1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 593201 inlägg · 6213 ämnen

Sparka Kim Hirschovits

Sv: Sparka Kim Hirschovits
ÖstrandsNisse: Jag tror Hirso spelar med "en lös spik i foten" gissningsvis blev det inte helt okej efter den ankelopretion han berättade om efter förra säongens slut..

kanske bara som en ren gisning behövs något mer fotingrepp göras o gör man det nu så är säongen ändå slut så istället får han spela skadad ändå det skulle kunna förklara den total bristen på något tryck i skridskoåkning o accelleration...

för inte kan det väl ändå handla om brist på fysisk kondition el på motivation det känns långsökt jag GISSAR också han tillhör de skadades skara även om man inte berättar det utåt av det ev skälet att det ändå inte går att gör a något åt just nu.. vi har de spelare vi har som Linkan brukar uttrycka det...

superfalle: Alltså han måste vara skadad eller lida av någon annan allvarlig åkomma. Även om han sade i ST inför denna säsong att kvalitén är bättre i Sverige så kan jag aldrig för mitt liv tro att samma spelare vunnit poängligan för några år sedan och som gjorde drygt 40 pinnar förra säsongen i SM-liiga. Såhär dålig kan kan aldrig vara, igentligen.
När en sån som Corso kom med fart in i anfallszon så andades man optimism. När Hirso gör det, OM han gör det, så känns det som en enda lång gäspning.

Det enda som är oförståerligt om nu Hirso spelar skadad eller av någon annan orsak inte kan gå för fullt är varför Perra använder sig av honom mer än nödvändigt. Det gör hela den här situation obegriplig.

Han kan inte vara så kass som han är. Det finns inte. Och är detta den Hirso som Linkan scoutade (om han nu spelade på samma sätt då) så måste jag säga att jag är grymt besviken på vår sportchef om han såg Timrås förstecenter i Kim.

Sonnie talas det om samt en "färgglad" tjeck. Får se hur mycket av detta som stämmer. Jag har själv bevittnat två av Timrås kvalseriemotståndare, Växjö och Örebro i afton. Där finns hjärtat på rätta stället. det slår nog Timrå IK alla dagar i veckan så länge som vi inte går in med samma inställning.

danne80: spelar ingen roll om dom är synskadade, alla är endå skadade och ligger hemma emd full lön ;)

danne80: Bara inte inte Linkan sköter rekryteringen av snöskottare bara. Kommer gå åt helvete när styrelsen får reda på att dom alla är medlemmar av synskadades riksförbund

Smokey: Sant.. Kanske finns hopp för Linkan och TJ i byggsektorn istället. off topic?? noo

danne80: haha 80-90cm på svaga hustak då drar linkan till med "snön ställer till det" "vi ser över olika alternativ, men inget konkret" och såklart din "jag avvaktar, det kommer mer snö inatt"

Redigerad kommentar

danne80: TJ löser problemet genom att investera i byggsvängen. Vips får man in miljoner på uppbyggnad av alla raserade tak. Vi ser saker andra inte ser.

danne80: Hehehehe! Det där är humor det :-)

Smokey: klart .. men dom som ska få det skottat orkar nog inte med och höra "jag avvaktar" hela tiden heller

superfalle: klart han spelar på den nivån när ingen gör nåt åt det. Perra kör han ju ständigt i pp. Låt han sitta nån match på bänken så kanske det kommer nån reaktion

danne80: Funkar inte. Man måste skotta själv. Räcker inte med att "fejsa" en skyffel.

danne80: vilken nivå kan han spela på då hirschovits? jag letar och letar efter signaler på att han har något i sej . men ser ingenting .

Timrå må vara en kommun som är i medelklassen men sen så har vi ju folk från sundsvall med som kommer till e.on arena. Många kanske inte har så mycket pengar över efter att gått och stöttat Timrå denna säsong, Och så får man se denna jävla skit som tack. Spelare som åker runt och glider o ser runt att gå på 80% av sin kapacitet. När man tar på sig Timrå tröjan är det FAN 100% och stolhet som gäller! Att ge något tillbaka till dom som sluter upp på matcherna, men hittills har man spottat folk i ansiktet men den j*vla usla inställningen som varit.

Sparka Hirsho?? vette fan om det är rätt? Är väl bättre att ansvarig för A-laget (perra) gör det han får betalt för och ser till att Hirscho rycker upp sig och presterar på den nivå han kan. Det är här det saknas en challe som kan slå sönder nåt i omklädningsrummet för att få fart på lazyboys. Sen till frågan till vad som ska värvas. Sonni?? hur presterar han utan Corso? kan han få fart på Hirschovits.. ja kanske. Mika Hannula är ju att köpa grisen i säcken om han nu inte ska värvas för att fylla på skadelistan ytterliggare.

