1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

SM-slutspelet

« · 1369700 · » Till forumet

Sv: SM-slutspelet
jens_88: Antagligen samma reaktioner som kommer att komma på Luleås forum när de kommer hem från matchen. Eller försöker du göra gällande att det gnälls mer här inne än på andra ställen?
Kommentera

Kattgubben:
Undrar vad Osten skall skrika nu då? ;)
Kommentera

Kattgubben: Skulle velat se reaktionerna här inne om t ex PW hade tappat in en sådan
Kommentera

Skellefteå går på knock! Fast den där borde kanske Nilsson ha tagit?
Kommentera

Simmalugnt:

kompis , det går bra nu :)

Kommentera

Simmalugnt: Klart han gör. Men med tanke på alla omständigheter som varit så har jag full förståelse att han lät lite "kall" i den intervju jag tror du syftar på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Du tänkte på den där intervjun? Mmm.. den sved. Men jag tror nog mest det var jargong, eller?
Kommentera

Kattgubben: Tyvärr så saknar han ju inte Timrå.
Kommentera

Crippe gör 0-1 på ett helvetes vackert vis!

Fan vad jag saknar honom i Timrå
Kommentera

Crippe är helt omöjlig just nu.
Kommentera

El Maco:

Mad Max stod och skulle avrunda dagens sändningar från Skellefteås omklädningsrum och börjar helt plötsligt hetsa kameramannen att filma "Hockeystjärten" som Mad Max uttrycker det på en Skellefteåspelare som såg VÄLDIGT obekväm ut, samtidigt som denne skriker "Nej,nej" medan Mad Max maniskt skriker "Jo,jo" med sin mest stirriga blick.

Om Osten polisanmäls för HMF så borde Mad Max anmälas för sexuella trakasserier.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Jag har tydligen missat något på teve, kan du sätta in kvinnomisshandelsstjärten i ett sammanhang? Verkar underhållande.
Kommentera

Jag skulle också bli lätt nervös om en råstirrig kvinnomisshandlare stod och kommenterade min nakna stjärt.

Proffsigt TV4, proffsigt.
Kommentera

Frågan är väl inte om Luleå ska kvittera utan när?

Äsch, mera sudden åt folket.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Jag ondar mest över att just TV4 har lyckats förhandla sig till all vettig sport som sänds nu. Skräpkanal!
Kommentera

Kattgubben: Vi hinner ju se tredje och sudden. Vi missar inget mål.   ;)
Kommentera

...och Dragons på sporthallen. det blir Dragons via datorn och zappning på de andra evenemangen. Sedan avrundning med Pluras kök kl 22.00 i TV3.
Kommentera

SM-slutspel på TV4 sport, EM-kval på TV4. Jag tror jag får nåt jävla fel!!

*rant*
Kommentera

Efter att ha sett Crippes mål så tror jag att Kuben är gladast att det blev förlängning.
Kommentera

superfalle: Skämdes du över den vinsten? Lindbäck ingick ju oxå i laget. Jag njöt i fulla drag men jag har inte vett att skämmas över Timrå vinster oavsett hur dom ser ut.:)
Kommentera

Inte ens förvånad att dom kvitterade, räknade iskallt med det! Inte skrällar längre, dom är sjukt starka!
Kommentera

T T: ja de är ju helt djävla sinnessjukt . ingenting , dom har absolut ingenting . skulle jag bo i luleå så skulle jag skämmas så in i helvete . jag minns vad jag skämdes då lindbäck vann mot hv . men de här är ju match efter match .
Kommentera

Johnny Bravo: Sudden? Vilken skräll.
Kommentera

Crippe måste hem. Han är ju hur bra som helst nu.
Kommentera

vinstmaskinen FBK, snacka om att det lyser vinnare över dom, dom går till final och åker små lugnt till målvakten tackar och ser sådär halv nöjda ut.

varken om det är SAIK eller Luleå som går till final så kommer dom bilda en hög där dom nästan dör av glädje!
Kommentera

U137:
Tänkte du precis som modo gjort med sina hemvändare?
och som frölunda gör inför nästa säsong??
Kommentera

T T: Nja, jag vet inte om det är så anmärkningsvärt egentligen . Sånt där händer hela tiden frarmför mål, båda dök i backen och det var väl därför som ingen domare reagerade. Svårbedömd situation och då är det enklast att fria. Sen var det inte direkt orättvist heller att Skelet vann , sett till matchen eller förlängningen i synnerhet, men det är ju inte rättvisa det handlar om. Utan om resultat. Fuleå har haft ett ((oförtjänt enll. mig ) flyt de senaste matcherna och även i serien mot Jurkyrkogården och nu fick de äntligen smaka på en svidande förliust. Kan bara hoppas på att Skellefteå AIK kan få lite moraliskt bränsle av det här och att de kämpar ner Luleå i fortsättningen. (men jag är skeptisk).

