JanneH: tycker ändå att det är fascinerande vilken konstgjord andning som Haukeland ger det här laget. Seriens i särklass bästa målvakt får i match efter match rädda ett lag som borde husera på nedre halvan av tabellen men som ändå lyckas vinna matcher i en oändlig serie av uddamålsvinster. Hade vi haft ett par duktiga backar och en spetsspelare till så hade vi haft chansen att gå upp i år, det är min övertygelse.
palleparling: nog hade det varit flera gånger bättre att stå kvar med sin gubbe framför kassen och låta Haukeland ta första stolpen istället för att friställa en motståndare som Dahlroth inte hinner fram till. Kanske lätt att säga i efterhand. Jag tycker dock att Enock har tagit felbeslut hela säsongen lång.
Fan vad surt. SSK började checka högt och fick fast oss. Tycker jag är stora skillnaden spelmässigt. Sen är väl alla tre målen resultat av dåliga val. Skillnaden är att SSK faktiskt är ännu drälligare men vi gör ju inga mål för det.
297: om du kollar igen så är det Dahlroths gubbe framför målet. Han hängde inte med i markeringen och låg inte tillräckligt nära vid målet. Enock försökte stänga första stolpen. Sen om det är rätt försvarspel det vet jag inte, bara konstaterar att det var Dahlroths som inte hängde med sin gubbe.
The great one: Alldeles för dåligt passningsspel och avsluten är (som) vanligt pinsamt dåliga!!! Tränar man aldrig avslut tro. Och titta upp innan det skjuts!!!
The great one: Nog såg väl även du att Enock släpper sin markering i slottet och rusar på puckföraren bakom mål, som passar till Enocks markering som gör mål?
Visst har vi haft våra chanser men ingen lika bra som något av det SSK gör mål på. Istället har vi Dahlén som lallar runt med sitt slagskott från sarghörnen.
3627: må ha varit en utvisning före deras 1-0 men om timråbacken hade åktskridskor så hade vi fått utvisningen med oss, istället halvglider man och gör det svårt för domaren.
Skicka upp Olofsson på läktaren NU! Platsar inte ens i en fjärdelina
Men vi är inte på g. 5 minuters jävla glidande fram och åter utan avblåsningar tyder inte på den närvaro som behövs i detta fysiska spel om ni frågar mig.
Smokey: och där punkterar katastrof-Enock matchen med att gå bort sig som vanligt. Det bästa vi kan åstadkomma är Dahlens alibiskott från alla omöjliga vinklar då han desperat försöker vinna skytteligan för att bli en mer attraktiv produkt. Inte många lagspelare i detta Timrå just nu.
The great one: det passningsspelet som faktiskt sker (hela laget) är ju under all kritik. Så många spelförstörande pass som vi presterar just nu så skulle jag bli förvånad om vi kan göra mål på en kontring eller flygande anfall.
The great one: Mhm. Två gånger dessutom. Speciellt första gången när båda backarna gick på Dahlén. Hade pucken suttit på Hållanders blad hade han gjort mål.
Blir inte förvånad ändå om Hållander sätter en puck. Han är i bra form just nu.
Dags för match i 08-området. SSK som hade en så fantastisk boost när Waltin fått sparken har kommit ner på jorden. De lär spela hyfsat desperat med tanke på att de halkat under nedersta strecket. Jag tycker att vihar sett ganska heta ut de två sista matcherna 2017 ändå. Må trenden hålla i sig för de här poängen kommer vi behöva när tabellen ska räknas ihop.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·