Red Eagles: Roligt kommer det nog att bli. Im inte annat skall jag försöka klara av den där nedrans Movve själv.
Jag kommer nog inte att ge upp. Visst kommer jag att försöka. Men förra året var det mkt lättare. Det var annorlunda i fjol, på något sätt. fast jag hoppas att jag har samma stöd från en viss person detta år också. Då skall jag bjuda på karameller!
Jag: Ja, jag är faktiskt rätt nervös jag med men tänker man på hur mycket folk det kommer och på vad som skulle kunna hända ifall man råkar göra fel så kommer det inte alls att gå bra. Mitt tips är att du gör ditt bästa och ser till att ha kul på isen oavsett vad som sker.
Ska beskydda dig från elaka Moverare under matchen, det har du mitt ord på. Målvakterna har mitt stöd också, vilket jag nog tror Frella uppskattade ifjol under en viss situation.
Vill hälsa till er alla som ska vara med iårets supportermatch; ge aldrig upp förrän slutsignalen, ha TIK som förebild!
Red Eagles: Jag längtar jag. Måttligt nervös är jag också. Vill dock påpeka att dagen efter på Söndagen gick det mkt bättre för mig när jag och Jimmy tränade. Jag är inte säker på att jag ger så bra intryck på träningar. ;)
Måste slipa mina skridskor innan matchdagen. Jag vet inte hur och när jag skall hinna med det. Enligt Jimmy kan man lämna in dem på Intersport så slipar de dem för en viss slant. Någon som kan bekräfta så man inte släpar med sig ett par skridskor på Birsta i morgon.
Kulltorp: I Brunflo finns det gott om kärringar. I Järpen är de däremot få, mycket sällsynta faktsikt. Alla kvinnor lämnar Järpen så fort de bara kan. Så därför är återväxten på kärringar dålig.
Kulltorp: Dream Team beskrev händelsen korrekt, jag vet, jag var där när det hände. De åkte i hop vid blålinjen, alldeles vid sargen. Wiklund var den mest aktive och Wallberg hade ärligt talat inte en chans, han var inte beredd på att Wiklund skulle vara så tänd på att slåss. Du är för övrigt välkommen upp på Dagbladet och titta på bilderna fån fighten. Hör av dig så ska jag plocka fram dem och artikeln med för den delen. Men om du tror att Wiklund simmade på isen så blir du grymt besviken när du sett bilder och artikel. Nej, det var inte jag som skrev.
Moverare: Wiklund förlorade en fight mot mig, på Ånge tågstation på slutet av 80 - talet. Och det UTAN hockey skydd... ja, vi båda är föredetta Ångebor. Och han var lika dryg då, som när jag lirade hockey, i knatte oldern mot honom.
wesse: Jag är tveksam till att Håkan Södergren och Djurgården nånsin spelat i SCA-cupen. Även om dom gjort det har nog aldrig Södergren och Wiklund mötts eftersom Mattias kom till Sundsvall från först Ånge 1991. Och på 90-talet har DIF inte gästat Gärdeladan...
Moverare: Wiklund fick en massa stryk av Håkan Södergren plus att han gömde sig bakom dommaren vid en match i SCA cupen för några år sedan. Det var i en närkamp med Tjobba och han började att vifta med småhänderna då såg han vem det var och gömde sig bakom dommarn fegisen.
Kulltorp: Ja, iaf skrivet av nån som nog håller på S-vall. Som jag skrev, meningarna går isär om vad som egentligen hände och det avgörs väl egentligen bara av vilken läktare man stod på...
Men visst var det Wiklund som låg och simmade, utslagen på isen och som bad storebror om nåd....
Kulltorp: Det var säsongen 1995/96! Hittade lite grannlåt om fighten där meningarna går rätt mycket isär:
"Vad man minst bäst från denna säsong är ändå Wiklunds slagsmål med Fredrik Wallberg under ett derby. Wiklund var övertänd redan innan nedsläpp och det syntes klart och tydligt att han skulle få matchstraff innan det hela var över. Till slut så hände det. Wiklund flög på Fredrik Wallberg i Timrås zon. Han kastade handskarna och pumpade slag på Fredrik Wallberg som inte kunde göra annat än att försöka skydda sig själv. Dessutom så tog Wallberg tag i Wiklunds ena ben, men detta hindrade inte Wiklund att stående på ett ben ösa ännu fler slag över Wallberg. Till slut klev domarna in och räddade Wallberg från ännu mer förnedring. Efter matchen Wallberg kommenterade fighten så här "Hade jag vetat att jag också skulle fått matchstraff, hade jag också slagit". Så förödmjukad blev han och det hela blev ännu roligare när några av Timrås supportrar hävdade att Wallberg vunnit fighten!
