1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590763 inlägg · 6217 ämnen

Sparka Challe

« · 1194669 Till forumet

Sv: Sparka Challe
Pär:
Tråkigt. Man får den styrelse -> klubbledning man förtjänar/väljer.
Kommentera

mera slagga: Timrås PP har inget med dålig Coachning och göra, Timrås PP är som vilket lag som hellst utan självförtroende. Livrädd att tappa puck och få en kontring emot sig, så spelar man bara runt sarg, och ingen törs spela in i "slottet"....

Men Alsvenskan har sin njutning med;)
Kommentera

The Fat Bastard: nej han satt in fel spelare vid fel tillfälle hela tiden, ingen nämd ingen glömd. men visst vill du kalla det för matcha så...

vad hände när vi tog ut målvakten, vem skickade in kryllstirkovf eller var det ett missförstånd.

Mer istid åt nr:10, vem har slipat hans skridskor? Tänkte väl det han är inte bättre och det var challe som hittade honom efter ett par paver med asssasss.
Kommentera

Per HApps: Passa på och njut nu, eller nåt sånt, för i dagsläget så är känslan den att om sex månader så är det över och då får vi ALDRIG mer se elitishockey i det här distriktet. Det kanske, kanske kan finnas en liten, liten möjlighet men då måste det in en ny röst i båset samt att en tre-fyra spelare försvinner till förmån för ett gäng nya.

Ring Micke Lind!
Kommentera

persson:

Vem var det som tog beslutet att släppa Nuben från sitt kontrakt mitt under den viktigaste tiden för en sportchef? Jo det vat Thomas Johansson det, kanske inte så mkt, att säga om, efterssom Nubben ville bort. Det jag tycker är för jävligt är hur det gick till, man släpper honom gratis! (Bara det tycker jag visar vilken kapassitet Johansson har)

Det är alldeles för mkt, brister i föreningen, det fungerar inte på elitnivå tyvärr!
Kommentera

Laken:

han matchade i alla fall, ett fall framåt! ;)
Kommentera

Laken:"Ja, Challes "coaching" denna match var bland det sämsta jag sett..."

Idag igen. Samma visa mot Modo. Jag blir mer och mer övertygad om att den mannen kört fast.

Kommentera

Pär:
Mycket snack från din sida.
TIK är en demokratisk förening. Du kan vara med och påverka på årsmötet.
Kommentera

persson:
Kvartssamtal... :) Ring imorrn till den du har frågor till istället.
Kommentera

Per HApps: jo nog har jag märket på bröstet alltid..
Kommentera

mera slagga: Ja, Challes "coaching" denna match var bland det sämsta jag sett...
Kommentera

AnzeKopitar: Hoppas han stannar i Eskilstuna för gott den sopan. Eller så kanske han kan bli prao hos Nyström eller Ros eller något. Som tränare är han i alla fall rökt nu. Väck!
Kommentera

persson:
Kvartssamtal? Är du dum på riktigt eller är du AIK-are, den typen som håller på fotboll?
Kommentera

zaccodog:
Det är styrelsens jävla skylldighet att besluta om att göra en Brynäs/Lule/Skellefte.....Gå ut till ett antal utvald sponsorer o vädja om hjälp, erkänn att ni misslyckat totalt! Nu är det handlingskraft som gäller o inte en jävla massa snack..............VAKNA FÖR FAAN!
Kommentera

Powerplay i 4 minuter..nu jävlar. Coachen sätter in två 18-åringar och en fransos som ingen fattar vad han gör i Sverige. Bra coaching.

OM inte powerplay fungerar, som det inte gjort dom senaste matcherna då gör man om lite för att få snurr på karusellen. Coachen kör samma som förut förutom att han sätter in de där fransosen som ingen hört talsas om. Bra coaching.

Fem mot fem, allt ser ut som vanligt. Dvs inget farligt framåt och tappade puckar i mittzon. Kanske testa att byta om i femmorna. Coachen sätter in fransosen och.. nä ingenting händer.

Är det jävligt dålig coaching eller tycker jag illa om fransoser och djurgårdare???

Vägrar skriva fransos med stor bokstav...
Kommentera

ITK: något måste göras helt klart.. men vad kan vi supportrar göra mer än att gå runt å vara skitnödiga? inte ett piss igentligen.

Kvartssamtal med ledningen!
Kommentera

persson: Släng in AVGÅ TJ & LINKAN också, det är dessa 3 personer som ska bort från föreningen.

"De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2009/2010 nå final."

Vilket skämt...
Kommentera

ITK: Tack Timrå Ik för den tid som jag har fått uppleva med er i 45 års tid.Det har varit motgångar förr men aldrig så här uselt o Håglöst.

