1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590426 inlägg · 6217 ämnen

Spelarjakten

« · 1549990 · » Till forumet

Sv: Spelarjakten

73Sjöbba: Det där stämmer in bra på mig också, Giffarna, Dragons, Granlo och Sundsvall har hört av sig men inte Timrå.

Kommentera

Jag tycker att det lite nu och då förekommer det där pratet om att det finns ett gäng företag med Timråsupportrar som absolut skulle kunna tänka sig att sponsra klubben men som inte tagit steget på grund av att man känner att det borde vara i klubbens intresse att höra av sig. 

Hur vore det om man kunde sammanställa en lista på olika företag som kan tänkas innefattas av detta? Det är bara att fylla på med företagsnamn, så sammanställer vi en lista som sedan kan skickas till Timrå IK? Man behöver inte veta definitivt att TIK inte varit i kontakt, det vet dom ju bäst själva. Men får vi ihop en radda företag så finns det säkert en hel del firmor som är nya för klubben. 

Kommentera

KORITFW: Det var fasen en bra idé!
Kanske Z kan ringa runt lite bland sina stenrika polare också?
Nu efter lockouten har de ju fått lite tillökning i lädret.
Några korvören av det skulle man ju kunna värva rätt hyfsad klass för :-)
Kommentera

Laken: Ja, jag såg det precis efter jag skickade mailet. =)
Kommentera

Knylan: Tänk er att höra "Ahfan de e Jonte Hedström i Timrå.." när man som företagare tar upp luren. Donationerna skulle ju stå som spön i backen! ;)
Kommentera

73Sjöbba: Bra! Har du sett nedan? :-)
Kommentera

Laken: Skickat!
Kommentera

73Sjöbba: Min tolkning när jag läste Nolanders ord var att han menade de få röster som höjts här där man antagit att inte klubben insett allvaret i situationen och inte börjat leta extern finansiering förrän nu. 

Fan, tycker det är onödigt att överanalysera ett citat ryckt ur sitt sammanhang också. Det har vi gjort förr och det blir fan aldrig vackert. Har svårt att se att de som var på plats och hörde resonemanget tolkade det på samma sätt. 

Sen så skulle föreningen nog må allra bäst om man kunde hjälpas åt från båda håll, jag förstår din synpunkt men kan samtidigt också tänka mig att det där underbemannade klubbkontoret blir glada om folk och företag självmant också kommer till dom. Vilket du ju också ska göra. Perfekt. 

Man skulle ju kunna sätta spelarna på att ringa runt till olika företag, en variant av det DIF gjorde i våras efter att dom åkt ur. Bremberg och några till ringde ju runt till gamla säsongskortsinnehavare och kollade läget. Mycket bra och enkel marknadsföring. 

Kommentera

hubbenorlen: Ett samtal på mellan 5-10min kan generera upp till 10 000:- för att sedan eventuellt förlängas nästa säson. Fixar man med 10 samtal om dan då så kanske man borde byta jobb.
Kommentera

DU som kallar dig Timrå IK-supporter:
1) Dela länken på Facebook
2) Skänk 500 kr

Ni som gjort detta, tryck Gilla här får se hur många det blir... :-)
Kommentera

73Sjöbba: Även om det generellt är föreningens uppgift att hitta sponsorer, så är det väldigt mycket begärt att en klubb med så små personalresurser ska ringa runt till regionens alla småföretag.
Hur måga såna företag finns det i Sundsvall/Timrå? 5 000 åtminstone. Om vi säger att tre personer på kansliet jobbar heltid med att ringa runt till samtliga småföretag, och lyckas mäkta med 10 samtal var per dag, så skulle det ta dem runt 160 arbetsdagar.

Kommentera

73Sjöbba: självklart är det deras jobb. Jag vet inte, men jag tror heller inte att en själ i Timrå inte tycker det är värt att jobba för, men de behöver ju bevisligen hjälp att få upp ögonen för dessa företag, av vilka anledningar vet jag inte. Kanon att du tänker höra av dig till Lars!
Kommentera

Hörde att Emma get mig sig Zäta ska få tillbaka bankomatkortet så han kan hjälpa till med 500kr. 
Kommentera

KORITFW: I grund och botten så är det föreningens jobb att hitta finansiella medel till verksamheten. Tänk dig 100 småföretagare som är villiga att sponsra mellan 5000-10 000:- st. Är dom pengarna inte värt att jobba för?
Kommentera

Blizzard: det är nog bland det sista jag gör, är bara en fattig student. Men det är väl inte en omöjlighet att de i alla sina arbetsuppgifter missar att se företag som skulle kunna vara sammarbetsvilliga? och om det nu är så pinsamt, låt dem veta det då oavsett om ni tänker ge pengar eller inte!

