1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589084 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07

« · 850801 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Foyn: Mmm.. jorå, såatte!
Kommentera

Tror att vi kommer att ta det här. Vi är bättre än MoDo. Om vi inte hade haft 42 minuter i utvisningsbåset, mot MoDos 24 ??? Så hade det sett annat ut. Vinst på lördag är förstås ett måste, nu får vi lite press på oss igen. Men är vi vidare därifrån med 2-1 så kan vi mycket väl vips ha 3-1..
Kommentera

Hahl Bundy: Håller fullständigt med! Va fan sysslar #24 med? Hockey är en lagsport, har han inte fattat det? Men jag ser ljust på framtiden! Vi lär kunna sno bäst av sju!
Kommentera

kidcox:

Koskinen kommer att äga E.on !!!!!!
Kommentera

Jävligt trött på Modos förbannade tjeckslängningar hela tiden... Horava ramlar lätt som fan vid Hedströms utvisning.
Det vart som jag trodde. Vinnerborg klarade inte trycket från hemmapubliken. Finns ingen hemmapublik som påverkar domaren så mycket som Modos. Det kan va den avgörande faktorn i kvarten?
Tycker ändå att Tik gör en skaplig match.

Putte Carlsson kan sin sak !
Petter Runkqist ?????
Kommentera

Men för hel..... bänka Koskinen en värre insats har man inte skådat har han gjort en bra match denna säsong!!!!!!!!!!!
Fy F.. vad besviken jag är
Kommentera

andyo: det är precis så jag tycker...Nilsson och hans femma var en av, kanske till och med den bästa formationen av alla..men kanske får han något straff för det i slutet....koskinen tappar markering på alla målen tror jag
Kommentera

Vet inte om nån sagt det men.... Kalle låg bakom Sundströms mål, fy fan vad han missade markeringen där.

Övrigt - Är det någon annan än jag som blir fruktansvärt irriterad på idioterna på Kanal 9 som är så jävla fega att dom inte vågar kritisera domaren och säga att vissa utvisningar helt enkelt INTE var några utvisningar? Blir så jävla less på å sitta å höra sånt där rövslickeri och pajaserier från kommentatorer och så kallade experter hela tiden.

Men men, de är ju experter och alltså så finns det tame fan inte en enda FELAKTIG utvisning.

Den enda som bör bänkas är Kalle Koskinen, man kan möjligtvis plocka in han för å sänka nån jävel eller dylikt. Magnus Nilsson spelade bra fram tills han fick hjärnsläpp och slog på skröder, och jag tror det nog var mer än jag som satt framför TV:n då å sa för sig själv "gå fram å sänk han, bara gör det!" och vipps så gjorde han det.

Felaktigt beslut att ta men när domarn inte tar utvisningar för andra regelbrott sekvenser före så tänker den dåliga sidan i än själv att man själv har öppen gata å göra likadant.
Kommentera

Dream Team: Ett antal onödiga utvisningar pga för högt adrenalin avgör. Mange Nilsson hjärnsläpp till 2+2 min är ju helt matcavgörande. Han måste bli bänkad nästa match.
Tycker vi står upp bra o gör en klart godkänd match.

Att Rönnqvist får sitta som expertkommentator är för mig en gåta.: "Modo Modo Modo" tom mina Modokompisar asgarvade o tyckte det var pinigt enögt från hans sida.

Ja ja 1-1 i matcher nya tag på lördag.
Kommentera

actionleif:
Nilsson borde få handtvätta lagets kallingar i morgon i kallvatten.
Kommentera

timrå_ik: Så ber jag dig plus er som nu känner att en liten reprimand passar in på er att tänka på språket. Nivån mina vänner, nivån.
Kommentera

Abron: det tycker jag nog faktiskt...man kan inte kräva att timrå vinner första bortamatchen även om det var nära tills vinnerborg tar en ytterst tveksam utvisning på jonte...sedan nilsson..aa ni ser ju själva
Kommentera

Abron: Som sagt, spelmässigt en bra match av TIK. Hemmadomare samt att vi saknar en naturlig målskytt avgör ikväll.
Kommentera

Kalles ingripande på deras andra och tredje mål är väl inte direkt lysande. Manges dumhet på slutet är väl inte något att hänga i julgranen heller...
Kommentera