Tack Tomas o Linkan för den totala nedmonteringen av ett fungerande lag.
Linkan Trodde han skule bli den nya Nubben genom att "Hitta" talanger som Nubben Gjorde men det blev bara Pannkaka av allthop.

O TACK FÖR DEN HÄR TIDEN CHALLE( för du ryker efter uppehållet).När du kom hit kom du till dukat bord efter Kenta MEN NU när du ska försöka spela ihop ell LAG med en massa nya spelare visar den totala bristen som Tränare.Bara det att du Tycker att skogs utveclas otroligt mycket uner förssongen säger ALLT.Det finns inga linjer i ditt spel bara Burskydd o Chase and Dump+Att matca Moe i PP HUR ÄR DET MÖJLIGT.

ÄNN EN GÅNG TACK(för kvalserien klarar vi inte i detta tillstånd)
Kommentera

Kerstin_k: Samma känsla för mig... Man åker ut helt jävla uppgiven innan nedsläpp ? Får sen se hur jävla dåliga vi faktiskt är just nu... Finns det verkligen inget kapital att värva för ?
Kommentera

TIKbiff:
Vore inte dumt med en avgå challe banderoll på söndag..

Men då hade man väl fått skit för det =) Finns ju dom som ska ha synpunkter på ALLT.
Kommentera

Vilket ljushuvud, Luleå gjorde oss dåliga. Han har inte lite ursäkter i rockärmen den mannen. Challe du är helt otrolig, vart får du allt ifrån?

0,0 självinsikt och förbannat arrogant o dryg.

Jag tror faktiskt att Challe har rymt från tomteland.
Kommentera

Laken:
Du är väl inte så naiv att du tror att det är linkan som tar beslutet om Challe skall bort eller inte??
Kommentera

Laken:

Linkan är T-J,s knähund o har inte ett skit att säga till om....Det är tyrannen Johansson som styr allt i föreningen, både sportsligt o ekonomiskt!
Nån skulle knäppa han på näsan o få han att se helheten av det hela.

Tycker att Christer E borde gå in o ta tag i det här nu, för nu är det riktigt illa..
Vi åker ut med det här laget, fatta det!
Kommentera

Per HApps: Nej, allt annat än kvalserien är ett under. Men man har väl redan förlikat sig med tanken.

Timrå IK anno 2009 är inte tillräckligt bra. Sedan tror jag att dom kan sparka Challe om och om och om igen utan att det gör någon skillnad. Spelarmaterialet är inte tillräckligt bra - tyvärr.

När jag gick hem så hörde jag en tjej prata i telefonen. Ordagrant så hon så här; "Vilket jävla skitlag, tur man håller på Frölunda". Jag kunde inte ens bli arg, kände mest bara att instämma och gratulera henne för att hon inte höll på Timrå.

Nej. Det ska till ett jävla under om vi ska klara det här. Kvalserien framöver kan mycket väl bli det sista vi gör som elitserielag. Kan låta hemskt och negativt. Men om sanning ska fram är jag inte ens besviken över förlusten idag. Det kändes bara som om man gick upp dit för att verkligen få det bekräftat exakt hur dåliga Timrå är i år.

Nu blir det till att njuta av Elitseriehockey så gott det går framöver. Så länge det varar liksom. Kvalserien och, gud förbjude, allsvenskan är jag inte speciellt sugen på...
Kommentera

Foyn: Granath, Caslava, Pääjärvi, Åkerlund är några av de som förtjänar godkända betyg i kvällens match.
Kommentera

Laken:
Själv köpte jag min sista biljett nu...tills challe fått gå.
i morgon avboka jag restaurangbesöket, vill inte bidra till challes lön så länge han styr skutan.

Om man kommer med en två pinnars där det står
"avgå Challe" blir man fråntagen den då? eller är det ok?
i så fall kan jag gå på en match till.
Ståplats verkar ju inte tordas det, bara massa synpunkter på nätet.
Kommentera

Ja grabbar och tjejer... Nyss hemkommen och ordentligt förbannad ! Vilket jävla pissgäng vi är just nu ! Kan inte komma ihåg när jag såg ett Timrå lag så uddlöst och dåligt. Vi har faen inge SPEL !!! 10 skott de två första perioderna !?!? Vi kämpar inte ens bra....

Moe... vad håller du på med !

Granath ser helt ok ut !

Skillnaden på en bra målvakt... Luleås andra målis räddar Corsos friläge, våran första målvakt släpper in Lavanders.

Nr 9 i TIK mycket bra ! Varför var inte han här när serien starta ?