Tror knappast Nolander sitter och är för fin med något jäkla "vill de hjälpa får DEM minsann komma till oss!!"-tänk  

Kommentera

73Sjöbba:

Håller med, hör dom av sig så skulle jag och mitt lilla pytteföretag gärna hjälpa till.

Jag kommer nog att göra det ändå men lite arbete bör det ligga bakom pengarna.

Sedan 73Sjöbba, kommer jag nog att auktionera ut mina VM-biljetter till högstbjudande och låta pengarna stanna i Timrå, jag utmanar dig!

Vill du veta vem jag är så skicka en epost.

Kommentera

Laken: Det lovar jag!
Kommentera

73Sjöbba: Bara du lovar att maila honom så är jag nöjd! :-)

OBS! Efternamnet... [email protected]

Kommentera

KORITFW: Nu var det inte det jag skrev. Jag är inte för stolt för att höra av mig. Jag kommer att maila Nordlander om min åsikt. Det är uttalandet jag stör mig på.

Det kryllar av småföretagare som Timrå IK ligger varmt om hjärtat för. Dom har hur lång tid som helst på sig att hitta oss. Kan en skåning med tveksamma handleder som säljer ett no-name tvättmedel hitta mig så borde även Timrå kunna göra det.

Kommentera

KORITFW: Du har inte eget förtag va? att som förtagre behöva ta första steget för att FÖRETAGET ska ge bort pengar är bara pinsamt att påstå!

Detta är ett stort jävla underkänt till Timrå!

Sluta ta det på sånt litet allvar! Timrå SKA höra av sig till företagen om dom ska få pengar. 
Kommentera

KORITFW: Instämmer. Lars N och övriga i ledningen sliter häcken av sig för att få ihop ekonomin månad för månad. Ta tag i saker själva om ni vill hjälpa/rädda klubben!

Tillsammans är vi starka!

Kommentera

73Sjöbba: Men vafan ta dig själv och dina företagsvänner, stampa in på kansliet och säg att ni vill hjälpa till. Om de nu inte hör av sig får väl ni göra det? eller är ni för stolt för det eller nåt? har de inte gjort sig förtjänt av det?

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Yes, ni som använder det kan ju sprida budskapet där!

Ganska kort om tid denna gång, därför gäller det att vara snabbt ute med informationen. ;-)

Kommentera

Knylan: Jag driver ett litet enmansföretag. Pyttelilla jag. Det funkar rätt bra. Jag kan plocka ut en liten lön så jag klarar mig. Köpte en ny firmabil av senaste årsmodell för ett tag sedan. Jag har dessutom ett plusresultat som gör att jag kan sova tryggt på natten. Det ringer allt från tvättmedelsförsäljare till försäljare som säljer tjänster som gär att man ska slippa telefonförsäljare. Dom ringer upp till 5ggr om dagen. Det är säljare ifrån Malmö i söder till gud vet vad i norr.

Min fundering är: Fungerar inte kommunikationmedlena i Sörberge?

Timrå IK har då aldrig hört av sig. Jag kan tala för många företagare när jag säger att om dom hörde av sig så skulle dom få sälja. Många företagare jag har pratat med säger samma sak.

Jag tycker nästan att klubben förnedrar oss med ett sånt där uttalande.

Kommentera

Laken: finns twitter också.
Kommentera

DU som kallar dig Timrå IK-supporter:
1) Dela länken på Facebook
2) Skänk 500 kr
Kommentera

Knylan: rätt folk på rätt plats . Åker vi ur så gör vi de med rätt kaptener på skutan .
Kommentera

Knylan:

*SMOCK*

AJJJ! Den där träffade...
Kommentera

”- Jag känner nästan att ni förnedrar oss om ni inte tror att vi inte för en dialog med sponsorer om extra pengar till en värvning. Det är klart vi jobbar stenhårt för det varje dag.”