Detta trots att Wallberg själv erkände i tidningarna att han inte fick in ett enda slag. En av Svensk hockeys skönaste fighter vanns överlägset av Mattias Wiklund!
Dream Team: Har faktiskt ingen aning vilket år och vad matchen slutade....tyvärr. Det viktigaste kom jag ihåg, och det var att Wiklund skrek om nåd som den kärring han var..... Måste vara jobbigt för Moverare att han en idol som Wiklund när TIK har ett helt lag med 200% hårdare killar....
Men Brunflo Hockey har säkert ngn som spelar som en kärring också, och ngn som sitter på läktaren och tycker att spelaren är såååå tuff!!!
Kulltorp: Håller med dig! Jag var också på plats och kan styrka att det stämmer. Var det den matchen som Timrå vann med 7-1? Om det stämmer så var det säs. 1998/99...
Moverare: Rättning är på plats angående att Wiklund aldrig förlorat en fight. Han förlorade en fight i gärdehallen mot Fredrik Wallberg. Året vet jag inte men jag var där och Wiklund slutade fighten i ryggläge....
hassebo: Jodå, jag är kvar på Dabladet och jobbar som kriminalreporter, men det jag skriver här har ingeting med mitt arbete att göra. Jag är journalist på min schemalagda arbetstid, normalt mellan 08.00 och 16.45, i övrigt är jag pappa, veteranhockeyspelare, retsticka, hårdrockare, datorspelare, bokläsare och en massa annat. Men det förhindrar mig inte från att vara en mycket seriös journalist. Det jag gör här är inte journalistik det jag gör här är bara kul och för mitt eget höga nöjes skull.
hassebo: gamlingen Moverare är seriös..allt små gnabb som ramlar ur Gamlingens mun just nu beror på den stundande Supportermatchen och då hör det till att hetsa varandra...så du kan lugnt läsa Gamlingens artiklar i Sundsvalls bästa tidning...
ööh, är Moverare kvar på dagbladet? Han ger ju inte direkt ett seriöst (journalistiskt) intryck här på hockeysnack... Hoppas det går bra för er TIK-supporters i matchen. Nästa år, när knät har blivit bra är jag med också!
Moverare: Det gäller att hålla sig på banan också. I utvisningsbåset gör man ingen nytta. Att tycka sig vara en tuffing för att man har en hjälm likt Sandy McCarty och fara och hacka och slå sig till botbänken finner jag bara vara banalt och omoget.
Wiklund har precis som dig missuppfattat ordet tuffhet. Hans melodi var fula pååkningar efter avblåsning för att försöka ändra matchbilden då Timrå lekte som mest. Blev det 7-1 i matchen han fick känna på Bosses nävar? Snacka om att ge sig på fel person där, har aldrig sett någon fått så mycket stryk i en Hockeymatch på denna sida atlanten som Wiklund fick då.
Nä du en tuffing det är en kille som Fredrik Wallberg (som f ö inte är ett dugg större än Wiklund fysiskt) som har ett stenhårt skott, offrar sig hänsynslöst för laget och delar ut stenhårda men rena tacklingar. Nu har han lagt av men kom kolla gärna in Sanny Lindström och Pär Styf i vårt nuvarande lag.
I Supporterlaget så får du se upp med mike66 men kanske framförallt Smokey som lite lätt övade med lite fula tricks på träningen senast. Hans overkill-träning hade gett otroliga resultet. Han har gått fram enormt.
Tränade själv idag med signatur Jag utomhus i -20 grader utan gnäll. Vi körde stenhårt 2 timmar och det såg mycket bra ut. "Jag" såg mycket vass ut och klubbhanteringen var nästintill lik Söråkers egen Gretzky Crippe S. Även hon smorde planer hur Sundsvalls mesen Moverare skulle tas under matchen.
