1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590413 inlägg · 6217 ämnen

Stefan Lindqvist måste avgå

« · 1338694 · » Till forumet

Sv: Stefan Lindqvist måste avgå
RocknRolf2: Haha, det måste vara det. Lundmark kanske kan vakna till och bli ledande för oss? Jag skrev aldrig slutspel, jag är glad om vi klarar oss från kvalserien. Med tanke på den här säsongen så är det en ljus framtid om vi hamnar i ingemansland!
Kommentera

ersson: Det här kanske är vårt psykhem? I alla fall är det mitt. Ifjol hade vi några ledande spetsspelare som bar laget i slutet. Det har vi inte i år. lycka till med slutspel! Det finns absolut ingenting som talar för det. Med lite tur kanske vi når ingenmansland.
Kommentera

diffe:

Fyra bokstäver, ett ord: W-O-R-D.

Aldrig sett maken till ett så negativt forum som det här, det är helt sjukt. Fascinerande att inte alla sitter inne på psykhem. Det gäller att se det positiva i allt, det kommer en ny dag. Gräv inte ner er i marken bara för att MoDo vann över oss. Nu kan allt bara bli bättre, tänk på att vid den här tiden förra året så låg vi 13p ifrån slutspel, hur gick det då?

KOM IGEN NU! ENAD GÅR VI MOT EN LJUS FRAMTID! FOOORZA TIMRÅ!
Kommentera

Uno Gordon: Håller med dig, jokela är ingen flopp, han har dock inte visat vilken back han är. Men dom flesta här vill sparka, sparka och värva nått som inte finns.
Kommentera

Uno Gordon: vad är en flopp för dej ? vad är jokela värvad för . är han tänk att vara en utfyllnadsback ?
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, nån form av mix får det ju ändå vara, men stommen i laget bör bestå av grovjobbare. Sedan en 3-5 spetsspelare på det, där i alla fall NÅGON klarar av att prestera på hög ES-nivå.

Jo det finns ju ett gäng misslyckade värvningar i ES den här säsongen som alla andra, men inget annat lag har misslyckats med ALLA sina spetsvärvningar.
Kommentera

RocknRolf2: Problemet är väl att du har väldigt svårt att få till ett bra power play med såna spelartyper, och utan ett konkurrenskraftigt power play så kommer du att ligga i botten oavsett hur hårt laget jobbar.

Timrå är inte heller ensamt om att ha misslyckats med sina spetsvärvningar. MoDo gjorde det med Dimitrakos och Cook, Bremberg med ett monsterkontrakt har inte gjort någon jättesuccé i HV, Widing hade en enorm startsträcka i DIF osv. Sanningen är att det är väldigt ont om spetsspelare som vill spela i elitserien idag och är du tvingad till att värva en förstafemma så gäller det att ha flyt.
Kommentera

Bragd-Birger: Om vi för omväxlingens skull vänder på det hela och ser till lyckade värvningar Linkan har gjort 10/11 så tycker jag det handlar om 4 spelare:

Halonen
Hallin
Röymark
Viinanen.

Samtliga dessa hör till kategorin spelare som jobbar allt vad som går i varje byte, däremot har ingen av dem har några direkta spetskompetenser. Men det är den här typen av spelare Timrå bör satsa på framöver. En spelare som har rykte om sig att jobba stenhårt ska ses som otroligt mycket attraktivare än en spelare som har gjort 38 assist i trötta SM-liiga.
Kommentera

RocknRolf2: Håller med om Jokela. Jag söker förtvivlat bland adjektiven, men jag kan inte hitta något annat än 'megaflopp'.
Kommentera

KORITFW: Han är svag bakåt och helt osynlig framåt. Det är ju verkligen värt en topplön.
Kommentera

RocknRolf2: du inte med mig. Flopp då snackar vi i klass med Niklas Anger.
Kommentera

Uno Gordon: Som toppback är Jokela en flopp. Det är omöjligt att komma ifrån och jag tror att jag har ca 99% av alla med mig här inne där. 
Murley gjorde väl 5 mål de första 5 matcherna, sedan dess har han gjort 1 mål på typ 14 matcher. Det kallar jag flopp för någon som ska vara "målskytt". Två av målen i början kom förresten i en redan avgjord match mot HV.

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2: Jokela har inte varit en flopp. Där vägrar jag ge dig cred. Det finns mer att ta av men en flopp, icke! På vilket sätt har Murley floppat då?
Han har kanske varit osynlig ett par matcher på slutet. Men han radade ju upp mål när han kom.
Kommentera

Uno Gordon: Alla delaktiga har ansvar och Stefan Lindqvist har kapitalt misslyckats med sitt. Lagbygget är en katastof och inga av hans namnkunniga spelare har lyckats. Drevet mot Linkan/Perra kommer att tystas om de visar några resultat, men allt de visar är att de totalt famlar i mörkret. Båda gör tveklöst mer skada än nytta.

