RocknRolf2: han är jag riktigt besviken på, han kom till Timrå efter en helt okej bra säsong med landslagsspel o allt, men här har han nog inte gjort många glada, tyvärr.
Per HApps: Ja, vi måste trycka på rejält. Mycket folk på mål, mycket avslut och så försöka vinna rejält många andrapuckar. Lyckas vi ha långa anfall i deras zon ökar ju i alla fall chanserna att få hål på dem. Så sa Challe före matchen. Vad stämde och inte stämde...?
Det kan ni olyckskorpar analysera hela natten om ni så vill....
Jag tänker i alla fall hitta på nåt roligare än att onda på laget och Challe.
Per HApps: Håller med dig till fullo, fan formkurvan är ju som ett EKG under värsta infarkten. Man borde få teckna att avtal med Canal +, att första 5 minuterna får man se gratis och slippa beställa om man inte är nöjd med inledningen av matchen. Jag menar, Timrå är ju i år så otroligt lätt att genomskåda i första minuterna hur matchen kommer att gå. HELA laget står, eller rättare sagt sitter på höftkulorna i inledningen av vissa matcher. Det är tamefan bedrövligt. Sedan gör visserligen SSK en bra hemmamatch, men den avgörs åter igen dessa första 5 minuter när dessa hängtulpaner står och ser på.
Ambroo: Sundh skulle nog behöva lira med nån mer spelskicklig. Som det ser ut nu har han alldeles för mkt puck och det går ju som du ser sådär... Han skulle behöva lira på en kant med Riku i mitten och bara åka,åka.åka och åka.
Snoop: Tror snarare att det är laget som ska vända detta. Spelar ingen roll hur mkt vi diskuterar, faktum kvarstår fortfarande. Det är något som inte klickar. Något som inte gör att man är ödmjuk inför uppgiften. Vad det är kan vi bara hoppas att Challe vet om, så att han tar tag i det. Risken finns i och för sig att det är där det brister. Challes förmåga att styra in laget på inställningen att det krävs ett jävla jobb i varje match, inte bara i varannan.
Många spelare borde rannsaka sig själva. Inse vad de gör bra och vad de inte gör bra. Dom måste väl ändå känna att det är något lurt? Man tycker ju det i alla fall.
Men som någon var inne på var detta ännu en match i den långa grundserien. Det vrider och vänder, går upp och ner. Än så länge har vi ju inte gått på någon förluststreak värt att nämna. Det är bra. Det är en klyscha, men det är faktiskt inte nu vi ska vara som bäst. Det kanske bara handlar om tid. För spelet är ju riktigt bra när det är bra. Nu handlar det bara om att få till det så gott som varje match.
Kanske kan Hynning göra en skillnad när han kommer tillbaka. Han är ju, i sina bästa stunder, en spelare som kan på riktigt konkurera om platser ganska högt upp i kedjorna. Kanske hans intåg gör att övriga inte kan vara säker på sin plats. Eller så betyder han inte ett skit. Spekulationer.
Tycker också att Tenkrat förtjänar lite beröm idag. Tyckte att han åkte mycket skridskor och verkligen försökte.
Jag var nog fel ute när jag kritiserade timrås försvarsspel mot Modo? Robin har varit blek och då får vi lita på Kalle Styf och Sanny m fl..saknar en klass back
FM: Helt rätt, men egentligen så har vi ju spelare med grym grispotential. Frågan är dock bara var galtar som Hedström, Sundh och Svensson är i den aspekten, ja frågan är ju vart Jonte är överhuvudtaget... Den enda som just nu är villig att skita ner sig och är stryktålig är Robban, men han framstår som en kulting i jämförelse med de flesta också får han ju kopiöst med istid...
Per HApps: Tycker att man kan bänka Hedström och sätta in Robert Carlsson i förstakedjan. Jag tycker Jonte allt som oftast väljer fel beslut. Jag vill ha in en grovjobbande Carlsson som ställer sig framför mål och bråkar i powerplay. Varför inte?
