1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590981 inlägg · 6217 ämnen

Spelarjakten

« · 1556800 · » Till forumet

Sv: Spelarjakten
pmN-: ingen vet någontoing
Kommentera

Laken: Kanske väntar helt på IIHF beslut om att slovaken inte kan komma? 
Kommentera

Konstigt att inte Smolenak offentliggörs på hemsidan..
Kommentera

TRL: Än så länge vet vi inte helt hundra
Även om Tomas Ros må vara lite rund till formen så är det "not until the fat lady sings" som gäller
Kommentera

TRL: Håller med. Tragiskt om det inte går i lås. Om vi bortser lockoutsäsongerna så hade ju Stümpel blivit en av de mer meriterade spelarna som någonsin spelat i ES.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja hur som helst är det riktigt tråkigt för det hade varit ett dragplåster till matcherna att få se denna legend. Tror Timrå tyvärr förlorar mycket pengar på att det här inte gick i lås. Jag tvivlar inte på vårt nuvarande lag i en kvalserie men det är alltid roligt när storspelare dyker upp och man får se dem i våra vackra färger. Känns nu som hela helgen är förstörd. Igår var man överlycklig idag är man deppad och småsur måste jag erkänna. Hoppas tänker jag iallafall fortsätta göra tills det blivit offentligt på hemsidan. Sedan var julgrisen Tomas Ros skriver det skiter jag fullständigt i...
Kommentera

erathoo: Skickar dom brevduvor den där Kalle Anka klubben?

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Hade det varit helt kört så hade Nubben vetat det och pressmeddelandet redan legat ute.
Kommentera

TRL: Frågan är HUR sen var Kalle Anka klubben? Går det att ordna under dagen nu?

Stolpe ut...igen. Vi har den genen i den här klubben.

Kommentera

TRL: Nubben skulle flugit dit istället för till Finland, och personligen sett till att papprena blev postade i tid.....suck....

Nåja, Murley har ju ändå sett hyfsad ut, och Smolanek har iallafall kvalitéer.

Snart är Larsson tebaka också....

Kommentera

Nitra ville väl behålla sin stjärna det var väl därför de velade på med papperen...
Kommentera

Besvikelsen är total!
Kommentera

Vafan är Nitra för toys r us förening, bedrövligt så in i bomben alltså.Hoppas iaf att ingen kommer klandra nubben för de är en kille som krigar för Timrå all the time, vi fick iaf Smolenak så nu har vi det lag vi har nu gasar vi för nytt kontrakt !!
Kommentera

ersson:Tycker förbannat synd om nubben....
Kommentera

Kattgubben: Såg det jag också. Fan då. Men, vi fick Smolenak iallafall! Alltid något.
Kommentera

Om det sket sig så hade nog Timrå IK gått ut med det redan. Den totala tystnaden från föreningen talar nog snarare på att man väntar in rätt tillfälle att offentliggöra värvningarna.

De vet ju att vi är mååååånga som sitter och väntar på besked. Aldrig att de hade varit knäpptysta om de inte fick igenom åtminstone en av rekryteringarna (hoppas jag...).

Kommentera

Lider med Timrå och Kent Norberg. Slovakiska klubben Nitra var sega med papprena och sänkte Jozef Stümpels övergång. Det blev lite stympat!

BAJS!

Kommentera

BertilEnstöring: Kan problemen vara Photoshop-relaterade? Inte tillräckligt många kroppar på lagfotot för att klistra in alla nya ansikten?
Kommentera

Vad jag har förstått så har Nubben gjort allt han kan tillsammans med svenska förbundet. Sen ska ju även det slovakiska o det ryska skriva under o skicka in för att sist godkännas o skrivas under av internationella.

Känslan är väl att det kanske dracks lite väl mycket vodka o imorgon tänk i vissa förbund. Hoppas att det inte sket sig vilket jag börjar bli nervös för att det gjorde.
Kommentera

Mmmm, spännande.

Smolenak är ett bra tillskott, absolut. Dock är det en center vi i första hand behöver, så går det inte i lås med Stümpel har Nubben misslyckats med sitt uppdrag.

Är väl bara att fortsätta hålla tummarna.

Kommentera

Men varför presenteras inte ena spelaren då om de är klart? Är de för de vill presentera båda? Om man lämnar in papprerna innan deadline ska de ju fan inte vara några problem kan man tycka.. då har man ju gjort allt man kunnat och fått in de i tid, då måste ju förbunden kunna göra sitt..

Kommentera

diffe: Kom ihåg..! En pessimist blir aldrig besviken.
Kommentera

Bragd-Birger: Han är väl nervös för att han inte har kontroll, nu hänger det på ett godkännande, han lämnade säkert in det i tid men på det berömda. Sen kanske det är ett lotteri när man kommer in i sista sekund..... Jag har redan avpoliterat Stumpel alla fall, rykten säger att det blev en nitlott.
Kommentera

hubbenorlen: Om alla papper lämnades in till IIHF i går kväll innan deadline borde Nubben inte vara så nervös. Då är ju allt lugnt. Därför kan så knappast vara fallet.
Kommentera

Ja, nu är vi där igen, det finns många adjektiv som kan beskriva hur det är att vara Timråsupporter...tråkigt är INTE ett av dem... ;-)
Kommentera

hubbenorlen: Tänk att man som Timråit alltid ska måsta knapra och ha kniven mot strupen :-(
Kommentera

Bragd-Birger: Menade inte det svenska alltså, men som jag fattade så fanns alla papperen hos det internationella. Det är ju vad som rapporterats i alla fall.
Då bör det ju redan ha gått igenom det slovakiska.
Kommentera

Kattgubben: när ska man få svar?
Kommentera

Bragd-Birger:Hur rigid är man från IIHF när det gäller missade transferfönster med "sekunders" marginal? Finns det några tidigare exempel?
Kommentera

hubbenorlen: Det är knappast till hockeyförbundet Nubben skickade in pappren vid 19-snåret igår. Frågan är väl om dom som skulle processa allt i Slovakien hann göra det, innan tolvslaget.

