1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591537 inlägg · 6217 ämnen

Slutspel 2023

« · 2518584 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2023
DJ Hemp: Håller helt med dig. Har dessutom konkreta problem med Örebro utöver att dom slog ut oss: grisiga spelare som Linus Öberg och Emil Larsson, filmandet, frånvaron av bortasuppport är bara tre saker. Jag gillar tränaren Niklas Eriksson, inte mycket mer.
Låst ämne

Kerstin_k:

Skulle tycka att det var jobbigt om klubbar som Örebro, Linköping och Rögle tog hem titlar och inte vi. Kan väl lära av t ex SAIK istället. Men det är jag det.

Håller till godo med Mora - MoDo ikväll. Har som sagt svårt för det fortsatta SM-slutspelet. Blev rätt infekterat detta med Örebro i och med kvarten. De var något bättre, ja, men vi fick inte rätt förutsättningar i varje match.

Så att du, jag och många andra gör samma val vad gäller slutspel känns bara logiskt.
Låst ämne

mikenomad:

Minns att det talades om att spela en SM-final för ca 20 år sedan, men sedan har man inte hört något mer om det. Vet inte om det är bra att en uttalad sådan plan eller ej, men det vore väl inte fel om det finns en dylik målsättning inom föreningen. Samt hur man ska uppnå den. Steg för steg. Eller ska vi låta oss styras av slumpens skördar?
Låst ämne

Kerstin_k: Helt enig
Av de kvarvarande lagen är det minst tråkigt att se Örebro vinna, känner inte en enda supporter till det laget så det kommer passera obemärkt

Men.. det är ju HA slutspelet som är underhållande och som gäller något större.
Låst ämne

DJ Hemp: Och jag är tvärtom: hellre nya lag än gamla trötta Växjö, FBK, Frölunda och SAIK.

Kan "nya" lag göra det så kan Timrå se och lära av dom. Så ja, av alla kvarvarande lag skulle det vara roligast om Örebro vinner. Tycker jag.

Men! Jag, precis som du, föredrar slutspelet i HA. Där gäller det ju nånting på riktigt! När Timrå åkte ur blev jakten på sm-guld ointressant. Mycket för att det är tre trötta lag med och det fjärde är ett nytt lag som heller egentligen inte väcker några större känslor.
Låst ämne

DJ Hemp: Mycket handlar om målbild tror jag. Jag vet inte att jag någonsin under mina ca 45 år som supporter till Timrå IK hört att föreningen uttalat pratat om att man ska ta SM-guld. Den målsättningen är ju självklar för föreningar som Frölunda, Saik, Färjestad, Luleå, Växjö mfl. År efter år. Inte ens under vår "storhetsperiod" på 00-talet pratades det guld. Vi var alltid en outsider som skrällde om vi gick längre än en kvart....
Låst ämne

RunarUp:

Har kommit på mig själv med att inte ha ett enda s k hatlag längre. Tror att jag hade det tidigare, men det spelar ingen roll. Däremot är jag missunnsam gentemot vissa lag. Vill t ex inte att ”nya” lag vinner en SM-titel så länge Timrå saknar den där pokalen. Det skulle kännas pinsamt på något sätt. Problemet är att det krävs så förbannat mycket för att gå hela vägen. Vi har ju inte ens spelat någon SM-final ännu, medan lag som Rögle och Linköping i alla fall har den erfarenheten. Kanske nu även Örebro inom kort.

Nåväl, HA-slutspelet känns alltjämt hetare. Väljer hela tiden att kolla på de matcherna istället. Blir med andra ord Mora vs MoDo ikväll. Fortsätter Bernhardt att producera? Håller Karlin ett lika fantastiskt brandtal som senast efteråt? Var ju rena parodin efter förra segern (eller om det var matchen innan?).
Låst ämne

Redax 2: En lagom (o)bitter hockeysupporter 👍 En annan (glas)lirare som garanterat känner till ordet, som nog t.o.m har ordet bitterhet tatuerat på sin kropp, är ju allas vår Dick Axelsson. Han hoppas ju på att kunna spela upp Väsby till Hockeyallsvenskan, och just för att visa alla som nu av någon outgrundlig anledning finner skäl att tvivla på honom, ja, då gör man som allas vår Dick och gör mål. Nu var ju inte matchen slut riktigt där. Nä, Väsby hann med att förlora och ja, Dick visade prov på sina riktiga kvalitéer som den glaslirare han är där i slutet. Varför håller du på din jävla sopa!?
Låst ämne

...vilket får mig att tänka på ett annat lags t-shirt...
Uppladdat:

450x300-namnlos_3.jpgnamnlos_3.jpg

Låst ämne

RunarUp: Verkligen inte , men nu spelar ju tyvärr inte timrå mer och då kan man väl tycka mer eller mindre mycket hur dom andra lagen ska vinna
Låst ämne

Andersson: Du verkar hata Lakers mer än du gillar Timrå. I varje fall nämner du Växjö oftare än Timrå i din inlägg de senaste veckorna.

