Timrå Icon: Fast ifs, är väl nu man ska kicka linkan, och firra en ny SC. Inte så bra att kicka han efter säsongen, den nya SC måste få vara här ett tag innan han ska börja bygga nästa års lag.
Olle: kom ner på jorden din fjant..jag är mer Timråit än du nånsin kommer bli..och mera äkta..och jag är här och tycker precis lika mycket som du är..Problem med det?
Det är trist när det börjar "fajtas" inom de egna leden, men det är väl knappast första gången det händer genom historien.. ilska, frustration och besvikelse hamnar lite snett ibland. Det är väl då man ska sluta sig mot en gemensam fiende, sägs det iaf. Just sayin'
jämttik: I princip håller jag egentligen faktiskt med. Men det är fel tidpunkt att sparka nu på den nivån. Det måste planeras bättre efter säsongen. Naturligtvis får man ha vilka åsikter man vill på ett forum. Men det gäller alla
jämttik: Jag får samma modoitvibbar av dig som jag fick av den där lukas. Endera är du ett troll eller så är du bara fullständigt malplacerad framför ett tangentbord. Jag tycker att du ska återfalla i ditt tidigare tillstånd, dvs. icke skribent på det här forumet.
Timrå Icon: jag e ingen expert, tvärtom vad många här på´HS anser sig tycka. jag har bara mina åsikter, vilket inte tycks accepteras här på HS( alla experternas forum) börja med sparka TJ och Linkan...sen tar vi resten sen.. mvh uppväxt i Timrå .
jämttik: JAA vi gör som du säger du som är expert på ämnet; vi sparkar alla och ersätter med...få se nu då....ingen! Blir det bra det nu då? Nöjd? Se så. Nu kan du fortsätta boffa tändargas i tunnelbanan
73Sjöbba: har bara vart här på HS ett litet tag, har sett hur tugget går, kan inte känna igen mej bland dom supp som jag umgås med, bor i sthlm men vi är ett gäng Tik supp som träffas och har trevligt, tar en och annan öl..går på matcher och trivs ihop.. snacket som går här på HS liknar mest en sandlåda. och det viktigaste verkar vara den som har den mest briljanta analysen.? Vilka är ni? tomtar ?
jämttik: Tycker att du verkar grinig och frustrerad. Vem är inte det?
Hur som haver så tycker jag om att läsa andras åsikter. Den ene kan mer än den andra, enligt egen utsago. Här väl hängt här i 6-7-8 år. Jag har ju mina cyberkompisar här. Man lär sig en del om olika nick hur personen fungerar. Det blandas och ges rejält bland inläggen. Det varvas med briljanta inlägg och med många 'inavel'-inlägg. Man får sortera bort skribenterna som inte har något att tillföra.
jämttik: "som fan"? :) Det var värst! Jag förstår inte riktigt din ståndpunkt i hela soppan. Du klagar på dom som klagar samtidigt som du klagar på det dom klagande klagar över?
Vad tycker du att jag skriver och klagar över, om inte hur Timrå IK sköts? Du verkar aningen desillusionerad. Ta något lugnande (alkohol räknas inte) och kryp ner under täcket igen, din snedtända dildo.
Ambroo: du får ju tolka mina ord som du vill, säger ju en hel del om va du gör på söndags e.m..tål du inte höra lite sanning har du stora problem grabben
jämttik: Du använder dig även av ord som försupna. Jag vet inte, men jag tycker inte att det är så klädsamt att vara kanon på en helt vanlig söndagseftermiddag. Nu dömer jag inte dig men ändå...
Ambroo: ångra mej genast,,Järngänget var att ta i i överlag, nåt järn gäng e ni då inte, snarare ett ja tyckare som mobbar ut andras åsikter..snacka om banjo. man skäms tamefan som Timrå supp att läsa era inlägg. Nötter! AVGÅ LInkan och hela styrelsen!!!
jämttik: Ja, jo och ditt inlägg var ju jävligt berikande hörru du. Du ska dock ha en eloge för att du lyckades med att skriva järngänget och inte hjärngänget.
