrigt).

Infon kom från Mackan själv men det är sagt till mig i förtroende men jag kan säga så mycket som så att han verkligen inte är en svikare och jag ska göra allt i min makt för att få till stånd med ett vackert mottagande av karln till hösten, trots att han spelar i hökdräkt.
Kommentera

epa:
Besservisser
Kommentera

kvasten: Styf är från Härnösand
Kommentera

RocknRolf:
Mackan är en Almtunaspelare, Robban likaså
Styv ifrån Modo Z.a ifrån...
Du behöver inte hylla någon!
Mackan gjorde 3 mål och en assist på Almtuna när han var på besök i Uppsala med Huddinge, huva!
Strimma spelade inte han i Brynäs?? Men han lämnade väl Tik då de inte behövde hans tjäster, eller var det tvärtom???
Kommentera

En sak till. Jag kommer ALDRIG någonsin hylla en Malmöspelare i Sydkraft arena eller nån annanstans heller för den delen.
Ni som vill hylla spelare som spelar i andra lag kan lika gärna byta klubb.
Nån jävla måtta får det vara.
Kommentera

Mac Bacon: zzzz... Det är nog du som borde läsa på istället. Men jag tänker inte argumentera om det. Även om ditt inlägg är så pass ihåligt att det rycker i fingrarna.
Helt klart är att det var inga ultimatum för Matthiasson som gjorde att han skrev på flerårskontrakt för Malmö.
äh.. jag orkar inte. Men med fler såna inlägg av typen "läs på bättre" "bullshit" osv så drar jag igång. Och jag har argument.
Kommentera

Mac Bacon:

Håller med dig McDonalds han ska hyllas på samma sätt. . .
Det ska villigt erkännas att jag får knotter och gåshud när jag tänker tillbaks på hur vackra och seriösa majoriteten av timråfansen är mot sina spelare och exspelare. Skulle vilja se vilken supportergrupp i Sverige som har samma glöd som våran!
Nej var nu stolta istället och ställ upp med raka ryggar och önska Mackan lycka till i fortsättningen när han kommer på besök (ni som fortfarande surar kommer ändå bli nöjda när han följer med malmö ner i ökenvandringen och Allsvenskan till våren). Mackan har betytt och betyder j-ä-v-l-i-g-t mycket för oss och förhoppningsvis smittar han över sina erfarenheter och själsdjupa röd-vita färger till övriga hockeysverige.
Se framåt, vilket lag, hoppas moralen håller i sig bara för nu vankas det stora tider för Timrå i framtiden om allt faller på plats. . .
Kommentera

Mac Bacon: Jag vet inte om han är förtjänt av detta men jag kommer inte att ua ut honom heller utan låt honom vara bara!
Kommentera

Skippa dösnacket
De så kallade fansen har satt en fet stämpel i Markus Matthiassons panna och det står svikare, judas och så vidare. Timrås trotjänare väljer Mif och då ska han givetvis straffas.
Bullshit.
Läs på bättre.
Markus Matthiasson har genom hela affären uppträtt schysst mot Timrå och behandlat klubben mer värdigt och mer ärligt än många i denna sjuka hockeyvärld skulle göra.
Han talade tidigt om att han skulle söka lyckan någon annanstans. Det gjorde att Timrå kunde gå vidare på ett tidigt stadium och hitta ersättare. Det var rakryggat och istället för att tänka hundra procent på sig själv och vänta med att säga något. Han hade kunnat hålla Timrå varm som en gardering. Istället så skickade han en tanke åt den klubb där han spelat flest elitseriematcher, gjort mest mål och poäng.
Kom ihåg att hans ambition var att spela utomlands, men det bar inte hela vägen. När han insåg detta var redan Timrås pengar slut och det fanns inte längre någon plats. Vad tycker ni som är kritiska mot Matthiasson att han skulle ha gjort.
1) Suttit i radhuset i Timrå och ugglat ett år för att sedan hoppas på en ny chans i Timrå nästa säsong.
2) Ta chansen att få ett kontrakt i en annan elitserieklubb.
Svaret på frågan är givetvis en tvåa.
Det inser nog alla även om jag måste säga att det känns bittert att se Matthiasson i Mifs tröja nästa säsong. Men sätt saken i ett perspektiv, det handlar trots allt om idrott. Han har inte gjort sig skyldig till något brott och det där dödsnacket om moral och värderingar håller inte heller.
Är det någon som visat moral och heder samt respekt mot Timrå så är det Markus Matthiasson.
Han är ingen judas utan en spelare som ska tas emot med samma värme som Lind och Casselståhl gjorde i höstas.
Det var härliga scener.
Det är sådana scener som Markus Matthiasson är förtjänt av när han kommer hem.
Kommentera

« · 391399