TimraStockholm: symptomatiskt i en skitmatch. Både Lundin och hartmann har missat sopöppet mål i den här matchen. Hartmanns målform är tyvärr riktigt dålig, han måste ha bränt 8-9 kanonlägen senaste tre matcherna.
bar mofftak: tyvärr räcker det ju med 3 torsk för att åka ut i kvarten. Tycker ssk har fått vansinnigt bra utdelning och Timrå gör inte någon tvärusel insats idag men jag tycker man ger upp lite när motståndarna får enkla mål. Det fuskas i mittzon, man går inte in i närkamperna på samma sätt osv. Det är som att mentaliteten är lite ”äh vi går in och vinner nästa match istället”. Tar man med sig den mentaliteten i slutspelet så finns det inget lag som inte kan vinna 3 matcher mot oss.
Nån som lagt märke till att Cmore äntligen bytt ut terror-pausmusiken som höll på att göra en galen? Tacka mig 😁 Jag mailade dom för några veckor sedan och dagen efter så bytte dom. En eloge till Cmore för lyhördheten 👍🏻
Lite typisk skitmatch. SSK kommer ut bra, Timrå lite i otakt, pang-pang-pang. Och Timrå får inte någon utdelning framåt.
Hoppas man gör ett ärligt försök i 3e. Ett lillfinger från SSK och det kan bli poäng. Men SSK känns inte som att dom är på det humöret ikväll.
Hartmann lite nere i gruvan fortfarande. Hoppas han kommer innan slutspelet. Har bränt chanser senaste matcherna som han hade gjort 6-7 mål på den här tiden i fjol.
F ö sjukt att det där passet till Lööke fortfarande funkar. Det är som Oskars fem-i-linje-från-egen-kasse-uppspel och pass in framför målvakten som ställde varenda lag säsongen dom gick upp.
Dom är påslagna och tända även fast Timrå är loja och sega...
Det är rättvist på tavlan än så länge.
Jag är besviken men jag har en otäck förmåga att inte kliva fram när det gäller och när laget bjuder på den vilja man visar upp nu så har jag lätt för att rycka på mina axlar med och skita i detta...
Sneglar vidare i en period till med fullt fokus på linjedomarnas insatser...
Sputnik: Har vi vänt ett tvåmålsunderläge på hela säsongen? Jag skulle vilja se att det här laget klarar av att vända till vinst. Devisen ”vi ger aldrig upp” tycker jag just nu kan bytas ut mot ”vi torskar aldrig om vi får spela på ledning”.
SMÅLAND: Återstår att se om det tar slut i 4 raka i kvarten när vi är sådär lagom mätta efter en veckas vila, vi vann ju trots allt serien och hade 16 raka...
297: Sant, BIK stämmer också. Hästen hade vi 1-1 mot.
Otroligt facit som säger en del om den här säsongen som helhet. Men detta är fan i mig ett speciellt (och prekärt) läge. Den här perioden var ett steg bakåt jämfört med förstaperren också, sjukt nog. Lär nog vaskas om en del inför tredje nu.
KB: nej ”gå på moln” tycker jag är en kraftig överdrift. Vi har riktigt skämmiga insatser mot både aik (matchen innan krossen) och Västervik i färskt minne. Tycker Timrå har problem med att hålla en hög nivå i flera matcher i rad. Det kommer en sån här usel insats som grädden på moset av 2-3 bleka insatser, det blir en utskällning och sedan spelar Timrå bra matchen därpå. Tar man med sig den mentaliteten in i slutspelet så ryker man i kvarten.
297: Har jag kollat rätt här nu så har vi legat under med 2-0 (och sedermera även 3-0) vid två tillfällen på hela säsongen. Båda gångerna mot Löven, vilket var i premiären och under den andra matchen under back to back-helgen. Båda torsk, som bekant. 4-0 har dock inte hänt på hela säsongen, vi har inte ens släppt in fler än fyra mål i en match.
Matsg: Nu satt den äntligen Dahlen till Lööke 1-4. Nu har vi chansen. Dahlenpoäng viktigt. Gör han ett till ikväll är iaf jag nöjd. Men mest nöjd om vi vinner matchen såklart.
Rip Kirby: Lilla farbrorn Röd o Vit HOCKEYDYNAMIT önskar alla dessa trevliga Timråiter som brukar husera härinne i vår bok en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR med en seger mot Mordor den 4/1 🎄❄️🧑🎄🎊🎉🎀