Som sagt... Med bredden vi har i år så är jag inte ett dugg orolig för någonting. Ska bli ett nöje att följa våra tre underbara juniorer borta Kanada under Jul och Nyårsfriden.. 😁👍
I och med J-VM anser jag att dessa tre bör lira ihop, och inte vara utspridda i tre olika formationer. Nu har iofs EP och JD spelat ihop 1,5 matcher så vi får se vad framtiden ger.
Men för att slippa rucka i allt för många formationer vid J-VM så ser jag gärna att dessa tre lirar ihop fram tills dess. Jag tror dessutom att en Rightare ihop med JP och EP skulle vara mumma.
Sedan skulle det inte heller skada J-VM laget om dessa visade sig synka riktigt bra och redan vara samspelta till J-VM, vi måste ju tänka på Sveriges chanser också😃
Tycker han uppvisar ett riktigt stort spel trots sin ringa ålder. Position i banan, passningar brytningar, uppspel. Allt lugnt och städat. Han känns stabil som fan.
Han tar nya steg varje match. 9 minuter istid ikväll. Prickfritt. Jag är imponerad.
El Maco: Ja det kan man ju verkligen undra. Årets ras skedde ikväll... Hatten av för Almtuna.. Men jag upplevde ju själv ett konstigt ras för ett par veckor sedan.. 6-0 blev 6-7....
SMÅLAND: något som Forsberg och grabbarna ska kika på efter denna match är hur ssk kommer in i våran zon. Vi lyckade inte så bra med att bromsa dom varken på offensiv blå, röd eller def blå.
Dom dumpade pucken med riktigt bra tajming sådär exakt när våra backar vänder upp ryggen mot pucken för att skrinna framåt mot våran kortsarg...
Ska man dumpa så är det så här det ska gå till!
Ssk saknar lite konstruktiva spelare dock...
Han Thegel är bra och den där tekniska och snabba vienersnauz eller vad han hette var intressanta att se!
Negativt ikväll: att Mattsson inte fick klippa en nolla till! MEEEEER SKOTT I PP! Om inte Jens Westin hittar skottlägen tycker jag att vi provar en annan back i pp! Det måste smälla! Annars blir det ganska lättläst och motståndaren kan fokusera på att ta bort EP och JB som är de andra 2 i paraply uppställningen...
Positivt ikväll: det mesta! Extra + på JP EP JD JW(frw) och MN!
söder över: Kan bara hålla med dig. Ikväll har vi farten igen. Men vi möter ett lag med som och vill anfalla och inte backa hem och då passar våran fart utmärkt och vi trycka ner dom hårt i deras zon..
Känns inte sådär energifattigt som det kan göra ibland...
Ikväll har grabbarna använt sin energi på rätt sätt.
Elias utv får man kanske sätta på kattegorin känsligt värre.. såg mer ut som om han reagerar på att pucken träffat handen än som om han försökt ändra den bana pucken hade men skit samma de känns inte som något att hänga upp sig på... Andra utv vi drabbades av kändes fan lite osportsligt av ssk... om man skulle göra så ofta skulle inte mycket hockey spelas. Dom håller pucken och lägger den mest utan adress när Timrå byter.. hade vi inte varit på den hade det blivit "ajsing" isst... Så gör man inte tycker jag men men...
Vi klarar allt bra än så länge och nästan alla ensikilda spelare i laget har fått visa upp bra sekvenser!
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
Smaka på det här Tore Öqvist, Rolf Älven, Hasse Edlund o Company.