Olle: om det e det är det som e det viktigaste för dej hur stavningen är,,undrar jag hur du tänker som fan? Om du nu är ett sådant..Du e ju fan patetisk din lilla fjant. lägg energin på hur Timrå sköts istället fjolla
jämttik: Det heter "mig" inte "mej", "är" inte "er". Ta hjälp av den inbyggda stavningshjälpen innan du kommer med nästa portion visdomsord. Varför är du här öht?
Timrå Icon: hallå järngänget. 95 % av er snackar bara en massa skit. Ni kallar er harcore fans, för mej e ni ett gäng dönickar som sitter och skriver en massa meningslös dynga som alla vet redan. jag alltid undrat vilka ni er? ett gäng försupna arbetslösa tragiska figurer. Ert största liv är att sitta på HS och leka låtsas journalistik. Säg nåt som ingen vet redan..?? Ni e lika jävla kassa som timrå ik..AVGÅ Linkan! och TJ
Olle: Ja men jag har aldrig velat ha tillbaka Corso. Men för att bygga ett offensivt lag måste man börja bakifrån med en tät målvakt. Där har vi allvarligaste bristen då Pitkämäki varit otroligt ojämn. Troligen pga skada. Kan inte backarna lita på målvakten fortsätter problemen framåt.
Men som sagt; Hirso är inte och har aldrig varit bättre än så här. Det borde man insett.
Jag håller dock inte med dig angående Pikkarainen. Jag tycker han lever upp till rollen som powerforward. 10 mål och 10 assist är ju också godkänt.
Men om man ser till vad han producerade i Finland innan han stack över till NHL (24 mål) så kan man ju kanske kritisera honom litegrann för målproduktionen. Men säg att han kommer upp till 15 mål i år (5 till) så tycker jag det ändå är helt ok. Alla spelare producerar mera poäng i Finland än om man jämför med elitserien.
Anonymous: Jag utgår ifrån att arbetet för att hitta spelare till ett allsvenskt bottenlag (då mittenlag?) ser annorlunda ut än att hitta spelare till ett elitserielag som har (numera hade) som mål att nå en sm-final.
Taurus: När så många spelare brister på så många olika områden så bör man nog fråga sig vad linkans expertområde egentligen är. Här har vi en sportchef från Sundsvall Hockey som helt plötsligt ska börja åka på scoutingresor till utlandet och förväntas hitta spelare som han förmodligen bara sett vid ett fåtal gånger. Jag tycker inte riktigt att man kan förvänta sig att han ska hitta dom där guldkornen, speciellt inte när hans arbete förmodligen till 80% bygger på andrahandsuppgifter från andra spelare/ledare/scouter/agenter.
Nej bort med linkan och in med ett proffs. Efter denna säsong kan vi nog lugnt konstatera att det är värt att skicka ett proffs till tjeckiska andraligan där notan för resan blir 100k istället för att skicka en nybörjare till Finland där notan för resan blir 20k och notan för katastrofen knappt går att räkna i siffror.
Känslan inför säsongen hos både supportrar och ledning var ju topp 5!! Man fick höra vad nyförvärven skulle gå för!! Då är frågan, var sitter felet när det inte blev som det var tänkt?? Vet man inte vad man värvar, eller får inte Perra ut ett skit av dessa sk toppspelare??
För den delen så är det inte bara vi som har skadeproblem. I Hv71 så saknar man sina två förmodligen bästa spelare Davidsson och Voutalainen. Men på nått jävla vis ligger man 1a ändå? Kanske spelarna i Hv ser det som en möjlighet att visa upp sig och sin inställning när de ledande spelarna i borta? Och på så sätt håller lika bra tempo?
Ja det är konstigt att skadorna är det enda som ledningen skyller på...
Nisse: Jag tycker att man bör slå en signal till 063-området och ta ett allvarligt snack med Uffe Dahlén. Jag tycker att MoDo gjorde helt rätt som involverade Näslund. En sportchef som själv spelat hockey på hög nivå i NHL under många säsonger borde veta hur ett lag skall vara komponerat. Han borde även ha ett mycket bra kontaktnät västerut, som tillsammans med Tarvis finska dito skulle kunna fungera som en bra bas för tänkbara spelare.
Jag vet att han floppade i Götet som tränare men jag tror att han kan bli mycket lyckad som sportchef. Hur många alternativ finns det i "närområdet"? Framför allt, hur mycket sämre kan det bli?
