SMÅLAND: Oavsett vilka det blir i final gynnar det oss med en game 7. Den är på fredag sedan börjar finalen om mindre än två dygn efter det. De bör vara slitna och vi utvilade.
BIK är på papperet en lättare motståndare, men hur det blir är svårt att sia om. Vi ska slå dem oavsett vilka det blir.
kulltorp: Så du menar om jag varit inne och hånat er här inne för varje mål ni släppt in och varit enbart dryg hade ni köpt det? Jag tycker ärligt alla timråiter går att diskutera med utom han. Han är ärligt dum i huvet. Kommer inte svara på något mer han skriver då det inte är värt det.
Andersson: stjärna och stjärna. Tyckte han har sina brister och saknar hockeysense framför allt. Levde för mycket på sin speed. Jimmy Hamrin var ju inne på det med. Han är bra Nord syd hockey, men saknar förmågan att dilkera tempo i off zon. Njae i slutändan så är jag glad Modo tog han till dyrt pris. Hade velat haft kvar han men ej till vilken roll som helst.
De där boxplay målen tex var ju 75% till Madsens förtjänst.
Hahl Bundy 2.0: Ahh när Mästerdykaren åker för slashing...
Kolla in vad gammeldykaren Hutchings gör när det är 11:15 kvar av andra perioden och det är avblåst för att Deilert ska sitta på botbänken.
Åker och stoppar en BIK-spelares klubba mellan sina egna ben för att sedan ha det som skäl för att bråka. På väg till båset slår han en klubba som ligger på isen mot en BIK spelares skridskor. Unsportsmanlike?!
9386: Jo det är ju det som är problemet, jag är jäkligt kluven. Om nu Timrå förlorar finalen ser jag heller att man förlorar den mot Bofors men för hockeyn i Norrland så blir jag mer tveksam.
JoseGonzales: Hahah reagerade på samma sak när han intervjuade en VIK spelare häromsistens. man hörd frustrationen i Haralds röst och han försökte dirigera VIKspelaren. -är inte du en av de ledande spelarna som behöver kliva fram och producera nu?
Walle2: Till skillnad från er Lövenfans så är vi realistiska och förstår att finalen blir svår oavsett vilka vi möter men med viss förhoppning om att vi ska kunna fixa det. Många Lövare däremot slår sig kaxigt för bröstet och är bergsäkra på att det blir SHL efter fyra raka segrar.
Sputnik: fast det gjorde väl Västervik också? Är det något lag i den här matchserien som spelar fult tycker jag det är löven och det är helt oförståeligt. Dom har ett lag fullt av lirare och stjärnor och det enda dom gör är att åka runt och försöka skada brunkare i Karlskoga? Snacka om fel fokus.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.