1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590789 inlägg · 6217 ämnen

Slutspelsspekulationer 2010

1246171 · » Till forumet

Sv: Slutspelsspekulationer 2010
Välkomna till slutspelet!!!
Kommentera

Detta är en rättad version av mitt tidigare inlägg!!!!

Ja vad ska man säga, släkten är värst för MODO, och släkten är bäst för TIMRÅ.

Hittar ingen som nämt det jag observerade i matcherna Rögle-Luleå & Södertälje-Modo.

Vem kvitterar till 3-3 emot Luleå, så att det blir förlängning?

Jo, Mattias Månsson - Njurunda!!!

Skulle vara kul om Mattias kom till Timrå kommande säsong, tycker jag.

Vem är med och bygger upp 3-1 målet för Södertälje emot Modo, så att Modo förlorar.

Ja men är det inte Pierre Hedin :) :)

Ja vill verkligen tacka dessa två herrar för de har gjort det möjligt för Timrå att knipa sista slutspels platsen på Lördag.

Hela Timrås säsong har varit ett drama av desslike och jag skulle kunna ge mig fan på att det kommer blir ett lyckligt slut.

Fakta inför matchen emot Luleå på Lördag.

De två sista säsongerna har Timrå möte Luleå i sista omgången. Dessa två har LULEÅ vunnit.

Med andra ord Tredjegången gillt för Timrå.

Under säsongen har Timrå spelat en match lika emot Luleå och förlorat tre.

Med andra ord Det är dags för en Timrå seger.

Glöm inte heller bort att Timrå vunnit två raka borta matcher. Färjestad och Frölunda.

Nä vi kommer ta sista slutspelsplatsen. Men jag är ofantligt nöjd med att bara veta om att vi spelar i elitserien även nästa säsong.
Kommentera

Ja vad ska man säga, släkten är värst för MODO, och släkten är bäst för TIMRÅ.

Hittar inget tidigare om just det jag observerade idag.

Vem kvitterar till 3-3 emot Luleå, så att det blir förlängning?

Jo, Mattias Månsson - Njurunda!!!

Skulle vara kul om Mattias kom till Timrå kommande säsong, tycker jag.

Vem är med och bygger upp 3-1 målet för Södertälje emot Modo, så att Modo förlorar.

Ja men är det inte Pierre Hedin :) :)

Ja vill verkligen tacka dessa två herrar för de har gjort det möjligt för Timrå att knipa sista slutspels platsen på Lördag.

Hela Timrås säsong har varit ett drama av dess like och jag skulle kunna ja man fan på att det kommer blir ett lyckligt slut.

Fakta inför matchen emot Luleå på Lördag.

De två sista säsongerna har Timrå möte Luleå i sista omgången. Dessa två har Timrå vunnit.

Med andra ord Tredjegången gilt för Timrå.

Under säsongen har Timrå spelat en match lika emot Luleå och förlorat tre.

Med andra ord Det är dags för en Timrå seger.

Glöm inte heller bort att Timrå vunnit två raka borta matcher. Färjestad och Frölunda.

Nä vi kommer ta sista slutspelsplatsen.
Kommentera

T T: Japp...nu var vi i rätt tråd då, tack! :-)
Kommentera

JimmyH: Aha...så raffinerat. Tänk, det hade jag missat. Nåja, även solen har fläckar....men läget känns rätt jobbigt ändå, om det skulle bli så. Lite halvsegt om "det enda" Modo behöver göra är att vinna hemma mot Rögle, jag har mkt svårt att se att Modo tappar fler poäng i grundserien. Och isf är jag jääävligt kluven till hur jag reagerar vid ev. TIK-vinst mot Luleå. Känns inte som att jag vill att TIK lägger sig, den skammen vore jobbig. Nä, ett hederligt kämpande TIK som förlorar med uddamålet vore i sådana fall idealiskt...
mikenomad
Kommentera

mikenomad: En satans skandal  är vad det är frågan om. Samtliga matcher i sista omgången skall gå  samtidigt. Åtminstone är det så inom fotbollen. Varför tillämpar man  inte samma regler här? Nej just det ja vi har ju blivit  Foppafierade.´Allt är uppdukat för guldfest i Dövik. Slaktknivarna är  slipade och klara! Guldlöpen är väl också tryckta! Det ligger i ett  förråd nånstans i Domsjö och väntar på leverans.