Ska nu ta och ladda inför JVM matchen och varva ner lite.. over and out

Laken: Jag skiter egentligen i om man värvar nytt. Huvudsaken är att man visar att man inte accepterar hans 'spel' i en timråtröja.

Men det lär knappast bli aktuellt. Har Perra spelat honom i varenda PP i drygt trettio matcher, så...varför skulle han tappa tron på honom nu?

Per HApps: Det är ju precis vad jag skriver! ;-)
Låt ett finskt lag ta honom. Värva nytt!

Laken:
Sätt han på första bästa färja till Helsingfors. Vi har ju en förstacenter i Anton lander.

Mackelito: Ja, tänk om vi kunde slippa både Corsos och Hirschovits lönekostnader... Då j-klar har vi att värva för! ;-)

Mackelito: Hmm, med Hannula i laget blir det väl pirrigt bland spelarfruarna.

In med Martin Sonnenberg och Mika Hannula så har vi ett stabilare lag.

Förutom Pikkarainen så visar även Viinanen på attityd!
Med andra ord, alla finnar viker inte ner sig...

Redigerad kommentar

Nisse: Jag ska förklara hur jag tänker.
Om vi leker med tanken att Hirscho har 300 000 kr/månad.
Vi sparkar honom likt Corso och erbjuder till andra lag.
Finns säkert en massa finska lag som är intresserade.
Ett finskt lag erbjuder sig att ge honom en lön på 200 000 kr/månad.
Timrå går då in och betalar resterande 100 000 kr/månad.

...Och vips har vi 200 000 kr/mån att satsa på en ny spelare med lite attityd...

Knylan: Det kan ju inte vara lätt att spela med en halt jävel och nåt vingel på andra vingen. Att skicka Pikkarainen vore som att plocka kulorna av en dobermann. Även om vi i dagsläget liknar rasen som Pluto ska föreställa.

Knylan: TACK!

The Fat Bastard: Kom nu för helvete inte och klaga på Pikkarainen. Någon jävla måtta får det vara. Haschet och Jokela, absolument, men Pikkarainen hoppas jag blir ett stående inslag i TIK:s trupp under lång framtid. Hans högstanivå kommer göra oss väldigt gott någon gång.

The Fat Bastard: Pikkarainen vill jag absolut ha kvar!
En av få som visar på lite attityd, inställning och vinnarinstinkt!

Nisse: Jag kan till och med tänka mig att skicka hem honom med full lön, bara för att statuera exempel. Det är nog nu!
Men alltid är det något lag som vill betala en ansenlig månadslön för honom, om inte annat hemma i Finland.

Laken: Det kostar kanske inga extra pengar, men det kostar pengar. Jag ser att Du föreslår en Corso deal.

Laken:

Kim, Pikkhelvetet och "fyllprästen" måste bort, stillastående kapital är inget att ha!

Nisse: Det kostar inga extra pengar! Säg bara åt Hirsho att han presterat för dåligt och att han är fri att gå vart han vill. Att TIK betalar lönen som vanligt tills han hittat en nu klubb. Erbjud den nya klubben att stå för en del av lönekostnaden. På så sätt sparar vi pengar än om vi har honom kvar.

Laken: Det är bara ett problem, det är TJ som bestämmer och på allt som kostar pengar är svaret givet. Nej, nej och åter nej.

Ambroo: Nej men som Per Ledin skulle ha sagt: "Råget är måttat"...

Laken: Nu känner man igen dig! Har du slut på svamp?

Sparka Kim Hirschovits
I normala fall brukar jag försvara spelare det klagas på. I alla fall om jag tycker det är felaktigt.

Kim Hirschvits skulle vara vår förstecenter och en ledare ("vår Johan Davidsson").
Han är ingetdera! Om man är en ledare och attitydsspelare så krigar och kämpar man sig ur dåligt självförtroende. Man åker skridskor och tacklas trots att pucken hela tiden studsar fel.

Man GLIIIDER INTE OMKRING OCH TYCKER SYND OM SIG SJÄLV!!! Man hakar INTE motståndarna för att man inte orkar ta det där extra skäret!

Säg upp kontraktet omgående, jag skiter i om vi ersätter honom med en junior tills vidare. En junior bidrar i alla fall med fart och fläkt...

Snälla Timrå IK, se om någon klubb vill ta över kontraktet! Erbjud er till och med att även fortsättningsvis betala en del av hans lön.

Det är dags att sätta ner foten nu Timrå IK! Har du, Stefan Lindqvist, stake nog att agera?!

« · 1327542