Och eftersom jag är genuint less på all pajkastning här passade jag på att ställa en seriös fråga nu när det lugnade ner sig. Inget svar fick man, men skit samma...
Angående MoDoiternas resvanor: Så underligt är det väl ändå inte att de flesta satsar på den andra bortamatchen som spelas på en helgdag? Grådaskiga tisdagskvällar då plikten kallar dagen efter är knappast optimala tillfällen för 2 x ca 17 milaresor...
Ja, men det är ju inte fullt i Eon. Det är ju 380 ståplatser kvar. De kanske ville hjälpa till att fylla ut hallen. Jag tror att det är ren och skär omtanke för **********
hellge: bara för att dra igång en intressant mododebatt så tycker jag att det är hysteriskt kul att Modosupport klagar på sin hemsida över att de bara får 150 biljetter på lördag när det bara var 20 anmälda igår.
Nu när vi inte längre får vara dumma med varandra så är det ingen som skriver något. (-:
På tal om gägga. Det har ju varit skapligt gäggigt i Modos gästbok och i denna. Fast jag kan meddela att det är lungt mot vad det är i NP - North Powers Skellefteås forum. Där snackar vi gägga upp till midjan och kvicksand. Jag tittade in där strax innan de åkte ned KS. Man kan kalla dagens debatt för en enkelt samtal jämfört med det.
Oj, man tackar! Det var verkligen snabb service. Inte för att jag lär få några seriösa svar, men min heder känns återupprättad... :)
Röda Tallen:
Ja, och som jag skrev förstår jag problematiken. Moderatorernas jobb på Timrås hockeysnack är inte det lättaste och särskilt inte så här under den mest klassiska kvartsfinalserien i den svenska hockeyhistorien...!
Nog för att det har skrivits grymt många idiotiska inlägg här idag, värre än vanligt, men de som sitter med censureringslicens borde väl trots allt vara mer nogräknade med vad man raderar och inte? Det är inte mycket jag skriver här, men i afton framförde jag en helt seriös fråga angående eventuell samlingsplats för ickeresande TIK:are i Sundsvall. En Modoit fjantade bort ämnet och det hela rann ut i sanden. När sedan den stora saxen klippte till försvann mycket riktigt många oseriösa och allmänt meningslösa inlägg, men det gjorde också min genomseriösa fråga. Samtidigt kvarstår alldeles för mycket skit från tidigare under dagen...
Censur kan vara bra många gånger, men instrumentet bör finslipas. Tyvärr har detta en gång i tiden så sofistikerade Timrå-forum förvandlats till en slags alltför välfrekventerad chat för mindre bemedlade. Det är ack så tragiskt, men jag hoppas ändå att censuren sovrar bättre bland inläggen i framtiden...
- Vi hade 23 skott på mål men alltför få heta chanser. Ändå gjorde vi en stark forcering i tredje perioden då vi gick ner på tre femmor, sammanfattar Harald Lückner.
Funderar starkt på att se morgondagens batalj på något ölsjapp i stan, då jag tänkte bespara grannarna obehagliga kraftuttryck. Var brukar icke bortaresande TIK:are samlas i S-vall, O´learys eller Players eller...?
El Maco: Instämmer... eller som brandkapten Greger i Nilecity skulle ha sagt: Nu lugnar vi ner oss gubbar. Nu lugnar vi ner oss och ser på lite gayporr tillsammans. (se länk)
actionleif: Fyndiga och fyndiga.Hitt på nått själv. Du säger banjo - jag säger banjo. Du säger trasig dna-stege och jag säger skev dna-stege. Det blir inte fyndigare än jormånen tillåter.
actionleif: Jodå, jag såg bara fram emot en intressant språklig debatt i väntan på nästa match. Det är ju lite långsamt nu och jag tänkte att jag kunde ha lite glädje av mina timråkompisar medan vi väntar. :)
actionleif: Hur kommer det sig att norrlänningar har så svårt att skilja på de och dem? Känns som om det är mycket mer utbrett här uppe än söderöver, intressant.
Annars är nog tvärbanan min favorit bland tåglinjer...
Fast utan kvarting då.