1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591417 inlägg · 6216 ämnen

Succe Cup

« · 1171011 · » Till forumet

Sv: Succe Cup
Härligt!
Kommentera

El Maco:  Men nu leder vi ju, tydligen. ingen målskytt ännu.
Kommentera

Franskt ska de va
Kommentera

Fransmannen nätar :D
Kommentera

jaa! 1-0
Kommentera

Blizzard: Just det den matchen hade jag totalt glömt bort. My bad.
Kommentera

57:29 0-1 VIK slarvar bakom mål och Timrå kan enkelt ta ledningen i matchen.

Jaaa !!
Kommentera

Dragan 2k: "Väntar man flera månader på att säsongen ska inledas och så inleds det med en sunken 0-0 match för er del"

Våran säsong inleddes med en 3-2 förlust....
Kommentera

ante08: avgå alla!
Kommentera

JimmyH: Hur mycket har dom spelat?
Kommentera

Dragan 2k: Blir väl så för er nästa match också om lello är sjuk då.
Kommentera

ante08: Egentligen så vet jag inte varför jag svarar men du må ju vara något oklok.
Kommentera

ante08: slappna av.
Kommentera

ante08: För Västerås eller Timrå?
Kommentera

Snoop:Haha. Verkligen. Snacka om antiklimax. Väntar man flera månader på att säsongen ska inledas och så inleds det med en sunken 0-0 match för er del:-)
Kommentera

Snoop: 0-0 mot Västerås Luktar lite Kvalserie varning över det här.
Kommentera

Fan va tråkigt om de slutar 0-0
Kommentera

Blizzard: För att försvara min liverapport. Känns onödigt och nämna bvarje gång timrå skjuter åpå mål att de skjuter i famnen på thalberg. VIKs målchanser har varit bättre och Lindbäck har haft mycket mer och göra än Thalberg trots att det är jämnt i skott. Man gör inte mål genom och skjtua i famnen på målvakten!!! Hoppas ni övriga är nöjda iaf ;)
Kommentera

RTS: Det är väl klart att det spelar roll att spelare är borta på försäsongen.

Men de flesta spelarna som är här tränar (bara Svensson och Axelsson har missat fler än typ två träningar tror jag). Och att just spela ihop kedjor som diskussionen handlade om brukar inte vara av vikt så här dags.

Igår var det dock spelvändningar/uppspel och spel framför båda kassarna som var i folkus. De två första veckorna var det mest fart och intensitet.
Kommentera

Anonymous: Eftersom vi tappat Pyörälä, Lehtonen Wandell etc, och gjort truppen mer stabil och homogen, så kanske vi inte kan ha samma standard på "nyckelspelare" nu räknar jag Corso, Sonnenberg, Hynning, Caslava, Moe.
Kommentera

RTS: Nyckelspelare ja. Men hur många sådana är borta nu? Corso räknas väl till sådan iaf. Vill minnas att någon av de som är borta räknades som "hundspelare" i våras.
Kommentera

JimmyH: Låt mig säga så , jag förstår vad Blizzard menar,och  eftersom jag själv spelat på en ganska hög nivå så vet vad det vill säga med stora manbortfall på viktiga pjäser i början på säsongen.
Kommentera

Blizzard: Ingen tvingar dig att läsa. Själv är jag glad över att den finns, för annars hade det inte funnits nått.
Kommentera

F.Ö börjar det bli bra jobbigt att läsa denna färgade live-rapport -.-

skotten i första var 13-11 men dom nämne bara 2 timråanfall....

finns så mkt :'P
Kommentera

RTS: Nu spelar man ju sällan ihop laget i augusti på det sättet. Formationer brukar alltid skifta den här tiden också. Jag har aldrig varit med om annat i alla fall.

Sedan så är det väl aldrig bra om någon saknas men gällande sakfrågan som var att vi hade ett dåligt pp i början av matchen på grund av att vi inte tränat det så tror inte jag att vi hade tränat det än om alla varit friska heller.

Det är andra detaljer som gäller den här tiden på året. Vanligtvis.
Kommentera

RTS: TACK!! :)
Kommentera

RTS: kunde inte sagt det bättre själv håller fullständigt med.
Kommentera

Blizzard: Är övertygad att stordelen här inne förstår vad du menar med "Lalla runt"

Fattas det alltid 5-8 ordinarie spelare så  är ganska svårt att få någon riktigt struktur på saker å ting, det blir i princip meningslösta att trimma in detaljer när det är olika formationer från pass till pass, att det sedan är full fart och 4 femmor är en helt annan sak.  Detta är ingen optimal situation och jag är övertygad om att fler än Challe förstår detta.

Man skall absolut inte sia om saker o ting i förskott men just dessa stora manbortfall i säsongsupptakten brukar vara obra.

Kommentera

Anonymous: Boggen har då inte varit inblandad i nåt av målen iallfall.
Kommentera

Mora IK - Brynäs IF 2 - 0 är det Boggen som varit framme? gillade honom som spelare, det lyste rutin om karln.
Kommentera

Bigthelin: Nordic Trophy
Kommentera

stoff: här kan du följa bägge matcherna.
Kommentera

stoff: FBK matchen verkar dom dock inte uppdatera...
Kommentera

nån som vet vart man kan se resultat från hv och fbk matchen?
Kommentera

JimmyH: Nej jag kanske valde fel ord, men hoppas du förtår vad jag mena, flera borta och 0-0, inte så mycket att klaga över.

"13-11 i skott efter 1 period. Om man ska följa andemeningen i liverapporteringen så hade man kunnat tro att det varit 24-3 eller nåt.."

Indeed!
Kommentera

htikare: Ljumskar.
Kommentera

htikare: ljumskarna?
Kommentera

Blizzard: någon som vet varför Moe inte är med?
Kommentera

Blizzard: Jag skulle absolut inte kalla det för "lalla runt".

Sedan så har man haft fyra femmor i de flesta träningarna på grund av juniorer samt Regin och Modin..

Men det brukar inte vara så mycket pp-träning så här långt. Det skulle väl möjligen börja den här veckan eller nästa i så fall.

13-11 i skott efter 1 period. Om man ska följa andemeningen i liverapporteringen så hade man kunnat tro att det varit 24-3 eller nåt..
Kommentera

Snoop: köra järnet - ja! men något organiserat spel - nej!

Bara för att man kör järnet fullfart frammåt kan dom väl endå lalla, hur mkt spel sätt och formationer har dom tränat seriöst på då??
Kommentera

13-11 i skott till Vik, tyder på en jämn period
Kommentera

Blizzard: Ja kan knappast tänka mig att de lallas runt på träningarna, dom som är frisk o kry lär köra järnet.
Kommentera

JimmyH: Kalla det vad du vill, men inte fan har Challe fått tränat laget som han vill/ville, men de är ju klart du vet bäst....
Kommentera

Blizzard: Vem har lallat runt på träningarna?
Kommentera

Snoop: Jo men vi har inte tränat något PP eller BP typ inga formationer alls, utan bara lallat runt på träningarna för det har inte gått att göra så mycket mer när alla är skadade/borta, så något skönlir väntar man ju sig inte.
Kommentera

"Ett snabbt anfall från gästerna men Thalberg får pucken i famnen" låter som Pääjärvi
Kommentera

Lindbäck storspelar säger dom och de lovar ju iaf gott, våra målvakter är ju på hugget så de är ju bra.
Kommentera

Blizzard: Större anledning för dom som spelar att kliva fram istället då.
Kommentera

« · 1171011 · »