Skador kan man inte förutspå men man kan lära sig av tidigare skadefyllda säsonger. T ex att satsa på en bredare trupp och vara försiktigare med spelare med lång skadehistorik.

Jokela har varit en enorm besvikelse och som tänkt bärande back är han en totalflopp i klass med Hirso, skada eller icke. Murley har inte imponerat så jag förstår inte hur det kan vara ett "förbannat bra jobb" att förlänga kontrakt med honom.
Kommentera

RocknRolf2: Du är så otroligt insiktsfull när du kommer med laddade revolvrar Roffe. Heder åt detta! Man blir ju full i skratt när man läser dina teorier.

Letar du alltid syndabockar? Har inte spelarna något som helst ansvar för att de underpresterar?

Visst Hirschovits har varit en gigantisk flopp sett till förväntningarna och vilken lön han har. Det är inget snack om att den rekryteringen är ett stort minus.

Men hur fan skall man veta att spelarna blir skadade? Tycker Jokela får oförtjänt med skit. Klart man kanske hade kunnat önska sig några fler mål även i hans fall. Men han gick ju trots allt sönder. En helt ny skada som han inte haft tidigare. Samma sak med Pelle Hallin. Pelle har 60.000kr/mån och för detta tycker jag vi får jäkligt mkt hockey.

Pitkämäki har blandat och gett men dragits med skadebekymmer. Hade Åke Lund varit hel så hade vi inte behövt belasta Pitkämäki i den utsträckning vi har gjort.

Sedan förstår jag inte kritiken i att vi signade Matt Murley. Där gjorde Linkan ett förbannat bra jobb som fick honom att inte välja bort oss. För då hade det garanterat blivit ett jäkla liv om att vi inte är kapabla till att behålla spelare med tyngd. Murley har varit helt ok i mina ögon.

Nu lägger vi ner drevet mot Linkan/Perra. Jag lovar att det är okej att lyfta frågan när säsongen är över.
Kommentera

The great one: Klart som korvspad att vi måste göra djupa ingrepp. Men vad jag vänder mig emot är att gnället gått för långt. Jag är långt ifrån belåten med hur saker och ting har skötts från ledningshåll. Men att börja agera nu är lite väl sent. Det skulle vi ha gjort före jul. Det är nu vi måste stå enade hur än jävligt det är och fokusera på rätt saker hur oense vi än må vara om vad som är bäst för Timrå IK. Vi måste ha lite smartness nu innanför pannbenet och inte splittra upp oss i olika grupperingar som tjafsar internt. Det är bara gratis tändvätska till våra motståndare och att ge hockey-Sverige ytterligare med vatten på sin kvarn.
Kommentera

jämttik: Verkligen imponerande att du lyckades särskriva gällivarehängspåståenden tre gånger. Särskilt snygg var särskrivningen av påståenden.
Grattis!
Kommentera

Laken: Pikken får inte godkänt i min värld, med den lönen är han usel. En i mängden av håglösa!
Kommentera

Anonymous: Hur länge får Perra förtroende att fortsätta? De flesta på detta forum var ju garanterat imponerade efter den inledande bataljen mot Frölunda när det var fart, fläkt och vilja i varje situation.

Nu är det mest håglöst åka omkring och "tycka-synd-om-sig-själv-hockey". Är det då kanske inte dags att testa något nytt i båset? Känns ju som att potentialen ändå finns där i truppen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Alla lag behöver spelare som leder laget. Några rutinerade herrar med rätt spetskvaliteter, som är som bäst när laget har det som jobbigast. Här är de spelare som jag antar Linkan sett och ser som våra "stötte(s)pelare".
Hur många ger ni godkänt?

Juha Pitkämäki
Mikko Jokela
Mattias Karlsson
Gabriel Karlsson
Kim Hirschovits

Listan kan göras ännu längre... Med detta vill jag säga att det är våra etablerade spelare som viker ned sig match efter match... Men de blir kvar utan åtgärd.
Perra fortsätter ge dom speltid (möjligen beroende på många skador?).
Måste inte klubben någon gång statuera ett exempel, att ni som inte presterar kan packa era väskor?
Corso presterade okej, han fick lämna av helt andra orsaker.