Jokela i all ära, men är det nån som inte har scoutats så är det väl Hirschan!! Finns inte en chans att Linkan kan ha sett honom på en is, för då kan det inte finnas en chans i h-vete att han blivit intresserad av honom! Div 2 tempo i kroppen funkar inte i ES
Olle:Precis, det är totalresultatet som skall bedömmas. Vi ligger på kvalplats och det är för mig inte godkänt. Då måste man titta bakåt för att sätta betyg och det blir hos mig IG. Det kan faktiskt vara så att om vi legat, säg 4:a, då hade betyget säkert varit MVG, men någon post hade för den skull kunnat varit IG. Nu är allt åt skogen och då måste man göra något, och det nu. Handen på hjärtat, vem eller vilka är hockeykunnig i dagens ledning - styrelse ?
Jag kan inte i den här världen förstå varför man förlängde med Murley även nästa säsong.
Men något måste ha gått snett i förhandlingarna då agenten går ut till tidningarna och säger att Murley gör viktiga mål och att andra klubbar är ute efter honom. Så gör man bara om man inte är överens.
Och antingen så var det lönen. Alternativt så ville Linkan bara förlänga med Murley för denna säsong medan Murley ville stanna nästa också. Men för att inte göra supportrarna som sa " Att det är fruktansvärt om han inte klarar att förlänga med Murley" ledsna så förlängde han med denna säsong och nästa istället för inget alls.
Eller bryr sig Linkan om supportrarna? Nja det gör han nog inte.
Nisse: Nu anklagar jag inte dig specifikt men vissa verkar ha lättare för vissa syndabockar än andra.
Själv anser jag att det inte bara är perras fel att vi haft skador och tunn trupp men hans coachning har försämrat läget. Det är inte bara linkas fel att Timrå IK går dåligt men hans scouting och sportchefsjobb har försämrat läget. Det är inte bara TJs fel att Timrå IK underpresterar men hans inblandning och inkompetens har försämrat läget.
Det är inte någon specifik individs fel att det ser ut som det gör men ALLA ovanstående bidrar till att försämra läget avsevärt. Alla bör således rensas ut.
The great one: Pikkarainen är också underkänd. Inte i närheten av den powerforward-snipern man snackade om att han skulle vara. Hoppas han också försvinner!
The great one: Du skriver " sedan måste sportchefen avgå ". Ja, den tidsaspekten kan man ha om man utgår från att Timrå spelar i AS nästa säsong, vilket är troligt. Men, om Timrå skall spela i ES måste bygget för nästa år börja nu, vilket det gjort med Linkans och Tarvis scoutingresa till Finland. Fundera över vart Linkan var i fjol, jo Finland, och det gav Kim H, Jokela, Pikkarainen, halonen. Ingen som blir rädd över årets resa ? Linkan måste lämna in redan nu för att näste sportchef skall få en ärlig chans. Tänk skräckscenariot att Linkan avgår i juli och en ny sportchef som måste ta ansvar för Linkans bygge. Stackars sate. Styrelsen - ledningen verkar envist hänga kvar vid att det är skador helt och hållet som förstört denna säsong, men är det hela sanningen ? Jag har haft mycket förståelse för Perra, men nu verkar handlingsförlamningen vara total. han kan mycket väl vara en helt ok. elitserietränare men för att göra något så är det bättre att han avgår och tar Classe med sig än att sparka varenda spelare. Vad skall vi då ställa upp med i kvalserien. Nej in med en ny tränare nu som helt inriktar sig på kvalserien, be vänligen med bestämt Linkan att höra av sig till Gällsta IK om dom vill ha en sportchef och sist men inte minst, byt ordförande vid årsmötet, vilken får till första uppgift att byta ut nuvarande klubbdirektör.
Mackelito: Kanske är som det står på papperet, bara det att perra inte kan förvalta det? Kanske T.Samuelsson som parhäst innan som gjort perra framgångsrik?
The great one: Jokela däremot tror jag inte scoutades. Och jag anser inte att det är smart att slänga på ett kontrakt med 200-300 000 i månaden till någon som haft en isittande knäskada som gjort att han missat mer än hälften av föregående säsong.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.