Om jag hade varit återbördad till 08-området kunde du ha betraktat mig som given. Vet inte säkert om jag har varit i den modernare arenan ännu och det hade förstås varit roligt. Har för mig att vi torskade mot dem hemma(!) senast och detta måste självklart revanscheras.
tjobba: Det blir några små ändringar i formationerna när Emil Berglund lämnar fjärdekedjan och kliver in som center mellan Jeremy Boyce Rotevall och Ludvig Nilsson. Samtidigt får talangerna Jacob Olofsson och Filip Hållander spela tillsammans i fjärdekedjan.
Så här väljer Timråtränaren Roger Forsberg att ställa upp sitt lag mot SSK:
Målvakt: Johan Mattsson (Adam Ohre)
Förstafemman: Jens Westin, Wilhelm Westlund – Jonathan Dahlén, Sebastian Lauritzen, Elias Pettersson.
Andrafemman: Marcus Hardegård, Robin Persson – Johan Johnsson, Andreas Molinder, Jens Lööke.
Tredjefemman: Didrik Strömberg, Jesper Dahlroth – Jeremy Boyce Rotevall, Emil Berglund, Ludvig Nilsson.
Fjärdekedjan: Filip Hållander, Andreas Stene, Jacob Olofsson.
Tårtgeneralen kommer från en annan del av Köping, inte sant? Så nu kommer ni alltså att bombardera AXA Sport Center med tårtor avfyrade från en stridsvagn. Spännande!
Själv får man nöja sig med att gå till en sportbar, slå näven i bardisken och säga "Nu visar ni SSK vs Timrå IK, annars blir det jävel! Och det vill ni inte ha. Förstått?!"
Sputnik: För enkelhetens skull så lägger jag upp vad Otto1 skrev. :) Läget i laget:
David Westlund (axel) och John Westin (ben) är långtidsskadade och missar troligen resten av säsongen. Anton Wedin (knä), Mattias Nilsson (knä) och Johan Persson (ljumske) saknas fortfarande. Anton Wedin väntas känna sig för på is på måndagen, men är inte aktuell för spel. Johan Persson åkte skridskor under söndagen, men har en bit kvar till återkomst. Adam Ohre spelade med Östersund mot Väsby på söndagen och väntas ansluta till Timrå IK i Stockholm. Simon Sandström följer med som sjunde back, i övrigt är truppen densamma som senast mot AIK.
8106: Kan hålla med om att det är dåligt med information kring skadade spelare och dylikt, det kan ju för egen del bero på att man inte har Plus hos ST och missar en del information då det i princip endast är där det skrivs om sådant.
Smokey: Smålandssektionen gjorde juh vad vi skulle. Sex poäng av sex möjliga. Nu är det upp till er i mittens rike att sköta er del av avtalet. Snälla, fixa tre pinnar ikväll.
Sputnik: Drömscenariot är ju att vi vinner och att det blir förlängning i matchen Pantern vs Västervik, alternativt att västervik vinner med uddamål så dom inte drar iväg i målskillnad.
Slocknade i vanlig ordning i soffan strax efter hemkomsten, men har nu kommit till sportbaren och slagit näven i bordet. SSK vs TIK visas i en jättelokal och jag kom lagom för att se Dahlén stöta in sköna 0-1 på en retur. Det känns ändå ganska stabilt vad man hittills har sett. Hoppas att ni har riktigt gemytligt, ni som är på plats i Scaniastaden!
8179: Kommentatorn är kass. Men det känns inget vidare tryggt. Det kommer nog krävas att Mattsson står på huvudet ikväll. Vad är det med Lööke? Kan ingen lura i honom att det är JVM igen.