ÄCKLIGT ÄR  ORDET!
Flyttat inlägg
Alla matcher startar samtidigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Fy fan vilket läge vi riskerar hamna i på lördag....det är nästintill ett rätt troligt scenario att vi står inför att "riskera" spela upp Modo till slutspel. Det räcker med att vi slår DIF i morrn samtidigt som Modo slår SSK, inget av detta känns särskilt otroligt. Detta förutsätter att Luleå vinner i morrn mot Rögle, gör de inte det kan ju Modo fixa det på egen hand.

Brrrrrrrr.....
mikenomad
Kommentera

John K: Håller med.

Ett tag var det väl tio år i rad eller nått som ett kasst Luleå segade sig med till slutspel genom att dra sig upp över strecket med tandköttet...för att sedan torska i fyra raka...
Kommentera

John K: Och kom ihåg... I ETT SLUTSPEL KAN ALLTING HÄNDA!
Kommentera

El Maco: Där tror jag du har fel. Det är inte alls det sämsta slutspelslaget i mannaminne.
Timrå har i grunden en bra trupp i år. Det är bara det att man inte lyckats "få ut det" och förvandlat arbetet till fler poäng.
Kolla vad ett flertal sportjournalister säger, "-Timrå IK har egentligen en bra trupp med en bra mix av både unga och rutinerade spelare."
Och tänk så många poäng som förlorats i år under de sista 3 matchminuterna, en svaghet kanske men också en hel del oflyt.
Sammanfattning: -En bra trupp som misslyckats lite. So what? Life goes on och vi spelar i elitserien även nästa säsong.
Om det turligt skulle bli slutspel denna säsong, se det som bonus och "grädde på moset."

Redigerad kommentar

Kommentera

Nyström, dagens kappvändare:
"Och ju mer jag tänker på detta drama - ju mer vill jag varna för Timrå.
Det är svårt att inte göra det efter kvällens seger i Göteborg.
Det här laget har prickat formen bra och har de matchvinnare man vill ha i kommande matcher. Timrå har också bra självförtroende.
Och Timrå har Lindbäck i mål och den fantastiske Pääjärvi Svensson."
Kommentera

Det är ju då själva den att man ska börja få tillbaka hoppet!

Ska hoppet tillbaks så får dom baske mig se till att det inte var förgäves.
Kommentera

lungan: Det är iofs bara dom 4 senaste säsongerna som man spelat 55 omgångar då det tidigare var 50. Kan bara konstatera att vi gjorde en fin lockout säsong med 93p på 50 omgångar.
Kommentera

DJ Hemp: Ja men precis, det är ju fan bara att spruta på. Bullen/slutspelsplatsen ligger i mitten. Försten dit slipper äta. Laget och ledningen kommer göra allt för att vi ska ta oss dit, medan supportrarna sitter och dividerar kring kedjekonstellationer för kommande säsong. Om det blir slutspel eller inte spelar liksom ingen roll. En skitsäsong som kan krönas med ett slutspel sänt från himlen. Ett slutspel som på förhand dessutom ser riktigt ovisst ut. Vill vi inte ha det?

Våga böga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Om Timrå som genom ett herrans under tar åttondeplatsen kan det vara som det sämsta slutspelslaget i mannaminne. Å andra sidan är Modo och Luleå också stinkande dåliga på det hela taget. Och Frölunda som klubb och lag stinker helt enkelt. Så vafan, jag skulle inte be om ursäkt.
Kommentera

lungan: Sen får vi ju komma ihåg också att vi har varit otroligt jämna också. Åtminstone tabellmässigt. Sen att det har varit en skitplacering är en annan sak, men vi har ju legat på 9-12 i typ 50 omgångar. Jämnt om något. =)
Kommentera

Knylan:

Håller faktiskt med. Nu när detta gyllene läge (i och med kvällens seger) har uppdagat sig är det plötsligt bara slutspel som gäller. Kontraktet är ju räddat sedan länge, som det känns. Mycket vill ha mer kanske, men varför inte? Tyvärr är jag en sådan som grämer mig åt olyckliga sena poängförluster och vid missat slutspel kommer jag att grina lite extra åt MoDo borta i höstas (3-3 med tio sekunder kvar och sedan torsk i sudden) samt Luleå borta i vintras (3-3 med 17 sekunder kvar och fy fan vad less man blev). Men nu tar vi de jävlarna i slutomgångarna om vårt nyvunna rättmätiga flyt håller i sig!
Kommentera

lungan: Alla lagen ligger där dom ska ligga, det existerar ingen rättvisa i hockey och framförallt inte över 55 omgångar. Det finns absolut ingenting som rättfärdigar en slutspelsplats för varesig Modo, Luleå eller Frölunda mer än för Timrå. Lyckas vi ta en slutspelsplats så har vi gjort det genom att vara som absolut bäst i dom matcher som betytt allra mest. Att folk på allvar diskuterar i termer att det är skitsamma om vi går till slutspel eller inte bara för att vi har undvikit kvalseriehotet är provocerande. Nu har vi en chans. Om vi gör det vi ska göra genom att ta sex poäng samtidigt som vi blir belönade med lyckosamma resultat i övriga matcher så är det fantastiskt. Om det inte blir på det viset så kommer jag ändå bli besviken.

