KORITFW:
Paket 2 innehåller 1 lunch.. Hade det inte sett lite bättre ut med åtminstone 2 st luncher så det företaget åtminstone får bjuda med nån?
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Äh, jag kan ändå känna såhär i efterhand att Bremberg var valuta för pengarna. Så även Fleury. Mihalik likaså. Motin gjorde ändå inte helt bort sig även om jag inte sett så usla handleder på en back på ett bra tag.
Mycket bra initiativ från ledningen, även om det gärna fått komma tidigare men förstår samtidigt att lockouten försvårat väldigt mycket. Det allra bästa är öppenheten; det stannar inte vid bara detta möte utan man ska även köra två till, 4/2 och 4/3 för att följa upp. Den öppenhet som man tjatat och tjatat om i över tio år.
Stå upp för Timrå IK!
Redigerad kommentar
Om SAMTLIGA härinne kunde dela denna på sin Facebook:
http://www.timraik.se/artikel/32480/
Så kommer informationen spidas som en löpeld!
De sociala mediernas genomslagskraft är stor, se bara på revolterna i mellanöstern... ;-)
hubbenorlen: Det har du rätt i, efter släppet av Vampola. Nu klarnar minnet.
Oavsett så är det absolut enda alternativet just nu att blint bidra med alla ekonomiska medel som man kan och vill avvara. Det är det enda fokus som är viktigt. Om vi fixade över halvmillen ifjol under den fullständigt genomvidriga grundserien så finns det ingen anledning att inte sikta på miljonen i år. Föreställ er vad det skulle göra för den här föreningen, i det här läget. Oerhört mycket.
"- Jag hade förhoppningarna att ha någon spelare klar till i dag men det gick inte och vi har ingenting som är klart nu, säger han."
Ingtressangt.
El Macco, Bragd-Birger, lincoln m.fl: Personligen tycker jag ni ska lägga ner hela diskussionen eftersom ni ALDRIG kommer att komma överens med någon Modo'it i frågan.
Fokusera på hur vi kan hjälpa Timrå IK istället!
Blizzard:
Fin metod du har hittat, lyssna bara till argument från likasinnade och ignorera meningsmotståndarens. Är ditt framtida drömyrke att bli diktator i en kommunistisk regim måntro?
Redigerad kommentar
Knylan: Jag driver ett litet enmansföretag. Pyttelilla jag. Det funkar rätt bra. Jag kan plocka ut en liten lön så jag klarar mig. Köpte en ny firmabil av senaste årsmodell för ett tag sedan. Jag har dessutom ett plusresultat som gör att jag kan sova tryggt på natten. Det ringer allt från tvättmedelsförsäljare till försäljare som säljer tjänster som gär att man ska slippa telefonförsäljare. Dom ringer upp till 5ggr om dagen. Det är säljare ifrån Malmö i söder till gud vet vad i norr.
Min fundering är: Fungerar inte kommunikationmedlena i Sörberge?
Timrå IK har då aldrig hört av sig. Jag kan tala för många företagare när jag säger att om dom hörde av sig så skulle dom få sälja. Många företagare jag har pratat med säger samma sak.
Jag tycker nästan att klubben förnedrar oss med ett sånt där uttalande.
Blizzard: Yes, ni som använder det kan ju sprida budskapet där!
Ganska kort om tid denna gång, därför gäller det att vara snabbt ute med informationen. ;-)
Redigerad kommentar
KORITFW: Instämmer. Lars N och övriga i ledningen sliter häcken av sig för att få ihop ekonomin månad för månad. Ta tag i saker själva om ni vill hjälpa/rädda klubben!
Tillsammans är vi starka!
KORITFW: Nu var det inte det jag skrev. Jag är inte för stolt för att höra av mig. Jag kommer att maila Nordlander om min åsikt. Det är uttalandet jag stör mig på.
Det kryllar av småföretagare som Timrå IK ligger varmt om hjärtat för. Dom har hur lång tid som helst på sig att hitta oss. Kan en skåning med tveksamma handleder som säljer ett no-name tvättmedel hitta mig så borde även Timrå kunna göra det.
73Sjöbba: Bara du lovar att maila honom så är jag nöjd! :-)
OBS! Efternamnet... [email protected]
73Sjöbba:
Håller med, hör dom av sig så skulle jag och mitt lilla pytteföretag gärna hjälpa till.
Jag kommer nog att göra det ändå men lite arbete bör det ligga bakom pengarna.
Sedan 73Sjöbba, kommer jag nog att auktionera ut mina VM-biljetter till högstbjudande och låta pengarna stanna i Timrå, jag utmanar dig!
Vill du veta vem jag är så skicka en epost.
Blizzard: det är nog bland det sista jag gör, är bara en fattig student. Men det är väl inte en omöjlighet att de i alla sina arbetsuppgifter missar att se företag som skulle kunna vara sammarbetsvilliga? och om det nu är så pinsamt, låt dem veta det då oavsett om ni tänker ge pengar eller inte!
Tror knappast Nolander sitter och är för fin med något jäkla "vill de hjälpa får DEM minsann komma till oss!!"-tänk
73Sjöbba: Min tolkning när jag läste Nolanders ord var att han menade de få röster som höjts här där man antagit att inte klubben insett allvaret i situationen och inte börjat leta extern finansiering förrän nu.
Fan, tycker det är onödigt att överanalysera ett citat ryckt ur sitt sammanhang också. Det har vi gjort förr och det blir fan aldrig vackert. Har svårt att se att de som var på plats och hörde resonemanget tolkade det på samma sätt.
Sen så skulle föreningen nog må allra bäst om man kunde hjälpas åt från båda håll, jag förstår din synpunkt men kan samtidigt också tänka mig att det där underbemannade klubbkontoret blir glada om folk och företag självmant också kommer till dom. Vilket du ju också ska göra. Perfekt.
Man skulle ju kunna sätta spelarna på att ringa runt till olika företag, en variant av det DIF gjorde i våras efter att dom åkt ur. Bremberg och några till ringde ju runt till gamla säsongskortsinnehavare och kollade läget. Mycket bra och enkel marknadsföring.
Jag tycker att det lite nu och då förekommer det där pratet om att det finns ett gäng företag med Timråsupportrar som absolut skulle kunna tänka sig att sponsra klubben men som inte tagit steget på grund av att man känner att det borde vara i klubbens intresse att höra av sig.
Hur vore det om man kunde sammanställa en lista på olika företag som kan tänkas innefattas av detta? Det är bara att fylla på med företagsnamn, så sammanställer vi en lista som sedan kan skickas till Timrå IK? Man behöver inte veta definitivt att TIK inte varit i kontakt, det vet dom ju bäst själva. Men får vi ihop en radda företag så finns det säkert en hel del firmor som är nya för klubben.