JimmyH: Det stora bekymret med din frånvaro är att du är den som brukar "styra upp ramsorna" Det har blivit ett jäkla insnöande på "Kom igen Timrå" Oavsett om laget leder och spelar strålande eller om dom håller på att krokna oc verkligen behöver "komma igen"
När det går "troll i spelet" kan "Tjallalalala ååh rött o vitt" helt plötsligt dyka upp!?!?! (Sååå djävla feeeel)
Sist försökte jag och några tappra få igång "Forza Timrå" Knylot hakade på.... men plötsligt överröstas vi av "KOMIGENTIMRÅ!!!!"
Knylan kan inte mycket annat än haka på!
Nä! Jimmy! Förringa inte din egen insats!
Din starka stämma och initiativkraft i kombination med känsla för rätt ramsa behövs på västra!
actonleif: Timrå klarar nog av Brynäs utan mig som jag har säkra källor på att vi får möta, jag bara vet det. Jag tror ärligt talat att spelarna inte ens kommer att märka min frånvaro.
Däremot så får tifo-gruppen och supporterklubben det jobbigt utan sin socialpedagog. Jag är liksom så jävla bra.
Redax 2: Den största skillnaden på mig som gör det mer synd om mig är att jag jobbar alla kvällar utan internet, tv-kanaler eller radio också så jag får förlita mig på sms-rapporter som jag måste gå en bit för att kunna få då jag inte har täckning där jag jobbar.
Fast jag får i alla fall läsa Sundsvalls Tidning på morgonen.
Stöd Jimmy Hamrin - Utsatthet och förtryck! Lämna ett bidrag - DU också.
JimmyH: Ähh kom igen nu.Du är inte ensam om att inte kunna följa TIMRÅIK live.vi är rätt många ute i landet som har ett hjärta som klappar för TIMRÅIK.Det finns ju radio,dator,telefon.
Dream Team: Färjestad (91 p.) HV71 (b) Skellefteå (h) Timrå (b) Malmö (h) Tips: Den enda förlusten man drar på sig under de avslutande matcherna sker mot Timrå. Sex poäng til Karlstadslaget och man får ihop 97 p. När vann ett lag elitserien på så få poäng sist?
Om nu FBK vinner 3av fyra möjliga så bör dom få 100 poäng och inte 97 p.
Eller menar du att dom ska vinna i sudden i alla tre matcher ??
Daniel__25: När jag ändå är igång så ska jag besvara denna fråga med en gång. Slutspelet inleds tisdagen den 6 mars och kvartsfinalerna spelas enligt följande:
Tisdagen den 6 mars: Kvartsfinal 1. Lag 1-2 borta, lag 3-4 hemma. Torsdagen den 8 mars: Kvartsfinal 2. Lag 1-2 hemma, lag 3-4 borta. Lördagen den 10 mars: Kvartsfinal 3. Lag 1-2 borta, lag 3-4 hemma. Måndagen den 12 mars: Kvartsfinal 4. Lag 1-2 hemma, lag 3-4 borta. Onsdagen den 14 mars: Ev. kvartsfinal 5. Lag 1-2 hemma, lag 3-4 borta. Fredagen den 16 mars: Ev. kvartsfinal 6. Lag 1-2 borta, lag 3-4 hemma. Söndagen den 18 mars: Ev. kvartsfinal 7. Lag 1-2 hemma, lag 3-4 borta.
Jag klipper in det här inlägget i en mer passande tråd istället:
Vi står inför ett rafflande slut på många håll i årets elitserie. Lyckligtvis slipper vi den oerhörda nervpärs det säkert är att ligga och fightas kring de båda strecken. Det ser ju ut på det viset att bara du är indragen i striden om slutspel så är du med ren automatik indragen i striden om kvalspel. Tur att vi törs sikta lite högre nu då. Jag tänkte roa mig med att fundera hur de sista omgångarna ser ut, vilka lag vi och våra konkurrenter möter och till slut hur matcherna slutar. Såhär ser det ut (inom parentes har vi det antal poäng som laget har i nuläget):
Färjestad (91 p.) HV71 (b) Skellefteå (h) Timrå (b) Malmö (h) Tips: Den enda förlusten man drar på sig under de avslutande matcherna sker mot Timrå. Sex poäng til Karlstadslaget och man får ihop 97 p. När vann ett lag elitserien på så få poäng sist?
HV71 (85 p.) Färjestad (h) Djurgården (b) Frölunda (h) Brynäs (b) Skellefteå (b) Tips: Förlorar seriefinalen mot FBK plus matchen mot DIF. Man tar sig dock samman och vinner två av sina tre avslutande matcher mot Frölunda och Skellefteå. Brynäs blir det torsk emot. Slutar serien på 91 p.
Brynäs (80 p.) Mora (b) HV71 (h) Linköping (h) Luleå (b) Tips: Får en tuff avslutning på serien, då möten med fyra lag med redan stark eller nyvunnen form står på tur, samtidigt som man har visat upp en osäker form själv. Man tar poäng borta mot Mora, och spöar HV och LHC hemma. Sju eller åtta poäng in alles, alltså. Man slutar serien på som mest 88 p.
Timrå (80 p.) Linköping (h) MoDo (b) Färjestad (h) Frölunda (b) Tips: Vi vinner våra båda hemmamatcher och slutar på 86 p. Nyckelmatch mot MoDo borta. Vinst där och vi kan mycket väl komma fyra istället för femma. Kanske t.o.m trea.
MoDo (77 p.) Frölunda (h) Skellefteå (b) Timrå (h) Malmö (b) Mora (b) Mora (h) Tips: Har vad det verkar den enklaste avslutningen av de fem topplagen. Åtminstone på pappret. Men hur långt räcker detta då? Tja, av hävd har man lätt mot Frölunda hemma. Inget undantag den här gången, tre säkra poäng till Ö-vikslaget. SAIK borta kammarman noll, sedan spelar man en ganska viktig match hemma mot Timrå kommande lördag. Viktig så till vida att den nog avgör om MoDo hamnar på trejde, fjärde eller femte plats - en nog så viktig match, alltså. Min magkänsla säger dock att man är lite för starka på sin hemmais. Inga 8-1 den här gången kanske, men seger i länsderbyt. Sedan håller man fast vid sin fina hemmastatistik och vinner även både mot Malmö och Mora. En snabb recansch detta, eftersom att Mora vinner på sin hammabana matchen innan. Slutar tabellen på 89 p.
lungan: Ja du att välja önskemotståndare va ju inte lätt, Mora, SAIK, Brynäs, Luleå, känns inte som de.
Linköping Frölunda Modo eller Djurgården, känns sådär också.
Nä jag tror inte de spelar någon roll dock tror jag att lag som inte krigar sålunda Linköping Frölunda och Modo passar Timrå bäst sådana lag som kan ha lite tendens av att ge om om de går dåligt i en match.
Röda Tallen: De hoppas jag inte, spelar ingen roll vi måste finna vår slutspelsform och gör vi de så kan vi gå hela vägen, då går de inte att planera matcher efter protokollet
Som det ser ut kommer vi med största säkerhet att möta Modo, Brynäs eller Djurgården i kvarten. Törs man hoppas på en revanch för den senaste kvarten vi spelade för två år sedan?
Det är som du säger "kom igen Timrå" som råder på marknaden just nu, tidigare var det "Heja heja heja Timrå - Timrå IK är de bästa" som hördes mest.
Det som betyder mest är väl att det låter, men då vi inte har alltför många ramsor så känns det som om att variationen blir alltmer viktig.