Kongo: Låstas-supporter vore the shit. Tänk att ha en på/av-knapp som man kan trycka på i rätt lägen. Tänk att slå av supporterskapet, vänta och se om det ser ut att gå vägen, slå på och få glädjefnatt. Ingen besvikelse!
Dream Team: Jag håller med helt. Man väljer inte lag, laget väljer dig.
Men om man bara håller på ett lag av princip så är ett byte lite lättare och förståeligare. Hon har aldrig haft nån relation till Frölunda, hon har inte gått på deras matcher osv, bara "jag är ju från Göteborg, då ska man ju hålla på Frölunda.".
Men men, hon är ingen Modo-ultra men hon jublar friskt när Modo gör mål och sitter och biter naglarna när det är nervöst, det duger för mig. :)
shinzawai: Knappast lönt att försöka. Jag nöjer mig att jag lyckats så bra med barnen. Lyckan var när hon försökte få på vår då 4-årige son en Modotröja (som hon fått av en obskyr bekant) när han skulle till dagis. Grabben blev fullständigt ifrån sig när han såg märket och vägrade lämna huset iförd den tröjan. Det blev tröja av och ist på med en Timråtröja!
shinzawai: Om det ens existerar några förutsättningar att man kan bli konverterad till att hålla på något annat lag än sitt favoritlag, då finns det enligt mitt menande inte den rätta övertygelsen från början. Gå till dig själv, hur resonerar du om ditt MoDo och ett ev. byte, säg till Frölunda då, eftersom du är från stan.
Att byta lag är inget annat än B-betonat. Och det tror jag att jag får viss förståelse för från din sida.
mikenomad: Jag under ett års tid lyckats konvertera min sambo från Frölundait av princip (jag kommer ju från Götet!!) till Modoit, du kanske ska göra ett försök, eller blir hon arvlös då? ;)
shinzawai: Lika passionerad som vilken Modoit som helst, dvs inte särskilt. Om du syftar på hockey alltså, i andra element är det annorlunda. Hon har dock mitt lösenord härinne...
mikenomad: Grattis! Jag har halva släkten, som tur är är frugan inte hockeyintresserad, inte nämnvärt i varje fall, men jag tror hon gillar Timrå mer än Modo. Men svärgubben ör ett pain in the ass.
Tänk att få vinna imorgon ringa upp honom är fråga: Vilket lag är bäst i länet? O få höra ett kvidande läge: timrå.
Dream Team: Ja, kör över dom! Jag vägrar också förlora mot Modo! Jag skiter i om vi sen torskar i 4 raka, BARA vi VINNER i morgon! Om Modo vinner blir mitt liv "a living hell!"
I morrn måste Lillkenta lufta Hahl om vi skall ha en chans.