Sen verkar det inte vara så att Smolle och Stumpen behandlades samtidigt. Smolle hann ju t o m reggas på svenska förbundets sida strax efter tolv.
Nej, Stumpen blev nog klar i senaste laget. Är personligen ytterst tveksam till om det går i lås.
Kommentera

hubbenorlen: Kunde den här dåren gå igenom så kan Stumpel dwt också!
Kommentera

mikenomad: Trist att det inte var klart när man vaknade. Men brukar inte reglerna generellt vara att om papperen lämnas in i tid så är det det som gäller? Som vid skatten till exempel. Har för mig att man sett många såna fall genom åren: Att det dröjer innan klubben går ut med nyheten, eftersom hockeyförbundet inte har betat av alla handlingar som kommit in än.
Kommentera

Snoop: Fast nu är det ju inte så enkelt att det bara är ett förbund som ska godkänna. Svenska och internationella är det nog inga problem med men det kan vara söligare med tjeckiska och slovakiska.
Kommentera

Frisco: Jaha? Var det där tänkt som en vitsig jämförelse eller försökte du verkligen berätta något?
Kommentera

Snoop: Låter inte så jättepositivt:

"Timrå kom även överens med slovakiska HK Nitra om 40-årige Jozef Stümpel, forwardsveteran med närmare 1 000 NHL-matcher i bagaget. Men frågan är om papprena lämnades in för sent. Ärendet ligger hos IIHF, det internationella ishockeyförbundet.
– Jag tror inte att det hann gå igenom. Har inte hört om det från ”Nubben”. Han vet inte heller. Det ligger hos IIHF, meddelar tränaren Tomas Montén i ett sms."
Kommentera

Snoop: Ibland tar det 2 dygn för Internetbanken.
Kommentera

19:20 skickade nubben in papprena, haha ett skämt om det inte gick igenom då alltså.
Kommentera

En inställd värvning är en värvning det också eftersom det väcker känslor som saknad, irritation och bitterhet. Och de inställda värvningarna är ju det enda folk pratar om, så något måste de ju betyda.

Fritt efter Ulf Lundell.

Kommentera

Kevin O Shea: Ja har han skickat in pappren i så god tid borde det inte vara några problem överhuvudtaget, ska bli intressant att se senare under dagen hur allt utvecklar sig.
Kommentera

Kevin O Shea: Enligt Expressens artikel så verkar ju Nubben skickat in alla papper till förbundet redan före kl 21.00, och väntar bara på grönt ljus?

Om förbundet behöver 4 timmar på sej att godkänna en övergång, och man inte räknar tiden som papperen lämnas in - ja, då är ju inte deadline 24.00 utan kanske 20.00 eller någon annan godtycklig tidpunkt...

Kommentera

Snoop: Alltså jag förstår inte detta: Hur kan dom inte veta om det har gått igenom eller inte? Är papperen inskickade i tid innan deadline, så skall det väl vara klart...

Till och med Nubben säger att han inte vet...skall det vara så godtyckligt om en spelarövergång blir klar eller inte???

Är alla papper klara och inskickade, så borde ju förbundets godkännande kunna dröja ett dygn, men ändå betraktas som klart innan deadline ett dygn tidigare - eller hur?

Det här liknar ju ankskit!!!

Kommentera

Dom tror inte att Stumpel hann gå igenom och om så är fallet är det ju fan tragiskt på nåt vis speciellt eftersom Timrå och Stumpel var överens, bedrövligt dåligt.
Kommentera

Ambroo: Haha mmm 

eller så kliver han uppåt så fort Friberg slutar måla...

=)

Kommentera

söder över: Jaha, vart hamnade Jonte? Grums?
Kommentera

1-0 Smolenak. 2-0 Pärssinen. 3-1 Smolenak.
Kommentera

Ska vi inte ta en hälsningssång till kända och okända nyförvärv? Godnatt.

Kommentera

Timrå Icon: haha! Hmm... Sterner? Nä nu ska jag inte vara sådan...

Radek o Hallin då? Satan va baljorna ska rasa in!
Gunno molle murra
Hallin bagarn radek...
Shit om även friberg hostar upp sig nu...
Friberg boyce chrippe...

Nu sprutar målen in... Sedan hyvlar man in alex någonstans med...
Kommentera

söder över: Hehe. Bäckström är vår sista trojan till dem efter att de dumpade vårt förra bojsänke Perra så nesligt när han var nära att lyckas dra dem rakt ned i ks
Kommentera

Stumpel har väl varit på tavlan i dagar, och center var ju prio, + att han vågade erkänna att han var med i bilden i ST, han booorde ju vara klar? :/
Kommentera

Timrå Icon: hehe det var välgörenhet...
För alla gånger aik luggat oss...
Nu kan gozzi äntligen sova gott om natten...
Till skillnad mot för oss på stumpjakt...

Fy fan om bäckström skulle råka göra en bra match mot oss...
Kommentera

« · 1556800 · »