Blir väl svårt att få hem Crippe, va ? Han har väl nåt år kvar på kontraktet och verkar trivas i Skellefteå. Annars skulle Timrå behöva fler spelare med Timrå-bakgrund, det borde vara stommen som bär upp laget.
Kommentera

Blizzard: nä . någon liten rättvisa tycks finnas även i denna idrott . kul att de avgjordes så där också . men i morgon ska luleå kötta vidare i defensiven och hoppas på en kontring . de går säkert bra för dom då
Kommentera

Blizzard: En rejäl interference framför mål. Crippe var ett hot i varenda byte på slutet.
Kommentera

T T: så blev de inte :)
Kommentera

Ska Luleå trycka dit en till i sudden?
Kommentera

Fan det gäller att de minsta jävla sakerna klickar, ett luleå som vek ner sig ifjol, missa slutspel i omgång 55 efter att ha varit i slutspel i 54 omgångar!

Ett luleå som inte gått till semi på 10år, ett luleå som nu leder med 2-0 i matcher, ett luleå som verkligen har chans på guld, HALLLÅ - guld!!! Sjukt!

Kommer aldrig sluta "tänk om". tänk om Hedström satt pucken mot modo i sudden istället för ribban, tänk om backe hade tagit pucken som for upp i luften, tänk om Svarten hade missat friläget i sudden i omgång 7, tänk om vi hade gått till Semi, med en hel riku Hahl som kom tillbaka i omgång 7, vi hade ett lag som kunde ta guld......
Kommentera

Ambroo: Nä dom var inne på Abbotts pååkning nån minut tidigare.
Så kan det vara :)
Kommentera

Johnny Bravo: de verkar ju flyta på för luleå . kan man dra de ett steg längre och ta fyra spelare plus målvakt och blockera hela målet . och ha en kille som ligger på kontring . minst en poäng per match borde de bli . och får man in en puck så blir de tre . ett par vassa straffskyttar i laget också . fan va underhållande de skulle va
Kommentera

Knylan: Kan vara bland det sämre man har sett och "experterna" är nästan i samma klass som inte verkar ha sett det.
Kommentera

superfalle: Ja men jag talar om hjärtat. Det kan ingen ta ifrån dom. Jag vill se samma glöd o hjärta kryddat med Timrå hockey. Kan man annat än älska det i höst? :)
Kommentera

Johnny Bravo: Fantastiskt offensivt initiativ av Rundblad där.
Kommentera

Johnny Bravo: krigar hjärta är bra . de vore ju kul att se lite hockey också . de här kötta iden är lika underhållande som att se målarfärg torka
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det här Luleå!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Sedär...
Kommentera

Olle: hihi, kommer inte ihåg. Ska kolla historiken och ber om att få återkomma.

Nu till något helt annat. Viktory Tilly sägs ha varit mänsklig idag. Den däringa människan måste nog spela på topp om det ska bli nya viktorior för AIKs del. Svårt och tro att AIK vänder på detta. Men med Fasth i målet vet man aldrig.
Den andra matchen vinner Luleå, igen. Tror faktiskt, trots tidigare utsagor, att Luleå vinner SM-guld. Jag unnar ett spelskickligt och frejdigt lag att vinna SM-guld.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Får jag nåt pris förresten?! Hur många fiskar hade du fångat sa du? ;)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ha! Jag må ha akademisk skolning men skulle jag varit civ. ingenjör så hade jag inte varit arbetslös idag. Så sänk förväntningarna lite :)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja hur i hela friden tog Olle det där?!?
Kommentera

Olle: Du imponerar! Jag ger mig f-n på att du är civilingenjör. Annars hade du aldrig tagit det där.
Kommentera

Vilket sjukt mål Luleå gjorde, lite Horavavibbar på den.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Robin Jonsson, 2 min hooking.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nu? Jag dricker pilsner o försöker glömma att jag inte fick följa med :)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Klockare!? SAIK's andretränare?
Heter han ens så?

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Bravo: Groggar? Ingen aning, slutade räkna efter 5. Nu till dagens gissningstävling.

En person du tar tid på som återfinns bland ett av slutspelslagen. Har viss anknytning till bygden.
Kommentera

« · 1369700 · »