1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590725 inlägg · 6217 ämnen

Spelarjakten

« · 1550171 · » Till forumet

Sv: Spelarjakten
hubbenorlen: Ja det har du rätt i, på aftonbladet råder nog medvetet det motsatta, tex. Men ska man vara korrekt i svenska och journalistik så är det nolltolerans på förvrängning.
Kommentera

KORITFW: Tur att Hamrin inte är journalist då. :)
Kommentera

hubbenorlen: Oavsett regler om citat tycker jag att alt. 2 innehåller mycket önsketänkande.
Kommentera

KORITFW: Har ingen lust att gå in i en diskussion om det här. Men det är en väldig skillnad på ett skrivet citat och en talcitat. Det räcker med att läsa några olika tidningar efter en presskonferens för att inse det. Väldigt sällan exakt samma citat. Så länge andemeningen är densamma så är det lugnt.
Kommentera

hubbenorlen: Man får aldrig förvränga ett citat, om det så är taget ur en text och uttalandet är felstavat av personen i fråga. Det måste en journalist veta.   
Kommentera

mikenomad: Å andra sidan är det till viss deljournalistens jobb. Folk i allmänhet uttrycker sig väldigt märkligt, komplicerat och ibland rent imbecillt. Då är det bra om journalisten gör citatet förståeligt på korrekt svenska.
Kommentera

liston: stort!
Kommentera

73Sjöbba:

Jag har pratat med Nolander idag och gett mitt bidrag med 12 samt sa att han kunde auktionera ut mina biljetter då jag inte har en chans att åka till Stockholm.

Förhoppningsvis så får dom in ett par tusenlappar till på det sättet, så nu hoppas vi att Sidney Crosby kommer!!!!!

Kommentera

Underligt hur man kan känna sig så positiv och hoppfull inför en match när vi förlorat 7(?) av de senaste 8, nåt fel lider man av.
Kommentera

Blizzard: Jojo..det låter höra sig det. Hur är det, är RP tillbaka i spel snart tro? :/
Kommentera

mikenomad: äh det har ju släppt nu, slutspelsplats nästa vecka ;)
Kommentera

Blizzard: En viss skillnad är det. Känns som att det i alt. lästs in en hel del önsketänkande.
Kommentera

sätt 100kr på timråvinst till 5,5ggr peng, sätt sen in vinsten på timrås spelarjakt!
Kommentera

Timrå Icon: Hahahaha...nä det är ju TJ det. Precis som att det är kristallklart att joergenjonsson är näsan...
Kommentera

Knylan: ja så det kan gå, kollar man på videon säger han

"Jag tror att ni nästan hånar oss när ni tror att vi inte gör det, det är självklart att vi jobbar dygnet runt med det här" 

det är skillnad mot

”- Jag känner nästan att ni förnedrar oss om ni inte tror att vi inte för en dialog med sponsorer om extra pengar till en värvning. Det är klart vi jobbar stenhårt för det varje dag.” 
Kommentera

Laken: Nej.
Kommentera

Kattgubben: Det kanske han gjort under annat nick. Det kanske var han som var Modano hahahahaha
Kommentera

Kattgubben: Sant... för mig är det natt.
Kommentera

Laken: Det är upp till var och en att stödja på det sätt som passar en bäst. En uthängning på HS är inte på sin plats.
Kommentera

Mäster T:Ja, det är ju som natt och dag där.
Kommentera

Kattgubben: En stor skillnad mot för Tj & Co.

Här har vi en som verkligen brinner för klubben.

Kommentera

jå1:Lätt hänt :) Hoppas han skriver mer här, och "beblandar sig med pöbeln" så att säga  :D Det skulle åtminstone jag tycka var otroligt trevligt.
Kommentera

Kattgubben: Var väl runt 7 i morse.
Kommentera

Kattgubben: Fan, hur har jag kunnat missat det?
Kommentera

NU är pengen betald och gummans FB-konto kapat med delad länk till 'spelarjakten' inlagd... he he
Kommentera

KniveN: Har du varit i kontakt med Timrå IK nu??
Kommentera

mikenomad: Vaddå...? Vad har jag gjort säger du....? :-)
Kommentera

73Sjöbba: Han är jädrigt trevlig! Är det någon som fixar det här prekära läget så är det han!
Kommentera

KORITFW: Fast jag vill inte döma eller värdera hans engagemang för Timrå IK. Han har säkert tagit beslut som känns bäst för honom och det måste man såklart respektera. Det innebär nog inte att han INTE har ett hjärta som klappar för TIK. Men kanske på ett mer "Svensson-normalt" vis. Dvs han följer laget, hoppas det går bra och kan tänka sig jobba här efter spelarkarriären. Men lever för klubben, såsom Foppa lever för Modo, det gör han nog sannerligen inte. Några större privata uppoffringar verkar han inte vara beredd att göra.

