Vi jobbar för övrigt på att få med Nike89 i laget, men då skulle väl ingen i Timrå bry sig om mig, och det skulle bli förfärligt tråkigt om alla jagade honom.
Det blir Supportermatch även i år. Datumet är satt till den 29 december, mer information om tid kommer snarast. Naturligtvis spelas matchen i Gärdehov.
willysson: Glädjen att få möta dig på isen skulle vara så obegripligt stor att jag utan vidare kan ge dig dispen vad gäller alla typer av skydd. Själv funderar jag på att spela utanb hjälm, precis som Craig Mactavish, Rod Langway och Dave "Hammer" Schultz.
Har ännu inte fått någon anmälan.. varken på mailen eller på telefon.. Är det ingen som vill spela i år? Tidigare år har intresset varit super stort, varför inte nu ?
Kom igen nu, ställ upp för Supportermatchen. i år vinner vi!
Men kan vi inte låna in lite MIF spelare eller lulingar ? de brukar ju inte ta ett skär själva utan hänger bara på kroppen, då har du ju chansen att slå två flugor i en smäll !
matsby: Det är sådana fina inlägg som får mig att lägga in extra träningspass i slaktboden med alla djupfrysta tjurkropparna upphängda i slaktkrokar. Lindar man nävarna med folie så håller dom längre...
Problemet är bara själva skriskoåkningen... Kan man få dispans att ha med en sparkstötting i matchen? Sist lyckades ju Moverare smita iväg hela tiden. Men rinken krymper för Moverare. Var så säker...
Moverare: humor är onödigt fjoll. En riktig ångestmästare konstaterar kallt och lite snarstucket: - I dag ja! Om till exempel Timrå vinner en match eller solen skiner.
Moverare: Skönt, då man fortfarande får använda handuken endast vid rakning, jag är ju bara 33. Därimot så kommer jag garanterat att bevittna händelsen, man vill ju få chansen att se Moverare sitta som ett frimärke inklistrad i sargen. (Smokey, gör ditt jobb) Det kommer för övrigt att vara enda gången man kan förknippa en sundsvallhockey spelare med ett frimärke .
Mange: Hur som helst, datum diskuteras, och det var ju roligt att någon förstod mitt lilla skämt. Till skillnad mot humorbefriade, självupptagna och snartstuckna typer som Smokey.
Mange: Inget jag hört nåt om, och jag är ju ändå med och arrangerar. Däremot har vi funderat på en gräns vid 37. alltså, inga ungdomar, bara snart medelålders män och kvinnor. Skojade bara, bäst att förklara det på en gång, det är ju inte många här som förstår min lite speciella humor.
matsby: Det där med kvinnor är svårt. Hur som helst, vi håller på att diskutera datum för Supportermatchen. Så det är bara att börja samla ihop ett lag för årets förnedring.
Nu blir jag riktigt orolig! Moverare funderar på saker om min fru... Med TIK-are delar man givetvis och tveklöst allt bra (eller dåliga saker) broderligt...
Men om en Sundsvall Hockeyfjant dyker upp i fruns umgängeskrets så är hon en ex fru.
Brrrr.
Nä. Nu åker portvinet in i skrivbordslådan. Lär bli radiosport och Text-TV till dagens bowling. (Födelsedagspresent från polarna)
Nä... Nu får vi ta och strama upp inläggen här. Moverare kommer att börja garva i natt någon gång. Då fattar han vad vi menar. Vi andra har haft en givande tordagseftermiddag. Moderatorerna slipper hyra tyska filmer för flera veckor framåt. Vi andra är redan för skadade...
Vinner Timrå i kväll så ska jag ställa upp som lucia i coffetown! (om ni andra är tärnor och tomtar)
matsby: Nej för fan, rätt hyfsat ändå. Men visst hade det kunnat vara bättre. Då insåg jag ju inte hur bra andra hade det. Det är lätt att välja när man inte har några alternativ.