Vidriga förlorarmentalitet.

Kommentera

Förra säsongen gick Timrå till slutspel med 76 poäng, frågan om det kommer räcka i år?

08/09 krävdes 73 poäng för att ta sig till slutspel, Timrå sluta 8:a på 76
07/08 krävdes 70 poäng för att ta sig till slutspel, Timrå sluta 5:a på 83
06/07 krävdes 77 poäng för att ta sig till slutspel, Timrå sluta 5:a på 82
05/06 krävdes 60 poäng för att ta sig till slutspel, Timrå sluta 9:a på 59
04/05 krävdes 62 poäng för att ta sig till slutspel, Timrå sluta 3:a på 93
03/04 krävdes 65 poäng för att ta sig till slutspel, Timrå sluta 6:a på 74

Förutom säsongerna 04/05 och 05/06 har Timrå stadigt legat runt 80 poäng varje är. det är resultat i 2-3 matcher som är skillnaden.

Man kan egentligen säga att Timrå presterat ungefär lika bra varje säsong, och det som har fält avgörandet är att de andra lagen presterat sämre.

Timrå har på 6 säsonger missat slutspel 1 gång, missar vi i år är det 2 gånger på 7 år. För en kommun som Timrå måste ändå detta vara bra.

Jag är så himla nöjd med att jag får se mitt Timrå i elitserien minst en säsong till, och man hoppas att säsongen 10/11 ska bli riktigt rolig.

Hänger mycket på linkan nu, hoppas han lyckas med ett bra bygge till kommande säsong.

Timrå har som sagt inte varit på slutspelsplats sedan oktober. Enligt mig skulle det absolut inte göra något om vi tog oss till slutspel, men ska man vara obketiv så ligger Timrå där de ska ligga. Lagen ovanför har presterat jämnare hockey hela säsongen.
Kommentera

John K:
Lämpligt scenario är att Timrå riktigt spelar hockeybrallorna av DIF på torsdag. Media och fans kritiserar DIF för detta och käver bättre attityd mot FHC borta.
DIF spöar FHC.

Maskinen SAIK gillar inte att förlora. Man har dessutom ett sjuhelsikes flyt (ungefär som TIK idag - fast dom har haft det i 53 omgångar). FHC äter man upp på ett enkelt sätt.

Rögle tar sista chansen att visa upp sig i elitserien och spöar Modo med stora siffror.

Luleå och Timrå möts i en helt avgörande match om slutspelsplatsen.
Det blir en match som är större än den sjunde och avgörande SM - finalmatchen.
En match folk kommer att tala om länge och framförallt det där målet som Martin Sonnenberg drar in på tennis med 5 minuter kvar att spela av ordinarie matchtid.
Tyvärr kommer inte många av oss Timråsupportrar att se detta eftersom vi redan dött av hjärtinfarkt.
Kommentera

John K: Roligast skulle ju helt klart vara om Frölunda går och förlorar sina två matcher de har kvar (Mot SAIK och DIF tror jag det är). Sen kniper Timrå och Modo de två sista slutspelsplatserna :) Och som någon nämde förut kan vi inte mötas fören i final om det skulle bli så ;)
Kommentera

John K:

Modo kommer inte palla trycket, vi piskar dit dif, luleå tror jag kan tappa poäng mot rögle borta sedan vinner vi i lule på lördag inför ett jävla gäng timråsupporters.
Kommentera

John K: Alltså blir mer och mer övertygad om att Frölunda kommer missa slutspel. Två tuffa matcher mot lag med bra formkurvor. Tänk om Vf missar slutspelet. Liksom gräddet på moset för Nubben efter lagets fantastiska säsong.
Kommentera

Slutspelsspekulationer 2010
Jaa, än lever chansen att gå till slutspel. Dock gäller det att ta alla sex poäng som det finns att spela om. Alternativen är många men hur skall detta sluta?
Kommentera

1246171 · »