Leksand och AIK kommer att bli livsfarlig. Båda lagen har riktigt bra lag men jag tror att Leksand kommer att floppa det blir AIK och Timrå som går upp.
Egentligen är det bara dessa tre lagen som har det spelarmaterial som krävs för att ta steget upp. Tror inte att de andra lagen har någonting med toppstriden att göra.
Ja, semifinalklara är ju redan FBK (väntat), HV71 (för andra, nej tredje! gången i klubbens historia) och VF (minsann!)...
Ingen trodde på Brynäs, men MIF brukar många hålla som outsiders när slutspelet drar igång - fucking losers... Att DIF skulle torska med hela 1-4 i matcher var desto mindre väntat, än mer sensationellt var att man endast mäktade med tre (3!) fullträffar, varav bara två (2!) under ordinarie matchtid, på hela fem (5!) matcher... Almost unbelievable! "Rönkan" for president...
Återstående kvart...
MoDo - Luleå
Det satt långt inne denna gång, men via 5-4 i sd fixade MoDo 3-2 imatcher (puh!)... Tror att ö-vikarna tar revansch för fjolårets torsk mot lapparna - 4-3 i matcher!
Joji, det ligger nå´t i det du skriver... 16 guld kan det va´ för DIF:s vidkommande! Men satan ji, int´ fan är MoDo ett skitlag, int´! Fan asså, mitt helgjutna favvolag i slutspelet! Älska MoDo då´ra... Krossa lappsatan...!
DJ Hemp; Jag tror t o m att DIF har 16 guld. Såg förresten på c+ matchen mellan MoDo-LHF, Skitlaget från Ö-Vik ser starka ut och de skulle förvåna mig mycket om Skoterraggarna ska kunna rubba dom.
Ingen här verkar riktigt intresserad, men det skiter jag blankt i... Har JUH glömt att delge er mina slutspelstips!
Luleå-MoDo
Hjärtat säger MoDo, men jag befarar det värsta... Grislapparna har vunnit matcher de kanske inte ska vinna, medan MoDo vann sin fullt rättvist... Dessutom är det möjligt att de malätna björnpälsarna har fler krigare, fler svin... Offensiva finlaget MoDo har inte haft marginalerna på sin sida i början och det kan fälla avgörandet i slutändan... Well, hoppas på två raka vinster hemma i Kempis nu!
Brynäs-Färjestad
Brynäs borde ha vunnit igår, men saknade det rätta flytet... Den här kvarten känns lite körd, tyvärr!
Frölunda-Djurgården
Ett DIF i brygga räddade spänningen igår och har nu mycket goda möjligheter att vända... Tippar att de lyckas med detta mot utpräglade loserlaget VF!
Malmö-HV71
Inför kvartsfinalerna såg jag LHF och Malmö som de lag som kunde betvinga lagen ovanför, men efter gårdagens resultat vete fan... HV har nu chansen att avgöra via två raka i Kinnarps! MIF borde ha tagit chansen hemma...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Japp! Sex vinster lär nog räcka, även om vi vann sju året vi gick upp (förvisso tre förluster också)...
Löven tänker jag dock inte räkna bort...