Börja med Jokela, det segaste back jag någonsin sett!
Kommentera

Laken: Som amerikanerna säger; nu träffar snart skiten fläkten
Kommentera

Laken: Pikken kan ju bli andremålvakt, dock lär han ju säkert vara dyr sådan.
Kommentera

Kattgubben: Där lossnade en sten från bröstet
Kommentera

Jag har tidigare försvarat Linkan men hade fel. Här är några av de spelare Linkan sett till så att de har kontrakt även under kommande säsong...

Juha Pitkämäki
Mikko Jokela
Matt Murley
Kim Hirschovits

Tyvärr, Stefan Lindqvist men du räcker inte till på den här nivån!
Kommentera

Anonymous: Tänk på att treklövern naturligtvis är Brynäsare ;-)
Kommentera

Anonymous: 1+1 tror jag.. tror det blir lätt att bryta kontraktet.
Kommentera

Treklövern1912: Visst signade vi Perra på två år, det här är fan inte roligt :(
Kommentera

Treklövern1912: Men det är bara för att han vill ha jobbet ;-). Lära Kim och grabbarna att äta orm :-)
Kommentera

The great one: Leffe Boork är ledig och har kritiserat Perra ganska friskt.
Kommentera

Uno Gordon:

du skrev:

"Man löser inga problem genom att skeppa folk till höger och vänster om man inte har en genomtänkt idé för hur man skall gå vidare"

En lösning kan ju vara att ta in Dahlén samt Nubben som får sköta både coachandet och sportschefsjobbet. Båda lär vara revanchsugna.

Entlediga linkan samt perra. Något måste göras nu.
Har precis sett AIK-HV71 där AIK vinner på ren vilja och kamp. I varje situation ville man in på kassen. Hade nästan glömt bort hur intensivt ishockey kan vara. Det är bra att se andra lag spela också. Då först förstår man hur jvla dåliga vi är just nu.
Kommentera

RocknRolf2: Ser inte ut som att vi kan lita på HV ens :-(
Kommentera

spud: Nu när vi blivit trakasserade av lucasborg så måste jag erkänna att du är väldigt sympatisk! Grattis till segern!
Kommentera

spud: Det är ett rimligt scenario ja men fullkomligt idiotiskt är det oavsett.

Kuriosa: Matt Murley som Linkan tycker är värd att satsa en icke-EU-plats på har på 18 matcher producerat 6 mål och 2 assist. -4. 2 av målen kom mot HV när vi fick stryk med 3-7 och matchen redan var avgjord.

Redigerad kommentar

Kommentera

RocknRolf2: Perra verka ha svårt att flytta vissa pjäser och då möblerar han hellre runt dessa. Nu hade Lander varit på JVM och det fanns ingen given formation till honom. Då gjorde han det enkelt och flyttade ut Viinanen på kant och in med Lander där. Trots att den formationen var den enda tillsammans med Röymark och Pikkarainen som fungerade.

In med Viinanen som center där igen. Lander kan centra Röymark-Pikkarainen och Karlsson eller Kim kan ta hand om fjärdecenterrollen. Larsson duger gott som gnuggare på en ytterkant.

Kommentera

Uno Gordon: nää. men det är en jävla bra början på nåt nytt,
Kommentera

RocknRolf2: Om jag förstod allt rätt så lånade Linkan pengar från nästa säsong för att få kvar Murley, dvs att han får en lägre lön denna säsong för att kompensera MM nästa år med en högre.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja det är mycket i matchningen av laget som ingen annan än Perra själv förstår.
Kommentera

RocknRolf2: Nej, verkligen inte. Det jag inte förstår är varför kedjan Viinanen-Svensson-Murley plötsligt skulle splittras. Efter det har ju såväl Viinanen som Murley blivit totalt menlösa.
Kommentera

Frella: Fast Linkan har ändå fått medel till att värva 3 etablerade spelare, Viinanen, Murley och Lundmark. Men tyvärr har det hjälpt föga.
Kommentera

Uno Gordon: Skeppar vi Linkan nu blir vi inte ett bättre hockeylag per omgående. Men vi blir med stor sannolikhet bättre på sikt. Om inte annat, vad har vi att förlora? Linkans insats i Timrå den här säsongen är en total katastrof. Varför ska vi fortsätta att satsa på honom efter det? Är Stefan Lindqvist större och viktigare än föreningens bästa?

