dr-nix: Jomenvisst. Medhåll aspelut. Men det gör ju det hela lite kul att Lückner hade precis det som ett av skälen till varför man valde just Timrå i kvarten. Och som jag sagt tidigare (i typ samma diksussionsämne) så har väl detta argument om bristen på rutin hos Timråspelarna använts i spaltmetrar under tidigare slutspel. Lika fel varje gång kan vi väl säga där.
FreddanVF: Jajaja .. Jag tycker att slagsmålet på slutet var betydligt värre än ett "försök till spearing" som dessutom är ett gränsfall då han enligt citat "är ansvarig för sin egen klubba" i situationen då MoDospelaren trycker honom mot egen målvakt. ?? Varför sitter du och ältar detta ?
MB: Hög klubba kan ge allt från 2 minuter till 5+Game utan att spelaren blir skadad. Jag anser att av oaktsamhet träffa en spelare som är så långt från pucken som dessutom är målvakt på halsen är väldigt oaktsamt och borde vara grövre än att träffa någon i kamp om pucken.
"530 – HÖG KLUBBA – High sticking a) Att föra eller spela med klubban över normal axelhöjd är förbjudet, och varje spelare som träffar en motståndare med hög klubba skall, efter domarens omdöme, ådömas: - Mindre straffet, (2) - Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM) eller - Match penalty (MP)"
Dream Team: jag anser att det där med slutspelsrutin är skitsnack, okej att det spelar roll i vissa lägen men nu är Timrås ynglingar vana vid ansvar iom skadeperioden klubben haft. Det är lite unikt faktiskt (kommer inte på ett annat exempel iaf).
FreddanVF: Men det är skillnad på att göra det med flit eller oavsiktigt, det ser ju vem som helst att det är oavsiktigt, hög klubba visst men sen......
Bragd-Birger: Jag skiter i vilket. Men gillar inte när spelare gör fula tilltag. Sedan kalla det vad ni vill. Skröder ska ha samma skit. Jag gillar bra hockey, thats it. Och jag har inget gott öga till Modo om ni tror det så som dom la sig i sista matchen mot Mora.
MB: Skröder ska stängas av ja... Har inte sagt annat. Men det lindrar inte det som Hedström gjorde. Dessutom på målvakten. Skröder 5+MP(+ ev matcher), Hedström 5+GM
Det syns att klubban träffar halsen för mig är det soklart att det skall vara 5 minuter och jag är neutral i frågan eftersom jag inte sympatiserar med nåt lag!
FreddanVF: Skillnad om man slår eller råkar peta till.......huvudet höll ju på lossna, men Skröder kan man ju då stänga av för hela slutspelet.....som han högg.
MB: Klubban var där ja... grattis. Du kan ju hockey. Klubban var där. Vet du att försök till spearing ger 4 minuter (2+2) Om klubban var där är det 5+GM. Men Vinnerborg dömer ju matchen. Har han någonsin hängt med i en hockeymatch?
"Sämre än Lärking, ja han är sämre än Lärking, Sämre än....."
Men visst får Modo en tia på idiotiskalan efter den här perioden. Mer sånt.