TD: Vinnerborg borde skickas över Atlanten. Låt han titta på dom sista 10 omgångarna samt slutspelet i NHL. Han kanske kan lära sig ett och annat om timing och auktoritet.
Repeter: snack! PP-spelet i den här matchserien har varit fruktansvärt tandlöst. Jag har sett alla matcher fram till idag, i slutspelet, och jag tror inte jag har sett ett enda direktskott. Med Vinnerborg så räcker det inte bara att spela av ett PP, han KOMMER att plocka en billig inom 5 minuter oavsett situation.
Ett fruktlöst PP känns inte som 0-0 resultat, det känns nästan som ett halvt minus.
Största matchen för Timrå genom tiderna måste ändå vara nån kvalseriematch... När elitseriekontrakt säkrats. Visst, det här är nervigt, men likförbannat är det i kvalserien det är allra värst.
TD: Nja.... Finns nog ett gäng större. Men största matchen sedan DIF -05 är det definitivt. DIF var större tyckte jag för det året hade vi en realistisk chans att gå till final också.
Det ser mörkt ut för MoDo. Vi spelar inte bra och låter Timrå föra spelet precis som de vill. Det första målet har ju alltid avgjort tidigare och jag tror det blir likadant ikväll. Hoppet finns där såklart, men jag känner ändå att jag kan gratulera Timrå till en välförtjänt semifinalplats.
El Maco: Johan Andersson hade pucken bakom mål i kamp med en modolid. När han kommer loss så går en av MoDobackarna upp för att täcka ytan för backskott. Då Mange får den ytan blir han helt plötsligt utan markering och sätter den vid Krozans bortre stolpe.
Varför kan inte backarna byta plats med varandra när vi har PP. Det går för lågsamt med klubborna ut mot sargen. Vi skulle få mycket bättre tryck och snabbare passnings tempo på det viset.
El Maco: Målet efter en toksnygg kämparinsats från Andersson som bakom mål drev in på mål från vänster och släppte in på första stolpen till en fri Mange som tidsigare vart och hjälpt till nere i hörnet.
Jag är less på att klaga på Vinnerborg men hoppas nu för i helvete att det inte blir någon kompensationsbedömning på utvisningarna i andra och tredje. Det bästa vore nog om det inte blev enda utvisning till på hela matchen...
El Maco: Vete fan vad dom får lära sig i Norge på hockey skolan...ytterligare vedhuggning från Skröder, han är ju för fan livsfarlig alá Simon i NY Islanders