Vad har dom gjort dig egentligen? Men
Låst ämne

Puckat: Vi får ju ta hänsyn att Växjö torska , är inte det underhållning så vet ja inte .....
Låst ämne

Vilken underhållning vi bjuds på i sm-slutspelet
Låst ämne

Reducerat i BP i Ume.
Låst ämne

DJ Hemp: Och där kom ett mål i BP för Löven
Låst ämne

0-2 i Umeå nu. DIF ser starka ut och har nu PP. Samtidigt leder Fyllrunda i Väcksjö. Har inget emot varken det ena eller det andra resultatet. Vill ha långa matchserier.
Låst ämne

Distinkt avslut av Öhgren igen. 0-1 i Umeå efter en period. Annars har väl Löven varit det mer dominerande laget.
Låst ämne

Patrick Polly: Jo jag blev uppmärksammad på det. Konstaterade längre ner att jag missade det. Läste lite slarvigt under körning på motorvägen
Låst ämne

mikenomad: Han finns med, ligger under Hanzl.
Låst ämne

Rico01: Ska vara om vi gör oss av med Hanzl och tar vill ersätta med Rouhomaa då. Ser aldrig Leksands matcher så kan inte göra någon vidare bedömning. Men känns väl inte som en uppgradering om det skulle ske?
Låst ämne

7043: Missade det
Låst ämne

mikenomad: Han är ju där.
Låst ämne

"Malmö är också sugna på Rouhomaa – och Skåneklubben är det hetaste spåret just nu. Det finns även andra SHL-konkurrenter som har visat intresse för speldosan: HV71, Oskarshamn och Timrå." - Aftonbladet

Verkar dock inte särskilt troligt. Vette tusan vad jag tycker faktiskt.
Låst ämne

Patrick Polly: Skulle vilja lägga tlll JJ på "sänkte sig" vilket var ganska avgörande
Låst ämne

söder över: Håller med, Svensson är nyttigare än vad han får cred för. Han gjorde en riktigt bra slutspel tycker jag. Spelar lugnt, säkert och hittar alltid vägar att antingen passa eller själv åka med puck ur zon. Spelar med pondus! till stor skillnad mot många andra.

Spelare som jag tyckte lyfte sig i slutspelet:
* MPS
* Svensson
* Hartman
* Stenqvist
* Strömberg
* Dahlen
* EP
* Lundin
* Lyytinen

Ungefär samma nivå som grundserien:
* Lander
* Boyce
* Eronen
* Alvarez

Spelare som jag tyckte "sänkte" sig i slutspelet:
* Walli
* Hanzl
* JJ
* EA
* Palola
* Mieho
* Erixon
Låst ämne

DenRöda: Vilken jämförelse.. En Hanzl som har varit oduglig och som typ alla vill ha bort..
Låst ämne

Jag är också skeptisk till Stenqvist. Han har ju uppenbart bra spel i sig men det är för mycket upp och ner, och han var faktiskt långa stunder vår sämsta spelare den här säsongen.

Han gör ett bra slutspel men jag vete tusan om det bäddar för en förlänging. Lätt att stirra sig blind på de sista sju matcherna på en säsong.
Låst ämne

jhnd91: Att vi bara ska ta spelare som är bra säsongen ut? Nej, jag förstår din poäng fullt ut.
Ska jag vara radikal?

