Zäta75:KAN ju iofs vara så här att Tattarklubben från Slovakien har sagt till Nubben att "underskrifterna finns, vi faxar över dem snarast", och att Nubben tog det för sanning. Sen väljer Tattarklubben från Slovakien att helt enkelt ge blanka faaan i att skicka över nåt och sen säga "oj, det måste blivit nåt tekniskt fel... bummer, nu missade ni ju deadline också" .
Nu har Nubben fram till den 15:e februari att visa upp klubbens underskrifter för att Stumpel ska kunna gå över till oss.
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Om inte underskrifterna finns tror jag knappast att nubben skulle ha uttalat sig som han har gjort att de endast väntar på IIHF. Och jag tror att de skulle fått reda på det vid det här laget och meddelat media om inte underskrifterna fanns.
Låter det inte rimligt?
Zäta75:
Smolenak tillsammans med Nordgren isf. Alternativt med Murley. Vem som centrar lämnar jag öppet.
Nu händer det saker på elitprospects igen. En slovak blev nyss bekräftad som övergång. Kanske ännu en slovak som börjar på S på g? :-) Vi måste hålla hoppet uppe!
Kattgubben: kan ju vara läge att vänta tills vi vet vad som hänt... OM alla papper är påskrivna och man bara väntar på IIHF, så är det lugnt. Om INTE alla papper var klara har Nitra självklart möjlighet att dra sig ur affären, i så fall är det Nubben som gjort bort sig när han pratat med media.
Thornet:
Nordgren - Larsson - Smolenak
Murley - Önerud - Hallin
Chrippe - Hagos/Molinder - Hedström
Friberg - Bagarn/Boyce - Rhodin/Wedin
Typ?
Timrå Icon: Ja i det här massiva flödet här så missar man ju allting snart.
Vart skrev du det där? Hittar inte det ens. :)
Jag är tyvärr tveksam till att det kommer att finnas en viss Center i laget inför slutspurten/kvalserien. Självklart skulle det vara underbart om det ändå blir så, MEN det luktar surt om den här affären. Tror att Nubben har blivit blåst på godaste biten i chockladasken, av slovakiska klubben...tyvärr...
Å andra sidan tror jag att med Smolenak så kan vi ändå ställa en tämligen grym kedja på benen. En helt avgörande kedja som ingen av eventuella kvalseriemotståndare har.
Så jag är ändå positiv till framtiden och framförallt värvningen av Smolenak.
Om vi nu får nöja oss med honom, i vilken konstallation skulle ni vilja sätta in honom?
Vad jag har förstått av några nu så är det Amatörklubben Nitra som är boven. Stumpel, Nubben var överens även Nitra. Men när det kom till kritan så ville inte Nitra släppa stumpel o meddelade inte Nubben det o skickade inte heller några papper utan höll käften istället.
Maffiosos hela bunten därnere.
nectis: Hoppet är det sista som överger oss! Jag ger inte upp än iaf!
Om det vore klart att han inte kommer skulle vi veta det vid det här laget det är jag säker på. Tror det försigår ett spel bakom kulisserna. Hoppas att det blir ett positivt spel för oss. Vi behöver en center så mycket! Kan vara skillnaden som gör att vi klarar oss kvar!
Min tolkning om det skiter sig:
Nubben o Stumpen och Nitra var överrens om affären via tfn och agenter. Nubben faxar ner papperen till Nitra/Stumpen, de ska bara skriva under och faxa in till förbundet. Detta är vad Nubben gick o väntade på igår...
Det som hände var sen att Stumpen fick kalla fötter när han skulle skriva på och ångrar sig, men tycker det känns kymigt att meddela Nubben detta, därför förhalas hela konkarången, och inga papper öht, skickas från Nitra.
Nitra kommenterar på hemsidan att Sumpen stannar....
..o vi står fortfarande utan Playmaker-center.. :-(
nectis: Samtidigt kan ju HK Nitra anse att han blir kvar för "papprerna inte blev klar". Dom kanske inte vet att det kan behandlas fram till den 15:e.
Angående det förra jag skrev så översatte jag även några kommentarer och en innehöll någon om att den slovakiska-ligan var korrupt.
Jag ger dock upp nu. Känns Färdigt.
Dream Team: Tolkningsfråga och tolkningsfråga. Är alla papper klara och kan godkännas av IIHF så är det det som gäller. Om Stumpel inte ändrat sig och inte vill spela i Timrå dvs. Isf kanske han går att övertala. Det låter som att han behövs i klubben pga sjukdomar bland spelarna och har blivit övertalad av klubbledningen att stanna. Iaf tillfälligt. Men nubben jobbar kanske på att få över honom. Borde ha gått ut en dementi vid det här laget annars som sagt om allt vore klart.
Vi lever på hoppet!!
Vi kan nog glömma Stumpel. På HK Nitras Facebooksida skrev dom för en timme sedan
"Tak ešte raz: Stumpel ostáva. Do Timry nejde."
Google översatte det till
"Så än en gång: Stumpel kvar. Gör Timrå inte."
Vilket antagligen betyder: "Så än en gång: Stumpel blir kvar i klubben. Han går inte till Timrå"
Timrå IK och Kent Norberg slet in i det sista med att få godkännande för två forwards som skrivit på för klubben.
En av dem: NHL-veteranen Jozef Stümpel.
– Nu väntar vi bara på ett okej från förbundet, sa Norberg sent i går kväll.
Står att läsa på hockeypuls.se bl.a. Tror knappast att Nubben skulle säga att Stumpel har skrivit på för klubben om han inte gjort det. Bollen ligger hos IIHF och enligt dem är det lugnt fram tills den 15:e feb. Så nog finns det hopp än alltid oavsett vad som är skrivet på någon hemsida.
Redigerad kommentar
Zäta75: Jag misstänker att allt var klart och samtliga skrivit på förutom Nitra som förhalade det hela......
Det är ju inte första gången det krånglar med papper för slovaker.
– Då är det bara pappersexicis för oss i så fall. Vi behöver signaturerna på den gula lappen och så sätter vi vår stämpel och spelaren blir spelklar direkt. Vi kan aldrig neka en transfer eftersom för vår del är butiken öppen till 15 februari. En del förbund stannade vid 31 januari i år ändå men för oss spelar inte det någon roll i dessa fall. Så fort allt finns här kommer det godkännas, säger Szymon Szemberg på Internationella Ishockeyförbundet.
Szymon Szemberg klingar då allt lite slovakiskt..