Abron:
Hade fel, var ju en 10,a på Wennerberg,24 / 32....
Kommentera

mikenomad: Låt han dra bussen hem.
Kommentera

mikenomad: Nej, visst känns MoDos "patenterade" överlägsenhet en aning överdriven. Varför man får tryck direkt den här matchen är ju p.g.a en radda utvisningar på Timråspelare. Visst var det knappt även i tisdags, men MoDo har ju bevisligen inte lyckats ta en enda poäng i Timrå den här säsongen, medan vi har vunnit 3-1. Oviktigt månne, men jag tror inte det.
Kommentera

RocknRolf2: Löneavdrag på hans j-a idiottilltag! När var han bra sist?? I Luleå...typ.
Kommentera

mikenomad:

24 / 42 min Nästan en halv period en man mindre, så 3-2 kanske får ses som ett bra resultat ändå....
Kommentera

vi tar dom nästa gång det måste vi!
Kommentera

Den s.k. expertkommentatorn sitter ju och säger 'att det är bra att MoDo gör mål.' Hur dom kan ha honom som expert i en Modo match är ju bara tragiskt. Jag var tvungen att stänga av ljudet.
Kommentera

Jaha, nu måste vi vinna på lördag, annars är det garanterat rökt.

Nu vet jag redan att Nilsson kommer få sparken, och garanterat inte något kontrakt med någon annan elitserieklubb heller, men ändå...
Kommentera

Per HApps: Jonte har varit en besvikelse sedan omgång 20 ungefär...
Kommentera

mikenomad:
Precis, det håller jag med om, men om Styf jagat på pucken bakom eget mål, hade det nog klarat sig med utvisningen på Jonte...
Kommentera

Magnus Nilsson..... Magnus Nilsson..... ujujujujujuj
Kommentera

Per HApps:
Kan jag hålla med om, jag hade trott det skulle vara mer drag i Jonte i slutspelet...
Kommentera

Abron: Utvisningarna avgör matchen, en del befogade (de flesta) några ytterst tveksamma (den avgörande bl.a när Modo gör 3-2). I spel 5 mot 5 är TIK närmast överlägsna! Summa sumarum; spelmässigt bådar det gott, det ska absolut inte vara någon omöjlighet att vinna mot Modo i Swedbank.
Kommentera

det var LITE onödigt att dra på sig 2+2 med 4 min kvar fan
Kommentera

Englund: håller med...jag tror det vart för svårt för timrå spela 5 mot 6 hela matchen (vinnerborg)
Kommentera

Ikväll, tycker jag att Timrå springer hem från Övik, med möjligt stop vid HK-bron för vätskekontroll.
Kommentera

Abron:
Besviken på Hedström, skicka han på audition till en nyinspelning av osynlige mannen.
Kommentera

Tacka Mange att v inte fick en ärlig chans, hur i hela helvete kan man dra på sig 2+2 4minuter kvar, SUCK!!!!!
Kommentera

andyo:
Nä absolut inte, men Styf var orsaken till Modo.s 3e, han lallar ju bara runt, måste ha ont nån stans....
Kommentera

RocknRolf2: Man kan ju hoppas att Kenta kör Ryno där på lördag
Kommentera

Abron: Bänka hela laget
Kommentera

Nilsson powerforward my ass... får karln spela nåt mer i Timråtröjan så kan lika gärna jag hoppa in.

Snacka om tjänstefel, jävla sopa
Kommentera

Grattis Vinnerborg och Magnus Nilsson.
Kommentera

-Gurra-:
Å STyf....
Kommentera

Eller de sista fyra minuterna då... Hur som helst, det var ju i slutet som VI skulle dominera, men IQ-Magnus förstörde alltihop - stick hem och dö för faaan!
Kommentera

Wesse1: Bänka M. Nilsson
Kommentera

Jaja ny match på lördag. nu glömmer jag den här
Kommentera

RocknRolf2: 3: Bänka Jonte
Kommentera

Magnus Nilsson måste vara den dummaste jäveln i Timrå IK:s historia. Den värdelösa idioten får ta på sig den här förlusten, då hans insats ledde till total överlägsenhet från MoDos sida de sista fem minuterna... Bänka aset och sälj till nästa säsong!!!
Kommentera

Tråkigt som fan, känns som vi var riktigt nära.

Jaha, till nästa match:
1: Fixa ny domare
2: Sparka Magnus Nilsson
Kommentera

DJ Hemp: J-vla idiotmagnus!!!
Kommentera

Jaja, då var det kört. Visst kan man göra mål i underläge men det är väl inte att räkna med.
Kommentera

DJ Hemp:

så mycket för att va kall i avgörande situationer...
Kommentera

Magnus Nilsson - IQ fiskmås...
Kommentera

Sparka Nilsson nu på direkten
Kommentera

« · 850801 · »