Timrås PP.... Kan det möjligtvis vara det sämsta som någon serie i Europa skådat ???

Vill även passa på att tacka Challe Berglund för de här åren. Du har två matcher kvar att coacha i Timrå IK. Passa på att njuta....
Kommentera

BlackBay: Tänkte exakt samma sak, Challe ska bort och det pronto!

"Linkan", fatta ett beslut!
Kommentera

Challe måste ju ha en rejäl gnutta humor..... hur fan kan han ge Fransosen så jädra mkt istid som han fick idag?... han var ju inne i varranat byte, spelade ständigt i PP o boxplay och presesterar nåt som kan kallas skam för svensk hockey..... planens sämsta spelare får lira mest.... det är humor det Challe

Sen i övrigt, tränar laget överhuvudtaget PP o BP?.... ingen i laget verkar ju ha nån som helst aningen om vilka roller dom ska ha i dessa lägen... o fransosen som vänsterback i PP?

SPARKA CHALLE, RÄDDA TIMRÅ FRÅN KVALSERIEN!!!!
Kommentera

Kollade i Swehockeys databas, och efter 14 matcher första året i elitserien hade vi 18 poäng, efter 14 matcher det andra året då vi hamnade i kvalserien hade vi samlat på oss 14 poäng. Och  nu har vi 11.

Allt annat än kvalserien är ett guddomligt ingripande.

Hur fan man skall vända detta till att slippa kvalserien vete fan, det blir nog att släpa med sig Willysson till Bofors till våren och se om han vill strippa på isen igen.

Kommentera

timrasuppi08: vilken slutledningsförmåga...nej det tycker jag naturligtvis inte.
Kommentera

SPARKA/AVGÅ CHALLE BERGLUND!!!

Bensinen är slut! Du har kört fast. Vi har ingen spelidé. Vi har elitseriens sämsta powerplay. Vi har elitseriens sämsta boxplay.

SPARKA/AVGÅ CHALLE BERGLUND!!!
Kommentera

Per HApps: Ja man börjar ju undra, killen är -88a och orkar inte åka över planen.. vad är felet liksom?
Kommentera

AnzeKopitar: helt otroligt, om challe åker på detta så är han helt dum i huvudet. snakca om att pissa oss i ansiktet.
Kommentera

ITK:
Hörde att Moe kört hårt som fan på sommarträningen, NHL-09 eller vadå?
Kommentera

ITK: förövrigt anser jag att moes kontrakt ska rivas.
Kommentera

Nu är det ju faktiskt så att vi har ett ganska bra lag på pappret, men när vi har en tränare som kritiserar enskilda spelare i media (okey om han gör det i omklädningsrummet med offentligt i media] klart som fan att han inte har spelarnas förtroende.
Näe hämta hem lill kenta ,borken eller varför inte byta med sundsvall.
Sparka challe när vi möter dif så har han inte så långt hem
Kommentera

Vilket jävla bottennapp! Nu är det tamefan i mig nog, styrelsen kan ju börja med att ransaka sig själva iochmed rekryteringen av både Linkan och challe. Bort med skiten!

Spelarna är inte mkt bättre, ni pissar på klubben och supportrarna.

AVGÅ ALLA!
HATA ALLT!
Kommentera

73Sjöbba:

Det kan aldrig bli för många.....
Kommentera

MB: Challe tänker roa sig under Karjala-uppehållet! Trav/hockeyfest i Eskilstuna :)
Kommentera

Olle: Så du tycker fransmannen är bra????
Kommentera

Olle: Tomas Skogs måste vara kvar, vem ska annars ha uppsikt bakom målet.

Nu ska jag stycka älgkött, fan så mycket roligare än Timråjust nu
Kommentera

Det här går åt helevet..........god natt!!!!
Kommentera

timrasuppi08: Ta ett par djupa och inse att Åkerlund gör en helt ok match. I min mening finns det bara en enda spelare som öht. är i närheten av att få sitt kontrakt upprivet och han heter fortfarande Tomas Skogs.
Kommentera

Fimpa den här tråden nu, då det redan finns en med samma namn.
Kommentera

RED DEVILS: Och vi behöver en ny förste målvakt som kan vinna matcher åt laget också. Kapanen, var är du?
Kommentera

bucken: Jag klarar inte av att se den där flinande fjanten i båset. Förresten hatar jag Christer Jonasson eller vad fan han heter på Radiosporten också!! Ska ändå på matchen på lördag för jag har lovat farsan.
Kommentera

Jag skriver under.
Kommentera

Sparka Challe
Jag skriver under först.

Patrik
Kommentera

« · 1194669