Om man nu försöker förhålla sig neutral (hahahahaha!) - kan man klaga på underhållningen i första kvarten? Någon förlängning kanske, kanske en vändning av matchbilden.
Salle: haha försök till spearing!! visst varför skulle han göra det, hela sverige såg att det inte var meningen..en 2:a på en sån bandyvev kan jag bara tänka mig att thomas andersson tar...
MODOJohan: Och du är ju så klart mycket bättre än oss, du som inte drar alla över samma kam. Ta upp det där tjafset med dogsbite privat. Uppenbarligen har ni nått otalt. Låt oss slippa höra skiten.
Suck, väldigt jobbigt. Kan inte alla bara släppa dommardiskussionen snälla, det kommer inte att ändra på resultatet. Ladda upp inför torsdagens match istället Jag ber er. (detta är riktat mot bägge sidor)
Vilket jävla tjat de va om dommar besluten! grina över förlusten istället ffs! att älta i vad dommaren gör? orka! snacka om att de är ut-tjatat ;) Modoiter = medgångssupportrar har cirka 100 sånna bara på skolan. och dom erkänner de också så... What ever hahah VILKEN SKÖN VINST :D
Dogsbite: Det är så kul att se att ni timråiter kan håll sådan hög nivå på era inlägg. Verkligen moget att ens dra upp ord som getknullare. Klass på den du.
Lumber Jack: Nja ni va ca 25 minuter fulare också... :)
Skämt å sido så tyckte inte jag hans domslut var till fördel för något av lagen. Han missade vilt åt bägge håll, samt en del tveksamma enkla utvisningar åt bägge håll.
Skröders utvisning är matchstraff då han kör ett tvåhand bandyslag.
Som jag sa redan före så vann Timrå, men getknullarna yaqop och MODOjohan som små tjaffsade ju före, har ju som sagt krypit ner till sina råttbon nu och borde stanna där ! Sen så var dommarna virriga åt båda håll och blundade åt många saker, men nu äre bara att ta nya tag till nästa match timrå !
Gorkyman: Felet med Vimmelkant idag är att han släpper för mycket för att sedan "hitta" en utvisning för nåt som han inte dömde för i förra bytet.
Att han sedan visar ut Wennerberg för slashing när egentligen han tacklar Hasse Jonsson med armbågen och kallade Morrison för #20 4 gånger visar ju bara vilken koll han har.
JAG anser sedan Skröder bara borde fått en 2:a för slashingen trots att den tar illa på Sanny. Såna har vi sett i varje match hitills under säsongen och då ev renderat i en 2:a. Hedströms försök till spearing/highstick på Krizan är matchens fulaste tilltag och kommer nog att innebära nåt slags retroaktivt straff oavsett om det var mening eller inte.
Mitt grymt långa och känsloladdade inlägg försvann i tomma intet, så kan det gå. Tyvärr är min tid dyrbar och denna var totalt bortkastad...
Sammanfattningsvis: Sällan har man älskat och hatat så mycket som i afton. Så in i helvete starka känslor skapas när man på nära håll följer sitt Timrå IK. Rödvit är man i själen och därmed tillåter man sig själv att skrika ut vad fan som helst i affekt. Sorry MoDo! Jaji, skit samma för i skrivande stund är jag ändå bara lycklig över vinsten...
dr-nix: menade bara att det var skönt att vi vann första matchen sen att det inte blev några större siffror skiter jag i. Huvudsak att vi gör ett mål mer än modo är jag nöjd
Kerstin_k: INGEN skulle fått matchstraff. Möjligtvis Döme för att han pucklade på en liggande Timråspelare, men han boxade uppåt så han borde få skylla sig själv. Det var rätt komiskt att se på TV hur han har noll koll med sitt block när han ska rapportera utvisningarna till sekretariatet.
Sen utöver matchstraffen så plockar han Modospelare för helsnurriga grejjor, men visst, han missade några fina hakningar av Timander också.
Nä, ny domare på torsdag, då får ni åka med men plutläpp.
shinzawai: Ja det ät ju lät att skylla på domaren. Det kan man säga i alla matcher, för vilken domare gör allt EXAKT lika som ngn annan, så det är klart att det blivit en annan match. Frågan är bara HUR ?
shinzawai: Fast var han så fruktansvärt dålig då? Han missade och gav åt båda håll. Slagsmålet är ju lite crazy och svårt att se vem som ska ha vad. Skillnaden var att det var era förstafemma-lirare och våra lirare från fjärde. Så det kändes desto mer för er än oss. Men annars tyckte jag att han skötte det hela ungefär okej. Men jag fick ju aldrig se något i repris så det kan ju påverka mitt omdöme.
Grattis Timråiter till segern. Med extremt god hjälp av Vimmelborg och smart forecheckande forwards som pajjade alla uppspel gick ni segrande ur rond 1. Rättvist sett till hela matchen, men med en annan domare hade det nog kunnat bli ett annat resultat.
andyo: Skröders slashing var inte snygg alls, men det var ju knappast meningen som han träffade armen, utvisning solklart matchstraff osäker men solklar utvisning. Hedströms klubba på Krizan skulle renderat 2 min den med, Men samma sak där inte alls med meningen som klubban kommer upp men det ska vara 2 minuter. Annrs vinner Timrå en mycket väl taktiskt genomförd match helt rättvist.
Paddan: Själv tycker jag precis tvärtom. Finns ingen jävla anledning att han ska använda klubban som en yxa och inbilla sig att Sannys arm är ett vedträ. Det är så jävla fegt, onödigt och hjärndött å slå sådär.
Men om vi säger så här då. Eftersom sanny klarade sig utan skada så kunde han väl fått 2+2. Men hade han brytit 4 ben i handen och armen, och därför tvingas avstå resten av slutspelet - då borde väl Skröder också bli avstängd lika länge.
Sjukt snygg läktarflagga idag. Jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg den. Så passande, så rätt, så snygg, så sexig och så förbannat...ja...rätt liksom. Wow, underbart!
El Maco: Jag försvarar inte någon av Morrison, Döme eller Enström även om jag inte såg vad Enström gjorde.
Skröders matchstraff tycker jag var rent ut sagt horribelt, max en två plus två minuters utvisning. Det var ju inte direkt som om Sanny behövde avbryta matchen.