knaskamilla: Visst blåstes det strax innan, inget tvivel om det.. Men man tycker att den domare som är närmast situationen borde ha mest koll på läget.
knaskamilla: En snabb gissning från min sida är ju att hon syftar på att den linjeman som var närmast gjorde wash out, däremot så blåste den domare som var längst ifrån en väldigt väldigt sen signal.
Förklara gärna hur ett mål som görs efter avblåsning borde vara godkänt. I sådana fall skulle ju avblåsningarna vara verkningslösa och domarna skulle inte behöva ha några pipor överhuvudtaget.
Cyklob: Tack för det, värmande trösterika ord så här i motgångens stund. Tyvärr (för mig som tikare alltså) känns det rätt kört nu. Modo är aningen starkare, mycket beroende på att ni kunnat matcha en bredare trupp sett över hela säsongen. Ingen slump att ni var före i tabellen heller även om det till slut bara skiljde ynka tre poäng.
NuMo: Han borde inte spela på 2 veckor, att ha det han har på tröjan förpliktigar. En stor skam för MoDo att ha en sån spelare i sitt lag som går ut å skadar Timrås bästa spelare. Om jag vore ansvarig för Modo, skulle
kidcox: "nu hoppas jag Svarten är avstängd nästa match med tanke på tacklingen han fegt satte in på våran bäste spelare. 2 matcher är ett krav tycker jag!!!!!! kidcox Idag kl. 20:18"
NuMo: Det klart jag gör! men med tanke på tidigare avstängnigar för tacklingar i ryggen så är jag kluven med tanke på att vi drabbats lite konstigt förr om åren. Det klart den här är olycklig men det är ju det jag menar vilken spelare går in för att göra en annan spelare förlamad om man har otur ,jag vet ingen i alla fall.
knaskamilla: Det tror inte jag heller, jag sa bara att jag hoppas ,dom flesta tacklingar i ryggen är j.... olyckliga men som sagt man har ju ansvar för vad man gör. Klart jag inte tror att han skadar Warg med flit men säg vilken spelare i Elitserien som skull göra det? Kanske supersopan Lance Ward möjligtvis
actionleif: man är ju lite less nu men man får ladda om tills på Måndag! Sen om man får vara lite kritisk så går det inge bra alls för Robban Carlsson när Modo lyfter in pucken mot hörnet!Han är ju där men han ser ju ut som en fiskmås i agerandet med att få stopp på Modospelaren innan uppspelet till back(enström)!I mina ögon där så är han alldeles för vek med allt han har i kroppen!Synd men jävligt jobbigt..vi tar dom där uppe istället!
Inte så stor sannolikhet att disciplinnämnden stänger av Svarten bara för att ni inte klarar er utan Warg. Jag tror i alla fall inte att tanken är att nämnden ska fungera på det viset...
kidcox: Jag är Modoit och jag kan säga rakt av att jag inte är särskillt enögd av mig. Givetvis blir man ju alltid glad om Modo vinner mot timrå, men jag går ju inte och hoppas att timrå ska drabbas av skador osv. Jag hoppas verkligen att det gick bra med Warg, och att han kan fortsätta att spela, även om det skulle betyda ett starkare Timrå. Ni har haft tillräckligt med elände på skade sidan i år om jag får säga mitt. Må bästa lag vinna.
Timrås melodi denna säsong: Kan den för tillfället bästa spelare bli skadad så nog blir han det, medvetna eller omedvetna handlingar från motståndarlagen låter jag vara osagt, men så är fallet - Gud vill inte att vi skall vinna nåt i år heller :-(
Tror att MoDo tar detta pga bättre spelarmaterial totalt sett, TIK kämpar sig till en del segrar här och där men jag tror inte att det räcker i en matchserie mot ett taggat, suget och spelskickligare lag - tyvärr....
Om ni tycker eller tror tvärt om så skulle jag vilja att ni tar MoDo's 1:a lina och sätter ihop nåt liknande i TIK...... det spricker redan när man skall välja EN back.... Alla kommer att säga Strålman - okej, bra men kolla in Tobias Enström ikväll,han gjorde fler genomåkningar i samma match som Strålman gjort på hela denna säsong :-( dessutom avgörande målet - grym snubbe, tyvärr i "fel" lag..
Han (Svartvadet) upplevde att han tacklade Warg när han böjde sig fram och vände sig om, men Svartvadet mådde dåligt över det som hände, förklarar Modotränaren Harald Lückner. - Han har ändå ansvar, menar ”Lill-Kenta” Johansson.