Stenqvist har varit bättre än Hanzl sett till hela säsongen.
Låst ämne

DenRöda: Men.................................... Vad tror du min poäng var?
Låst ämne

Jalasvaara: Det är exakt samma text som ST. Bara det att Expressen vill skrämma oss med att Dahlén kan lämna för Schweiz men att chansen är extremt liten.
Låst ämne

Jalasvaara: Inte utan att göra sig skyldig till upphovsrättsbrott.
Låst ämne

Jalasvaara: Handlar om Bernhardt
Låst ämne

DenRöda: Du kan ha rätt. Isf blir det stora ommöbleringar och Kapanen kommer att få jobba hårt under silly
Låst ämne

jhnd91: Man kan aldrig få ett löfte om en spelare är bra eller inte. Det är inget TV-spel.
Låst ämne

Någon som kan dela denna???
Låst ämne

DenRöda: Okej, så vi ska satsa på spelare som är bra 15-20 omgångar då alltså? Han har ju inte bara varit ojämn, han har ju varit oduglig. Slarvat med pass, svag vid sarg, stirrat puck, inte skjutit osv osv osv. Tro mig, skulle vi få ett löfte om att han håller den klassen han höll under slutspelet hade jag personligen kritat 3 år direkt, men det är samtidigt inte en välgörenhet.
Låst ämne

jhnd91: Ett slutspel bevisar hur mycket potential en spelare kan besitta. Stenqvist är bra. Det som behövs bli bättre på är jämnheten.
Låst ämne

DenRöda: Vad är det här med att hylla Stenqvist till skyarna enbart pga 10 bra matcher i grundserien, och bra matcher i slutspelet? Jag medger absolut att han varit vår bästa back tillsammans med Lyytinen under denna period, men det ändrar ju inte det faktum att han varit en livsfara i 40 omgångar?

Han har varit alldeles för svajjig för att behållas, tycker jag.
Låst ämne

Zäta75: Nej, jag får känslan av att Kapanen kommer släppa Albin, Eronen, Stenqvist, Palola, Walli, Alvarez, Andersson, Karolus. Kanske 2 till som står på kontrakt redan. Får känslan av att balansen i laget kommer kalibreras. Att man går in med 15 forwards och 9 Backar. 3 ynglingar bland forwards och 2 ynglingar bland backarna. Utlåningar kommer ske.
Låst ämne

mikenomad: Det var trots allt fler lag som gjorde på papperet bra satsningar för att ta sig ur bottenträsket men misslyckades totalt (Brynäs, LHC).....
Låst ämne

DenRöda: Jag som tänkte igår att jag skulle slippa HS ett tag nu, men redan idag är sillysuget stort haha fan.
Låst ämne

DenRöda: Så du tror att man behåller Lundin, Eronen och Stenqvist eller iaf 2 av 3 av dessa?
Låst ämne

Det blir svårt att släppa Albin, Eronen och Stenqvist känner jag. Mindre svårt att släppa resterande. Enligt min bekanta så kan det bli rätt rolig silly nu framöver och det tror jag också. Ingen spelare är säker trots kontrakt. Det är så enkelt att fixa ny klubb i hockey.
Låst ämne

mikenomad: Är hann spetsad?
Låst ämne

297: Ja, i alla fall jag kan vakna upp svettig ibland över om klubben lärt sig någonting av tidigare satsningar.
Låst ämne

mikenomad: Ja man blir stolt över laget!
Låst ämne

Tom Topp: Ja och vi har ändå tagit kliv från kvalspel till match 7 i kvartsfinal. Det är inget litet kliv på en säsong. Det är inte ett steg (ingemansland), inte två steg (play in) utan t r e steg
Låst ämne

{söder över inlägg #2513937}:
Ett superbt inlägg(ditt säsongsbästa) .
Håller med till punkt och pricka.
Låst ämne

Zäta75: Wedin ser jag som ett gigantiskt OM. När gjorde han en hel säsong senast?

Vet inte om det var AB eller Expressen som spekulerade i att vi lär ha SHL’s dyraste topp 6-spelare om Hållander ansluter. Det intressanta blir som sagt hur man kan trolla på backsidan för där blev vi verkligen trasiga och slitna i slutänden. Backarna fick ju också (indirekt) kritik av ante i slutspelet där han konstaterade att vi hade svårt att få igång spelvändningar och det blev ödestigert mot Örebro. Vi har helt enkelt för dåligt material på backsidan.
Låst ämne

Zäta75: Lägstanivån måste höjas! Både på spel och spelare! Men det är inget som görs på en säsong, det är som Torines säger, man måste göra grund och väggar innan man gör taket! Nästa säsong kommer Timrå ta ett steg till. Och måtte vi aldrig låta ekonomin skena iväg igen!
Låst ämne

« · 2518584 · »