ST är ju med i matchen de med. På slutsignalen: Timrå föll mot Södertälje
SÖDERTÄLJE (ST) 2007-11-22 [21:15] Timrå IK åkte på en 3–2-förlust (2–1, 0–0, 1–0) borta mot Södertälje i kväll. Mika Pyörälä blev den enda röd/vita målskytten
Realist: nej jag skojar inte.man har rätt att bli förbannad på dom överbetalda skitspelarna.när man som många supportrar lägger ut pengar på biljetter,tv abonemang,resor,souvenirer etc.ändra lönesystemet gör som på många arbetsplatser ha ett rörligt lönesystem,leverar man inte så får man sänkt lön,leverar man så blir höjd lön,på så sätt har man fått många latmaskar att börja jobba,skitbra tycker jag.
73Sjöbba: Kan de bli för mkt av det goda kanske ? Som de ser ut nu har vi ju inte så många "grisar" som kan gå in och göra skitjobbet åt de andra. Men jag kanske är fel ute ?
Tycker iaf att A.Axelsson förtjänar lite cred idag,tyckte han gjorde en rätt bra match.
Realist: Jag skiter egentligen att Tik förlorar idag, Det är sättet man förlorar på som gör mig Tokig. Man kan kräva betydligt mer av vissa spelare typ nr 71. Jag kräver dock mer av Challe och att han NU bänkar RJ. Rj är riktigt bra på en sak och det är burskydd.
RTS: Håller med. Lägg till att Assyriska saknade 4 spelare. Vi har två landslagskedjor men kan som vanligt inte förmå att sätta chanserna. Det luktar divor på ett gäng spelare ikväll. Ja iofs inte bara ikväll. Vad fan håller DOM på med?
Är det ödmjukhet? Orkar vi inte? Är vi inte bättre?
Vi har blivit ett typiskt varannandagslag och besvikelsen är stor, mycket stor.
mikenomad: lugn...hade vi vunnit idag...ja då hade du aldrig skrivit så där. Jag tror på Challe. Han är tydlig och har bra analyser. Både före och efter matcherna. Det är ju så jämnt i serien... börja klaga i slutet på serien om vi inte ligger på en säker slutspelsplats. Där borde vi ligga då. Spelarna misslyckades idag att göra mål inte Challe !
mikenomad: Jo helt rätt.Men vi kanske har lite för höga krav på vårt lag?Jag lyssnade en del på dagens match och som jag kunde tolka det så var det ju inte ens nära poäng.
Per HApps: Klart Nubben vill ha hit en back men då ska det ju vara nån som tillför något,eller hur ? Hur många finns det av den klassen på marknaden nu ? Dyker det upp nån kommer nog Nubben vara med och hugga.
Realist: Återigen, vad har det med saken att göra? Jag begär inte att man ska krossa bara att man ska göra jobbet, det man har betalt för, och det gör man bevisligen inte.
Man måste få ställa krav på detta laget.
Gällande Modomatchen så kan det ju också vara så att vi fick dem att se bättre ut än vad det egentligen var...
Realist: Bra lag, lag som räknas till topplagen för att de agerar som topplag, de "kör över" sämre motståndare gång efter annan. Även i ES...titta på HV t.ex...8-2 borta mot DIF, 6-2 mot SAIK idag etc.
Realist: Inga bortamatcher í Elitserien är enkla, Rätt. Men det finns inga annat lag i dagsläget vi har större chans av att ta poängi än just SSK. Med den laguppställning idag har behöver man inte använda sig av ett avvaktande/passivt spel för att vinna. Vi ska åka sönder ett lag som SSK hemma som borta.
Ambroo: ja ja håller med, man måste kräva väldigt mycket mer av Timrås forwards och jag hoppas nubben är ute och kollar runt om de finns några backar som är missnöjd med AHL spel eller så för de här håller inte i ett slutspel.
Snoop, mfl: Visst kan man önska mer av backarna ibland, men forwards då? De uppträder ju som ett gäng östermalmskärringar som inte vill skita ner naglarna och tappa klacken!
Peja: Då kan jag stilla allas undran. Vi ska ta nästa kliv. Hela tiden. Det är föreningens uttalade målsättning. Såväl på isen som organisatoriskt och ekonomiskt. Ang etablerade nyförvärv så tror jag att vi kommer se ett eller ... | Läs mer