Och det är väl lite tråkigt men kanske sunt, vad vet jag? Jag tänker som sagt inte döma honom för det, däremot kommer jag inte ha förväntningar på honom som någon TIK-frälsare mer och följdaktligen inte heller se honom som någon enorm ikon i klubbens historia.
Kommentera

jå1:Han är ju reggad :) Han skrev ett blogginlägg igår.
Kommentera

73Sjöbba: Säg åt han att regga sig, vore roligt :)
Kommentera

SuperMupster: haha, inget klart än. Jag tyckte att det var roligt att han ringde. Det är även roligt att ledande folk läser här och tar del av riset och rosen.
Kommentera

73Sjöbba: skänkt hela vinsten nudå  ?:)
Kommentera

Knylan: Fick just ett samtal av någon Lars Nolander. Det verkar vara en trevlig prick.
Kommentera

Sådär. 
Kommentera

BlackBay: Instämmer!
Kommentera

mikenomad: håller helt med. Nu vill jag allt se stora rubriker om hur han hjälpt till med en betydande summa framöver. Inget jävla "timråfansen har sin uppfattning, och jag har min" på frågan om han har timråhjärta. Money can buy you love. 
Kommentera

liston: Jag håller med dig. Jag tog bara ett exempel i ottan när man inte fungerar fullt ut. =)

Jag sitter och funderar på vad jag ska kontra med i utmaning. Jag avvaktar tills jag har pratat med Timrå IK

Kommentera

KORITFW: Om det inte är så att Z:a donerat i hemlighet kan man väl, i förhållande till hans exeptionella framgångar, konstatera att hans Timråhjärta så här efter Timråkarriären inte genererat särskilt mycket konkret hjälp. Förutom det där med Gunno då kanske. Men med tanke på det enorma Timråhjärta han sägs hysa och de möjligheter att göra stora insatser för föreningen så är det en väldigt liten verkstad...
Kommentera

JimmyH: Korrekt, Jimmy. Han kan inte förnedra mig i svaret, då skjuter han sig i foten. HS berör!
Kommentera

KORITFW: En "liten" summa skulle ju inte ens märkas på hans kontoutdrag men skulle göra en enorm skillnad för klubben. .... Foppa hade garanterat levererat en ansenlig summa om Modo hade varit i samma läge
Kommentera

BlackBay: tycker ärligt talat också det. Nån journalist får gärna göra uppror och fråga den känsliga frågan varför han inte bidrar (eller ta reda på hur han nu kanske gör det bakom kulisserna). Visst är det nobelt att han talade inför sponsorer och hjälpte oss att få Gunno, men vafan killen är halvt miljardär, släng hit en miljon eller två. Han säger ju själv att han vill hoppa in i kansliet efter NHL så han skulle ju underlätta för sig själv om inte annat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Undra om man får se Zätas namn bland de som bidragit denna gång?
I fjol fanns en del intressanta namn i listan men Zätas lyste med sin frånvaro, hoppas han visar lite större hjärta för föreningen denna gång.
Kommentera

liston: Stockholm torde utan konkurrens vara den region, efter Sundsvall, som kan generera flest slantar. "Kärleken växer med avståndet" heter det, och det finns flera stora Timråhjärtan som numera bultar i Mälardalen.
Kommentera

Knylan: Det citat du ryckte ut kom på svar på en fråga på mötet. Det togs ingen strid mot HS-skribenter.

73Sjöbba: Bra att du mailade Nolander. Jag tror inte han förnedrade dig i svaret.
Kommentera

73Sjöbba:

Varför kan man inte söka lite utanför Sundsvall också, Umeå exempelvis?

Kommentera

Knylan: Här har du en lista som kan skickas in. Vem vet? Det kanske finns några guldklimpar i den.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nä, nu måste jag fara och göra rätt för brödfödan.

Tjipp!

Kommentera

Knylan: Det borde inte vara så svårt att hitta nya företag. En enkel googling så går det att hitta länkar som hjälper en. Sedan går det att bevara potentiella företag. Det är väl så telefonförsäljare jobbar misstänker jag.

Sedan angående vem som ska ta kontakt med vem så kan jag väl formulera mig så här: Mitt fokus med mitt företag är att ha en verksamhet som mår bra i första hand, inte att fundera på vem jag ska ge pengar.

Vad klingar mest intressant? När Ossian från servicefinder ringer eller när Timrå IK hör av sig?

Kommentera

KniveN: Bli en hjälte, mejla Lars Nolander!
Kommentera

« · 1550171 · »