Jo, Timrå bör avgöra snabbt. Man har genom kvartsfinalserien visat att man är bra på att ta tag i matcherna och ha initiativet, men målchanserna är få. I kombination med en tät Krizan blir det jobbigt.
Modo känns å sin sida lite tama stundtals, men dom har fler individuellt skickliga spelare som kan göra såna mål Timrå inte kan. Läbbigt, läbbigt.
Detta kan gå precis hur som helst. Rider Modo ut utvisningen sätter jag nästan kronan på dom.
El Maco: Bra för Timrå att få en periodpaus att snacka igenom PP på. Såg förvirrat ut, men nu känns det medvind.
Tror att vi kniper åtminstone den ena i Övik oavsett hur detta slutar. Att vända manglingen som det var i första tio minuterna till spelövertag ger mersmak.
El Maco: Ja, jag såg det också. Å andra sidan - tredjeperioden i första matchen räknar jag inte riktigt eftersom Timrå mest var intresserade av att spela av matchen mot ett decimerat/tandlöst Modolag. Men nog är det i tredje som agnarna skiljs från vetet.
Rolfie: Kom igen nu. Du kan ju inte bygga dina negativa profetior enbart på det faktumet att Timrå är taskiga mot dig och släpper in två onödiga i början. Nog fan är dom inne i matchen. Därmed inte sagt att det går att kräva seger. Fortsätter dom som i andra har dom dock skaffat sig ett bättre vinstläge än vad Modo har.