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: så, det var ditt sista inlägg ikväll. Schas!
Kommentera

Laken: Sorry Laken. Jag vann på travet härom veckan (Challe levererade spiken i aftonbladet!) och ska köpa ett 12000-kronorspaket till farsan i pensionspresent. Säg inget.
Kommentera

Blizzard:

Fin metod du har hittat, lyssna bara till argument från likasinnade och ignorera meningsmotståndarens. Är ditt framtida drömyrke att bli diktator i en kommunistisk regim måntro?

Kommentera

Laken: jag tycker dom kan fortsätta, blir så många gröna och fina inlägg av smarta timråiter :) han den där bagdad-brett's inlägg läser jag endå inte, läser bara svaren från timråiter, funkar bra nog de =)
Kommentera

Laken: Ja, så får det bli!
Kommentera

El Macco, Bragd-Birger, lincoln m.fl: Personligen tycker jag ni ska lägga ner hela diskussionen eftersom ni ALDRIG kommer att komma överens med någon Modo'it i frågan.

Fokusera på hur vi kan hjälpa Timrå IK istället!

Kommentera

"- Jag hade förhoppningarna att ha någon spelare klar till i dag men det gick inte och vi har ingenting som är klart nu, säger han."

Ingtressangt. 

Kommentera

Liten sammanfattning av kvällens möte från Fru Hamrin. 
Kommentera

hubbenorlen: Det har du rätt i, efter släppet av Vampola. Nu klarnar minnet. 

Oavsett så är det absolut enda alternativet just nu att blint bidra med alla ekonomiska medel som man kan och vill avvara. Det är det enda fokus som är viktigt. Om vi fixade över halvmillen ifjol under den fullständigt genomvidriga grundserien så finns det ingen anledning att inte sikta på miljonen i år. Föreställ er vad det skulle göra för den här föreningen, i det här läget. Oerhört mycket. 

Kommentera

Betalt och delat länken!

Kommentera

Om SAMTLIGA härinne kunde dela denna på sin Facebook:

http://www.timraik.se/artikel/32480/

Så kommer informationen spidas som en löpeld!
De sociala mediernas genomslagskraft är stor, se bara på revolterna i mellanöstern... ;-)

Kommentera

hubbenorlen: Plus att det tog typ två månader att nå den där halva miljonen.
Kommentera

Knylan: Fast Motin, Fleury och Bremberg kom ju före insamlingen. De vi egentligen fick för de pengarn var ju Mihalik, Molinder och Linqvist.

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: jag är lika nöjd om vi får in en målgörare som räddar oss i kvalserien
Kommentera

spud: Käft nu. Vi vill vara själva för en liten stund. Fokusera på det viktiga. 
Kommentera

hubbenorlen: Äh, jag kan ändå känna såhär i efterhand att Bremberg var valuta för pengarna. Så även Fleury. Mihalik likaså. Motin gjorde ändå inte helt bort sig även om jag inte sett så usla handleder på en back på ett bra tag. 

Mycket bra initiativ från ledningen, även om det gärna fått komma tidigare men förstår samtidigt att lockouten försvårat väldigt mycket. Det allra bästa är öppenheten; det stannar inte vid bara detta möte utan man ska även köra två till, 4/2 och 4/3 för att följa upp. Den öppenhet som man tjatat och tjatat om i över tio år. 

Stå upp för Timrå IK!

Kommentera

spud:   Näe, de får köpa ett paket var, mycket bättre:p

Redigerad kommentar

Kommentera

KORITFW:

Paket 2 innehåller 1 lunch.. Hade det inte sett lite bättre ut med åtminstone 2 st luncher så det företaget åtminstone får bjuda med nån? 

Kommentera

KORITFW: Överföring klar.
Kommentera

KORITFW: I fjol samlade vi en halv miljon och fick inte direkt in några toppspelare.
Hur mycket förväntar klubben sig få in i år? Och ska det verkligen räcka till en målgörare som kan rädda oss från Kvalserien?
Kommentera

KORITFW: denna ledning framstår ju som bättre och bättre, den förra totalratade denna ide, här används den direkt! :)
Kommentera

« · 1549990 · »