dr Dängroth: Känner nästan igen scenariot lite från 99/00 när TIK gick upp i ES. sex raka vinster i början av KS o alla var bergsäkra på att TIK skulle ta klivet upp till ES. Därefter följde 3 raka förluster o det blev lite nervdaller före nedsläpp inför sista matchen mot Nyköping men det löste sig rätt enkelt ändå. Kontentan av det hela är att man inte ska ta ut nåt i förskott.
Skidrow: Dramat kan avgöras i fjärde akten, men som i alla dramatiska tragedier kommer inte nådastöten att levereras när publiken tror det. I stället får vi en vändning av scenariot. Rollerna byts. Ridån går ned över Timrå, Luleå vänder och vinner kvarvarande matcher på sin beryktade rutin. Rutin är vid det här laget ett ord som påminner om lukten av skämt kött i sommarvärmen, men det är nu den kommer fram, i den fjärde akten, den maskerade rutinen som dräper ljusets låga på ett obarmärtigt sätt. 0-4!
Efter att ha missat den senaste maratonmatchen, (familjen krävde sportlov mitt i ett slutspel !!!) och missat den första hemmamatchen på tre år så känns det skönt att komma tillbaka "hem" på fredagskvällen för att se TIMRÅ IK som första lag ta sig till semifinal och därmed få en liten viloperiod inför fortsättningen. Slaget om Norrland del IV: TIMRÅ - LULEÅ 5 - 2
TIMRÅ IK - Det roligaste som hänt elitserien på år och dar !!!
* Folk har snackat om att Micke Lind har tekat riktigt bra mot Luleå. Hans tekningsprocent i slutspelet är hela 60,29%. På det är han sexa av alla slutspelsspelare, leder gör Jonas Rönnqvist på 71,11%. Övriga som tekar mycket i TIK: Koivunen 53,13%, Markus Åkerblom 44,44%, Valeri Krykov 41,05%.
* Markus Åkerblom har gjort två avgörande mål i kvartsfinalerna - på två skott totalt. Ganska okej skottprocent...
* Valeri Krykov och Niklas Nordgren har skjutit överlägset mest skott av alla Timråspelare. Krykov 15 och Nordgren 13 på tre matcher.
* Kimmo Kapanens räddningsprocent efter tre matcher är nu 95,37%. Kimmo är överlägset både gällande insläppta mål i snitt (1,27) och räddningsprocenten.
* Efter matchstraffet senast är Robert Jindrich (27 min) tvåa i utvisningsstatistiken. Denna lista leds (?) av hans trätobroder Jonas Hägerbäck (41 min).
* Trots alla powerplay-mål senast är Timrå bara sjätte bästa lag (16.00%) i numerärt överläge sett till procentuell utdelning. Bäst är Modo på 33,33%. Timrå är också sexa i penaltykilling (78,57), även den statistiken leds av Modo (94,44) - bara ett insläppt mål!
Sputnik1: Såg precis Hållanders youtube-klipp. Vilken ödmjuk och mogen människa. Jag hoppas verkligen att han tar en plats, dominerar skiten ur NHL, vinner alla jävla saker man kan vinna där borta och sedan kommer hem till ett Timrå i ... | Läs mer
Känner nästan igen scenariot lite från 99/00 när TIK gick upp i ES.
sex raka vinster i början av KS o alla var bergsäkra på att TIK skulle ta klivet upp till ES.
Därefter följde 3 raka förluster o det blev lite nervdaller före nedsläpp inför sista matchen mot Nyköping men det löste sig rätt enkelt ändå.
Kontentan av det hela är att man inte ska ta ut nåt i förskott.