Lumber Jack: Jag hade inte sagt något om det blivit 2+10. Han kommer ju själv i obalans och tar vargen halvt som halvt med halva kroppen på sidan/ryggen. De på tv'n tyckte inte ens att det borde gett så mycket, men som sagt jag hade inte alls klagat på 2+10. Sen är det ju ruskigt olyckligt att han skadar sig. Svarten fick väl game vilket betyder ingen match avstängning?
Just nu känns det bara... Tomt! (Känns nästan som om säsongen tagit slut). Men Timrå gjorde mig, som suppporter, ändå stolt ikväll! Dessutom kanske vi kan knipa någon av matcherna i Swedbank, även om det inte känns så just nu. Någon som vet hur det gick för Warg? Betänk dessutom att vi har både Hahl och Lotvonen frånvarande.
Cyklob: Håller du på Modo så är du förmodligen enögd, det som är så j..... dåligt för våran del är att vi knappast överlever dom nästa 2 omgångaran utan Warg med tanke på att Hahl också är borta så spelar vi utan förste och andra center nästa match. Därav min något tråkiga snack om avstängnigar, hoppas kan man ju alltid även om jag knappast tror det
kidcox: Brist på respekt för att man ramlar med röven in i en motspelare? Skärpning, 2 +10 för tackling i ryggen, inte en sekund mer. Fast det blev det ändå.
kidcox: Inte för att jag är en ögd eller så på någotvis. Men Svartvadet tappar ju balansen precis innan han brakar in i Warg. Jag såg inte om han fick ett fel skär eller om någon möjligtvis gav honom en tackling. Sedan att den tar olyckligt är ju riktigt tråkigt, bara hoppas att det gick bra med Warg. Det är aldrig roligt när någon spelare blir skadad eller så.
kidcox: Sjögrens tackling på Bulan berodde nog på lite annat än olyckligheter. Det går inte att jämföra med den. Nej, det känns nog som att Svartvadets 5+20 ska räcka här.
NuMo: Alla tacklingar i ryggen är väll olyckliga minns Sjögrens som han fick 9 matcher för, tror knappast han var ute efter att döda Bulan han heller. 1-2 matcher är vad jag hoppas på med tanke på att Warg knappast spelar nästa 2 matcherna.
kidcox: Äh, han ramlar mer in i honom. 2 + 10 hade varit ett rättvist straff. Men jag hoppas att det gick bra för Vargen, en av slutspelets bästa lirare.
kidcox: Tacklingen tog mer olyckligt än vad som uppenbart var meningen. Avstängningen kommer därför inte att ske. Den var vare sig feg eller med mening att skada.
Bra match,dåligt powerplay kan man kanske förstå nu när vi saknar både vår 1 och 2:a center. Tyvärr var det nog årets sista match i Eon arena, synd bara att vi inte han tacka Kenta med en sista match. Hoppet är det sista som överger en, nu hoppas jag Svarten är avstängd nästa match med tanke på tacklingen han fegt satte in på våran bäste spelare. 2 matcher är ett krav tycker jag!!!!!!
Jag är arg, scrollar inte nedåt för att se om det har ventilerats, jag lämnar nu min åsikt nu....
Hade matchen börjat 19.00 då hade TIK vunnit lätt, Vem faan har hand om väckarklockan och vem ställde tiden fel för matchen startade faktiskt redan 15.00???? Ni har ju för faan tränat hela året och nu är det slutspel och då kommer ni försent till jobbet, grrrrrr...
Sen vete faan om det har med väckarklockan att göra, Men varför var Modo hungrigare än TIK när matchen startade? Får vi för mycket mat och är vi för mätta lixom...?
Sen kan ju ledningen i ÄLSKADE TIMRÅ IK ifrågasätta vad MoDo's ledning gjorde mellan andra och tredje perioden och lära sig något av det. Vi hade förihelvete greppet innan tredje och hippsomhapp kommer Modo och greppar matchen igen.......grrrrrrrrr...
Men nu vänder vi detta... Jag kör mitt race på mitt håll där jag tillsammans med Pastor Fahlberg i Kristet Utseende tillbedjer makterna så högt att någon granne till mig kan glömma att försöka lyssna på någon jävla Melodifestival...
Men man tycker att den domare som är närmast situationen borde ha mest koll på läget.