1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Ståplats

« · 449802 Till forumet

Sv: Ståplats
ernie eagle: Du får nog plats längre upp hos oss ska du se =) Men jag håller med dig. Platserna längs ner är ju inte direkt bra. Inte ur mina ögon iaf. Man får ju ingen blick över spelet alls! Uscha.
Kommentera

Paddan: Eller varför inte använda sig utav boarding-systemet. "Plats 1-50 är nu välkomna att boarda SA!".
Kommentera

ernie eagle: Om man säljer matchlotter.Får man komma
in gratis då?
Kommentera

Kronblom: Du ser där, det finns plats. Men då är ju problemet proppen i gången och det måste väl vara publikvärdarnas grej att lösa.
Kommentera

Hälge: En sak som jag retar upp mig på i senaste matchen Mora var att vi som säljer lotter alltid får skitplatser (som regel..)

Nisse Öström lovade mig, Habba och Lasse Huottanen att få stå nere vid sargen längs väggarna om vi lämnade mittgången fri. Men sen tog inte lång tid innan en PV kom å körde därifrån oss trots att vi blivit lovade att få stå där.

Känns inte så jävla upplyftande att komma till arenan två timmar innan matchen och sedan dra in en massa pengar till SK genom att sälja matchlotter och sedan behöva tjafsa om att få en bra plats där man åtminstone ser spelet.

SKANDAL TYCKER JAG!!!
Kommentera

Hälge: Jag tycker att man borde ruta in ståplats och ge varje ruta ett nummer. På så sätt skulle ju varje ståplatsbesökare kunna få sin bestämda plats. Sen kan man ju anställa ett par hundra publikvärdar som visar de som har ståplats till rätt plats...
Kommentera

Kronblom: Vem har sagt det ?
Kommentera

Bo Bly: Må så vara. Och alla har nog olika anledningar till varför dom inte kan komma tidigare heller.. men ska det egentligen spela nån roll?! Kommer man sent får man kämpa sig till en bra plats, oavsett anledningen till sen ankomst.
Kommentera

Hälge: Inte visste jag att man hade en fast plats på stå, men det är kanske så!
Kommentera

Captain Crash:
Folk utan KK och andra som måste åka hockeybussarna rår ju inte på tiden man anländer direkt, dessutom ser man folk som sitter högst upp pga. gott utrymme medan folk får stå i gången för dom inte kommer fram
Kommentera

Bo Bly: Då får väl de som kommer sent tränga sig uppåt eller nedåt. Varför ska vi som varit där en timme eller mer flytta på oss ?

Det är ju bara att säga att man vill förbi.
Kommentera

Captain Crash: Alla kanske inte kan åka till hallen tidigare.
Kommentera

Captain Crash: Dom vassaste armbågarna får dom "bästa" platserna, så har det alltid varit på ståplats.
Kommentera

Captain Crash: Visst är det så, men varför kan man inte hjälpa till när man ber om det?
Kommentera

Kronblom: Men väljer man att komma strax innan nedsläpp så får man nog vara beredd på att få sig en dyngplats alternativt tränga sig fram till dit man vill stå.
Kommentera

Kronblom: Det finns trögskallar överallt:)
Kommentera

Kronblom: Du får tycka vad du vill, inte retar du upp mig iaf.
Kommentera

Hälge: Det är väl just det som är problemet att folk vill stå på en speciell plats, vilket innebär att det blir en "flaskhals" på mitten typ.
Det är sorligt att se att folk inte flyttar sig uppåt när speakern alt. PV ber om det! Vill man ha en speciell plats så kan man köpa ett årskort på sitt plats tycker jag.

Detta skriver jag med risk att reta upp halva HS!
Kommentera

Robban: Ja, det vet jag inget om. Det var inte mig du frågade iaf. :-)
Kommentera

Hälge: Problemet är väl att de flesta frågar inte om de får komma fram. De som frågar får i de flesta ett surt mumlande till svar eller som jag fick senast mot Mora. En blick, en talande tystnad och total ignorerad.
Kommentera

Kickan: Som Frella skrev så är det väl inte tänkt att folk ska stå i trappen, men nu gör de så iaf. Många gör så därför att det är bekvämt, dvs lätt att komma ut i pauserna, toaletten m.m. En del därför att de tror att det är fullt inne i "högen".

Jag brukar vara där tidigt för att jag vill stå på en speciell plats och jag flyttar mig inte för att andra som kommer sent ska stå på den platsen. Däremot gör jag gärna så att de som vill upp kan gå förbi mig. Inga problem.Problemet är väl att folk inte vill/vågar gå längst upp.
Kommentera

Mange: Jag har sagt det förut och säger det igen. Det skulle fungera skit bra om folk gav fan i att sätta sig ner.
Om du/ni redan sitter. Lyft på rövva när man ber snällt. Lyft på rövva när speakern ber snällt. Det ska inte behöva gå 30min. och 4-5 vädjan från speakerbåset plus en massa tjat från publikvärdar att ställa sig upp och ta ett steg snett bakåt.
Detta funkade bra i Ladan, varför inte nu i SA?

