Snacka om orättvis match! Men på 3:e målet fattar jag inte varör Styven bara glor på pucken hela vägen istället för att sträcka ut en hand som Lasse Berghagen och vända sig om och rensa.
Anmäl er nu tills på söndag för då ska f*n Swettbank Arena koka av röda och vita!
powerTIK: Han fick en assist till Modo´s 2-3 mål....oattackerad bakom mål, slår pucken rakt upp till blå till Modo back som skjuter på egen spelare...resten vet vi..och det var inte det enda dåliga ingripande i denna match.
druiden: Samma här. Satsar "all in" och åker upp. Skulle det gå åt h-vete så kan jag lika vara där o känna misär. Vinner vi så blir det en oförglömlig kväll på plats!
SOLIDARITET! Fyll bussarna! Sånt flax som ikväll händer aldrig två ggr på rad!
Kattiz: backar kontar forwatds volka lirar mest joooooo backarna inte så konsigt att dom kan ha mer i minus statistiken och den säger inte så jävla mycket ett rent jävla flyt mål utav dess jävla lke sänkte oss idag
Fy fan för mig egentligen som redan hade förutspått hela skiten, men ändå gjorde mig omaket att ta mig ut till den trånga jävla skitarenan. Man pyntar 100 pix och kommer knappt ut på ståplats (måste vara smått otrevlig och tränga sig fram för att kunna ha en anständig överblick). I mina ögon spelade Timrå IK en fantastisk hockey i de inledande tio minuterna, då vi borde ha dödat matchen men misslyckades. Och sedan får man se exakt det scenario man inte ville se: Timrå IK åker på ett skitmål och tvingas jaga gång på gång och till slut orkar vi inte längre. Egentligen kan jag inte så jävla mycket om hockey, men att det i ett slutspel handlar om små marginaler, tradition och att verkligen utnyttja de chanser man får är ju helt givet. Här har vi ta mig fan det mesta emot oss och därför tar vår säsong tyvärr slut på söndag... :(
73Sjöbba: Har suttit hela säsongen på raden framför och hört hans förbannade klagande. Idag satt jag bakom honom och undrade vart fan ladugårdslukten kom ifrån!
Kattiz: Du är en dåre! Tycker inte att Timrå spelar speciellt anorlunda mot för hur det såg ut senast. Skillnaden är att Timrå fick utdelning senast. När turen inte fungerar för Timråså blir det inte heller någonm vinst.
RocknRolf2: Det som är bra med Lotvonen är väl att TIK inte längre betalar hans lön, vilket man ju tyvärr gör med Kokkos, trots att man kunde tro att han hade en jävligt allvarlig skada...
Frella: Ja, som han spelade idag är han inte värd att få fortsätta.
För övrigt kan vi sätta hela laget på den där Finlandsfärjan. Ruskigt dålig insats idag. Skrämmande hur man kan gå från att spela så bra som i Ö-vik senast till att bete sig som idag.
RocknRolf2: Jag kan förstå dig som sitter hemma och dömer ut Timrå match efter match men det jag inte kan förstå är att han som jag sitter brevid match efter match har samma negativa inställning och dessutom har han 2 stolar. Fattar mig inte på karln, han betalar 10 000:- för att sitta och beklaga sig hur värdelösa Timrå är och dessutom luktar det hästbajs om honom.
Spelar ingen roll om vi vinner eller förlorar på söndag, vi har så in-i-helvet dåligt PP, och backar som man inte vet vad dom kommer att ta sig till (förutom, Strålis o Sanny) att man kommer att bli förnedrade i semi, med två st backar kommer man inte långt. 2-3 målet skulle aldrig kommit till om inte Kooko spelat så %¤#¤¤#""!&&&&%% idiotiskt dumt.
Målet i sig är ju flyt, Backe hinner ju inte se var pucken tar vägen, men Modo sköt ju i alla fall. Hur kan man bara fått i väg två (2) SKOTT 17 min in i tredje perioden, hur fan ska man få mål om man INTE SKJUTER????????
Tekningar?????????? förlorade ju tekningarna hela hela tiden........
Nu är jag så där jävla neggo igen......men hur kan backarna vara så jävla ojämna??????? HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!........men det går över snart!!!!!! :-)
73Sjöbba: Ser matchen nu i repris igen, jo det var Sundh som fick chansen i början. Det var ju lite synd att det inte var Warg. Då hade vi kunnat spekulera hurvida han skall spela i Modo eller inte nästa säsong.
Förstår att många och även jag är grymt besviken, men för guds skull klandra inte Backlund för förlusten, han hade inte en så lätt match ikväll, ända riktiga blunder stod väl Kokko för, usch fy fan vilken tavla han gjorde när Modo med årets turmål avgjorde. Men som sagt tur förtjänar man. Tycker inte heller att Tik vek ner sig, dom trummade på bra, spelade det ända spelet vi kan vilket är full fart framåt. Kom ihåg detta är inte avgjort än.
Frella: Bara det faktum att man agerade som om man spelade i Björnligan i försvarsspelet vid målen idag så kunde man förstå att det skulle gå åt helvete.
Att Kokko fick spela överhuvudtaget idag förstår jag inte alls.
Ja jävlar, den som jag vill benämna som Medelpadssjukan slog till även ikväll. Detta landskap - läs Sundsvallsregionen inklusive Timrå - har en sjuklig oförmåga att kunna vinna något riktigt stort. Giffarna viker ner sig och åker ur allsvenskan när det på allvar är dags att etablera sig i högsta serien, Sundsvall Dragons misslyckas år efter år att ro hem guldet trots att förutsättningarna finns och ungefär detsamma gäller vårt älskade Timrå IK...
Vad i helvete sysslade Fredrik Warg med efter knappt tio sekunder in i matchen!? Han serveras en fantastisk passning, gör allting rätt, har en helt jävla öppen kasse framför sig - men placerar puckjäveln i insidan av stolpen... Redan där torskar vi matchen! När MoDo tar ledningen på ett skitmål inser man vartåt det barkar. Visst fan jublar man som satan vid de båda kvitteringarna, men faktum kvarstår: När det verkligen gäller räcker vi inte riktigt till. Vi bränner chanser till förbannelse och släpper in värsta tänkbara opsykologiska kassar... Fan , vi får skylla oss själva och jag visste det! 4-1 till MoDo på söndag, en komfortabel förlust för oss...
Notera att jag tidigare idag - efter att ha skådat i kristallkulan - sa att matchen skulle sluta 2-4 efter att sista målet tillkommit i tom kasse...
RocknRolf2: Varav då två nöter bänk, en har åkt hem och den sista knappast är någon större stjärna. Med Niskanens eller Kokkos speltid hade Moe varit grym...