jens_88: Antagligen samma reaktioner som kommer att komma på Luleås forum när de kommer hem från matchen. Eller försöker du göra gällande att det gnälls mer här inne än på andra ställen?
Simmalugnt: Klart han gör. Men med tanke på alla omständigheter som varit så har jag full förståelse att han lät lite "kall" i den intervju jag tror du syftar på.
Mad Max stod och skulle avrunda dagens sändningar från Skellefteås omklädningsrum och börjar helt plötsligt hetsa kameramannen att filma "Hockeystjärten" som Mad Max uttrycker det på en Skellefteåspelare som såg VÄLDIGT obekväm ut, samtidigt som denne skriker "Nej,nej" medan Mad Max maniskt skriker "Jo,jo" med sin mest stirriga blick.
Om Osten polisanmäls för HMF så borde Mad Max anmälas för sexuella trakasserier.
superfalle: Skämdes du över den vinsten? Lindbäck ingick ju oxå i laget. Jag njöt i fulla drag men jag har inte vett att skämmas över Timrå vinster oavsett hur dom ser ut.:)
T T: ja de är ju helt djävla sinnessjukt . ingenting , dom har absolut ingenting . skulle jag bo i luleå så skulle jag skämmas så in i helvete . jag minns vad jag skämdes då lindbäck vann mot hv . men de här är ju match efter match .
T T: Nja, jag vet inte om det är så anmärkningsvärt egentligen . Sånt där händer hela tiden frarmför mål, båda dök i backen och det var väl därför som ingen domare reagerade. Svårbedömd situation och då är det enklast att fria. Sen var det inte direkt orättvist heller att Skelet vann , sett till matchen eller förlängningen i synnerhet, men det är ju inte rättvisa det handlar om. Utan om resultat. Fuleå har haft ett ((oförtjänt enll. mig ) flyt de senaste matcherna och även i serien mot Jurkyrkogården och nu fick de äntligen smaka på en svidande förliust. Kan bara hoppas på att Skellefteå AIK kan få lite moraliskt bränsle av det här och att de kämpar ner Luleå i fortsättningen. (men jag är skeptisk).
Blir väl svårt att få hem Crippe, va ? Han har väl nåt år kvar på kontraktet och verkar trivas i Skellefteå. Annars skulle Timrå behöva fler spelare med Timrå-bakgrund, det borde vara stommen som bär upp laget.
Blizzard: nä . någon liten rättvisa tycks finnas även i denna idrott . kul att de avgjordes så där också . men i morgon ska luleå kötta vidare i defensiven och hoppas på en kontring . de går säkert bra för dom då
Fan det gäller att de minsta jävla sakerna klickar, ett luleå som vek ner sig ifjol, missa slutspel i omgång 55 efter att ha varit i slutspel i 54 omgångar!
Ett luleå som inte gått till semi på 10år, ett luleå som nu leder med 2-0 i matcher, ett luleå som verkligen har chans på guld, HALLLÅ - guld!!! Sjukt!
Kommer aldrig sluta "tänk om". tänk om Hedström satt pucken mot modo i sudden istället för ribban, tänk om backe hade tagit pucken som for upp i luften, tänk om Svarten hade missat friläget i sudden i omgång 7, tänk om vi hade gått till Semi, med en hel riku Hahl som kom tillbaka i omgång 7, vi hade ett lag som kunde ta guld......
Johnny Bravo: de verkar ju flyta på för luleå . kan man dra de ett steg längre och ta fyra spelare plus målvakt och blockera hela målet . och ha en kille som ligger på kontring . minst en poäng per match borde de bli . och får man in en puck så blir de tre . ett par vassa straffskyttar i laget också . fan va underhållande de skulle va
superfalle: Ja men jag talar om hjärtat. Det kan ingen ta ifrån dom. Jag vill se samma glöd o hjärta kryddat med Timrå hockey. Kan man annat än älska det i höst? :)
Olle: hihi, kommer inte ihåg. Ska kolla historiken och ber om att få återkomma.
Nu till något helt annat. Viktory Tilly sägs ha varit mänsklig idag. Den däringa människan måste nog spela på topp om det ska bli nya viktorior för AIKs del. Svårt och tro att AIK vänder på detta. Men med Fasth i målet vet man aldrig. Den andra matchen vinner Luleå, igen. Tror faktiskt, trots tidigare utsagor, att Luleå vinner SM-guld. Jag unnar ett spelskickligt och frejdigt lag att vinna SM-guld.
ÖstrandsNisse: Ha! Jag må ha akademisk skolning men skulle jag varit civ. ingenjör så hade jag inte varit arbetslös idag. Så sänk förväntningarna lite :)