Allt snack om att komma i tid är "mumbo jumbo". Man kommer när man kan.
Kommentera

ståpäls: Eftersom kassorna öppnar 1 ½ timme innan nedsläpp så är det rätt rimligt att komma senast 1timme innan nedsläpp enligt mig.
Har man biljett så är man garanterad att komma in i arenan, men ståplats sektionen har inga platser utsatt, så vad det gäller vart man ska stå så, först till kvarn! men självklart lite sammarbete!

Frella: Jadu, visst gåre att ta sig upp till en plats. Går alltid att ta till några trick... Börja klättra på räcken kanske ?
Kommentera

Kickan: De ställer sig ju där redan vid insläpp, men de kanske anser det vara fullt där redan då? Dessutom finns gott om plats in på läktaren, men det ser fullt ut från ingångarna. Men dte är bara trycka sig in så kommer man in och får gott om plats. Ibland då det är fullt så har man 2 rader för sig själv på stå...sen klagar folk sen på att de inte få se. Bara å trycka sig upp det. Man får väl en del arga blickar men man blir inte direkt mördad.
Kommentera

Finns det 1400 ståplatser så måste det ju vara uträknat att det skall rymmas så många personer, oavsett vilken tid jag kommer till arenan.

Det är ofta dåligt "packat" på de översta raderna.
Kommentera

Dalan: Du har en biljett, matchen börjar 19.00. När är "i tid"?
Kommentera

Frella: Nej, men eftersom anledningen till att de står i trappan är antingen att TIK släpper fler biljetter än det finns platser eller att alla som redan står på läktaren är idioter som inte förmår göra plats åt de som vill upp så är det väl de sistnämnda problemen man i första hand skall angripa. De som står i trappan gör det knappast för att det är kul.
Kommentera

Kickan: Man får inte stå i trappan, det är iaf tänkt så...
Kommentera

Hälge: Jag tycker inte alls att publikvärdarna skall köra bort dem. De ska istället se till att packa ihop folk som redan står där så att resten som har köpt biljett får plats. I annat fall bör Gläfsers minska antalet ståplatsbiljetter de säljer så att problemet inte uppstår.
Kommentera

Hälge: Man skulle haft 1-2 PV som står i trappen upp mot klacken samt i den andra trappen så att ingen ställer sig där. Nu är det ju det första stället folk ställer sig på.
Kommentera

Frella: Varför står folk i trappan överhuvudtaget ? Kör bort dem, publikvärdar !
Kommentera

Nog fan finns det plats alltid, går in minst 200 till på ståplats. Men de som står i gångarna är för mesiga för att orka eller våga trycka sig in. Jag gick upp och ställde mig 18.40. Gick hur bra som helst. Hamnade någon meter bredvid Skarin.
Kommentera

ståpäls: Förstår folk som inte flyttar på sig, varför flytta sig för folk som inte kan komma i tid?
Kommentera

65selander: Tänkte på det jag med. Eller är det så att det säljs 200 biljetter fler än det finns platser? Att de som bara kommer en kvart innan nedsläpp och har biljetter får skylla sig själva om de inte kommer upp på läktaren låter helt sjukt.
Kommentera

Redax 2: Tycker du på allvar att det är ok att man inte får plats trots att man har biljett?
Kommentera

Ang ståplats så kan väl dom väl inte sälja mer biljetter än vad det finns platser eller...
Kommentera

ståpäls: Ståplatsläktaren mot Mora var full riktigt full. Spelade ingen roll om man försökte gå uppåt, de var för fullt. Fanns helt enkelt inte någon plats att ställa sig på, och komma till en ståplatsläktare en kvart innan nedsläpp är inte allt för smart...
Kommentera

ståpäls: Varför tror Du man kommer tidigt då..? Kommer man 18.45 så krävs det nog ett gäng japanska tunnelbanevakter för att få folk att klämma ihop sig tillräckligt för att skapa tillräckligt utrymme för att kunna fylla på med mer folk...
Kommentera

Ståplats
Lyckades få en tjej och hennes kompis att för första gången gå på hockey i tisdags. Förköp ståplats, ankomst 18.45. Dom var chanslösa att ta sig upp på läktaren, blev tvungna att se matchen på puben. Det var inte precis den atmosfären jag ville att dom skulle få känna.

När speakern uppmanar ståpubliken att ta ett steg uppåt eller åt sidan är det ungefär noll personer som reagerar. Denna attityd kommer att medföra att ståplatskapaciteten kommer att minska ytterligare. Se bara nu på lördag, sittplats gick som smör medan ståplats tvekar på grund av kaoset. Klacken har ett stort ansvar då man är tidigt på plats och börjar täppa till halvvägs upp. Väldigt många tycks tycka att man har rätt till "sin" plats bara man är tidig. Såvitt jag vet finns det inga numrerade platser på stå.

Jag hoppas klacken får behålla några hundra ståplatser i framtiden, fler kommer klubben inte ha råd att subventionera
Kommentera

« · 449802