9386: Rögle har ju haft det sedan oktober och de har tillstånd vad jag förstår. Att man kan smacka upp en restaurang på ett par dagar med giltigt tillstånd är jag mer skeptisk till.
Sune: man kan ju undra varför löven tar risken att kalla det där ”restaurang”? Ganska respektlöst mot alla andra klubbar som sliter för att få ihop ekonomin, speciellt när löven har externa finansiärer som betalar för hela cirkusen dom kallar ”hockeylag”.
Det måste ju också Timrå utnyttja i så fall. Bara att ställa ner lite bord på kortsidan för lika många platser som restaurangen tar in. Kan inte direkt vara svårt att fixa, kommer garanterat att sälja ut alla platser. Räcker med att sälja lite lättare mat samt dryck. Eller finns det någon särskild aspekt att ta hänsyn till? Om inte så borde man utnyttja det på en gång, annars är man korkade.
Sputnik: Steen är inte bra. Halva målet öppet vid varje sidledförflyttning. Var väl Hutchings som brände ett löge för att han sköt mot stolpen en målvakt vanligtvis lämnar vid sidledsförflyttning. Bara det att Steen i princip stod kvar vid den stolpen och det var oceaner av öppet mål på närmata stolpe. 🤓
Andersson: björklöven är för Karlskoga vad Västervik är för oss. Dom skapar inte ett skit men lyckas hanka sig fram till målen ändå på något sätt. Totaldominans BIK.
Sputnik: Sannerligen. Men jag måste säga att man får mycket mer tid på sig i Björklövens zon än vad man får i Västerviks. Det är skillnad som på att trampa i ett jordgetingbo eller gå på PRO:s julfest ungefär.
Woody: Tar vi oss vidare har Västervik varit en perfekt utmaning och erfarenhet på vägen. Det kommer att krävas ännu mer vilka vi än möter i så fall, även om det lär bjudas på mer ytor och det borde gynna vår spets.
Rallarn: Karlskoga spelar verkligen bra i anfallszon. Mycket bättre rörlighet än vad vi har haft. Å andra sidan har de inte Västerviks försvar mot sig.
JoseGonzales: Förstärkning var det, men klubban var uppe i ansiktet så det spelar ingen större roll. Utvisning var det likafullt. Mål blev det också. :)
Lub: Haha! Ja. Jag tror inte många vet hur omöjligt det är att snacka hockey här uppe i Lövenlänet. Jag är ju en dryg idiot här på forumet, men lövenklippen på nätet visar en stor del av sanningen...
Costanza: Enda gången ngn Lövensupporter vill prata hockey på jobbet är efter en vinst, eller möjligen skrävla om fjolårets säsong. Tycker flertalet anammat Wallsons stil (vilket inte ska tas som smicker)...
Smokey: Du behöver inte brösta upp dig som matadoren på julafton. Jag vill att Timrå ska gå upp till SHL. Ni måste dock övervinna The Headhunters eller The Americanos.
JoseGonzales: Har själv aldrig mått bättre. Så kul att se puckar gå in i nät hos diverse lägre rankade motståndare. ÖÖÖHH ÖÖÖHHH!! Fight for every inch!
mikenomad: Trodde precis som ni, att detta skulle vara en lycklig tid. Har haft ångest konstant under matcherna, undan tag för 2-5 segern mot BIK. Fyfan vad dåligt man mår alltså haha