Redigerad kommentar

Kommentera

jämttik: Blundar jag? Amen kära nån! Kamma dig nu vetja. Skillnaden är att jag inte ser någon vits med att spy ut min galla nu mitt under brinnande krig. Vad exakt förändras i Timrå IK om vi skeppar Linkan imorgon? Blir vi ett bättre hockeylag per omgående?
Läs mitt inlägg igen och svara på mina frågor.
Kommentera

Uno Gordon: Igår efter matchen var det nästan så man kände sympati med Linkan. Han kan fan inte ha det lätt på det där kansliet. Efter matchen satt han med ansiktet begravt i händerna och såg mer än lovligt pressad ut (vilket han också ska vara). Problemet i hans fall är väl att han väl som alla andra ser att det är fel på laget men att han som har positionen att förändra antagligen sitter ruskigt bakbunden av övriga lallare i ledningen. T ex den person som inte uttalat sig i tidningen sedan han gick ut och tyckte att vi nte behöver värva då vi ligger trea sådär lagom hånfullt som bara han kan uppträda.
Kommentera

Timrå Icon: Sluta nuuu, det är väl klart att vi ska få hacka och jävlas med varandra. Vad vore väl ett forum utan jävelskap? Exakt, ingenting och då skulle vi också börja att närma oss detta fenomen som kallas för inavling. det vi nu upplever är bara ett sundhetstecken på att Timrås gb lever och frodas igen.

Själv så gillar jag när man blir fullkomligt nerkörd i skoskaften. Nån saftig 100-kilos-skribent slår av knäskålarna på en och sänker en fullständigt med sina väl sammansatta ord och meningar. Argumenten behöver inte alla gånger vara av godo.
Kommentera

Uno Gordon: Du är som alla andra i ledningen,,blunda för vad som sker i Timrå IK,,i ärlighetens namn om Tik ska ha nån framtid att vilja vara en ES lag..så är prio 1 att Linkan ska bort och TJ..Fattar ni inte det är ni helt ute?
Kommentera

jämttik: Skillnaden ligger att våga stå för sin åsikt och även offra några tänder om så krävs. ALLA vet vem jag är IRL och jag döljer inget heller. Skall man kräva folks avgångar och huvuden på fat så bör man ha torrt under fötterna. Den här jävla kritiken mot Linkan tycker jag är förbannat missriktad.
Visst har även jag synpunkter på honom. Men syna sömmarna först så kanske polletten trillar ner. Det är så enkelt att alltid kräva de ansvarigas avgång i parti och minut när det hettar till.
Visst Stefan Lindqvist kanske bör avgå men jag är inte helt säker på att det är rätt väg att gå. Man löser inga problem genom att skeppa folk till höger och vänster om man inte har en genomtänkt idé för hur man skall gå vidare.

Man bör ju rida ut stormarna först och lägga fokus på rätt saker i rätt tid och sedan får man göra en genomgripande översyn när operationen rädda Timrå IK kvar i ES är slutfört.

Att sitta och leta fel och försöka hitta syndabockar hjälper ju bevisligen inte i nuläget. Det är bara en vecka kvar till deadline för övergångar.

Nu måste vi mobilisera krafterna och lägga det som varit bakom oss och försöka hitta ett sätt att vinna matcherna på. Allt annat är fullständigt ovidkommande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Rådepp: jag är gammal för ens orka svara på dina gällivare hängs på ståenden.
Kommentera

jämttik: Självklart har jag problem med det, du skriver ju som en femåring. Om du tycker att någon har fel så försök motivera anklagelserna med vad du tycker är rätt istället för att bara säga att någon är dum i huvet. Fan vad spontant förbannad jag blir på alla svenskalärare, borde du inte ha fått lära dig såna här saker i skolan?

1, Adressera problemet.
2, Kom med förslag.
3, läs igenom din egen text innan du trycker på "skicka" (!)
4, Rätta till stavfel och upprepa punkt 3 tills det inte finns några fel i din text.
Kommentera

jämttik: Du lyssnar ju inte på vad pappa berättade i ett tidigare inlägg. Jag sa ju åt dig att logga ut för idag. Ta dig nu en redig kaffekask och kör en sväng med snöskotern så ska du se att det ordnar sig. Man måste vidga sina vyer ibland för att sedan kunna se allt i ett helt annat perspektiv. Pröva, det kostar inget att lyssna med ögonen.
Kommentera

jämttik: Vi ska inte hacka internt. Egentligen heller inte mot andra lags supportrar. Men ibland är det svårt att låta bli
Kommentera

Timrå Icon: jag har fått person angrepp av folk här..ingen nämd ingen glömd..för att jah haft min åsikt..problemet på HS är att få får komma in och säga sitt, tragiskt då vi alla håller på Timrå, man undrar vart kärleken står..TILL TIMRÅ eller att få glappa käft!!
Kommentera

« · 1338694 · »