Det är bara så att lirarna, tuffingarna och soffexperterna finns i Timrå, mesarna i Sundsvall.
Red Eagles: Jag undviker att gå in i målgården, finns inga ondskefullare människor än motståndarmålvakter. De har dessutom överdrivet mycket skydd och klubbhandsken borde klassas som vapen.
Jimmy: Det är klart ni vann sista perioden, ni hade ju powerplay i en kvart, dessutom fem mot tre i drygt fem minuter. Då var det redan klart. Visst är det på skoj, men för mycket gos ska det inte vara, då kan vi lika gärna byta spelare mellan lagen också. Vi har inte värvat, det är bara så att lirarna finns hos Sundsvall, teoretikerna och soffexperterna i Timrå. Sår är det.
Dalan: Ja den matchen talar man gärna om med ett leende på läpparna. Inte visste jag att Ahl var en sån jävel på att boxas. Ett "uppercut" rakt på Wiklunds haka så han började blöda...Eller var det ögonbrynet?
Ja se denna ihärdiga Moverare, hade jag haft skridskor och kunde stå rakt upp på dem så hade jag snörat på mig dem lagom till matchen och gjort lika Bosse "Tyson" Ahl när han sänkte kärring Wiklund i målgården för några år sen....
Moverare: Du får plocka in hur bra spelare som helst så länge de följer de uppsatta reglerna och är riktiga fans av Sundsvall Hockey. Annars tycker jag det förstör hela idén med supportermatchen.
Som sagt detta är på skoj, pengainsamlingen och förbrödring mellan rivaliserande supportrar är det viktigaste. Men dina "värvningar" skrämmer inte oss, vi ska nog försöka ge er en match. Precis som Jag skriver så var det en jättehärlig stämmning i laget senast och vi växte ju längre matchen gick. Om jag inte är helt fel ute så vann vi faktiskt sista perioden i fjolårtets match.
Jag: Och stjärnorna tar jag så gärna hand om, och jagar, och jagar och jagar.Jag struntar i pucken, jag går på kropp. Men det lär väl handla om actionleif och mike66, de var era bästa i fjol. Trots allt, det är hockey, inte hockey-bockey-fjant.
Jag: Det var ett jävla tjat om att ni hade roligare än vi hade. Vi hade jätteroligt, och vi hade jätteroligt på träningen i går också, och vi ska ha jätteroligt på söndag. Och vi kommer att ha jätteroligt vare sig vi vinner eller förlorar, men det är jätteroligare att vinna, och därför hade vi tänkt ha just jätteroligare på söndag. För övrigt såg det mycket bra ut på träningen i går. Ja, vi har ett bättre lag än i fjol. Fyra nya spelare sedan i fjol, i övrigt är laget intakt, fyra spelare som är bättre än dem som inte ville vara med i år. Så visst, vi kommer att vinna. Men oavsett hur det går, vi samlar in en massa pengar till barnkliniken, och det är större än ishockey.
Jag tror även att denna match kan bli väldigt tufft efter de rykten som jag hört. Det finns några stjärnor i vårat lag också. Tror endå att det finns fler matchvana spelare i Sundsvall. Endå skall vi göra allt för att slå dem. Tufft blir det.
Huvudsaken man har kul. Fast det är ju ett annat kapitel för mig. Känns som jag har så höga krav på mig själv i år. Förra året tog jag allt med en klackspark och körde vad jag kunde. I år har jag varit tveksam hela året men Kvasthilda övertalade mig i sista minuten. Vart possitivt överraskad av Knylan, det lär bli en stor tillgång i år!
Förluster är aldrig roligt, men den var glömd innan matchen ens var slutspelad i fjol. Jag tycker sammanhållningen förra året var perfekt och själv upplever jag att den blev fulländad på matchdagen. Alla vi i Timrå kanske hade fel, men visst såg det ut som om att vi hade roligare än Sundsvall.
Jag tycker det är huvudsaken att man försöker, och det gjorde jag nog inte så mkt igår. Men det skall bli ändringar tills på matchen. Skall även träna extra med Jimmy på att hantera pucken och klubban bättre. Som sagt Jimmy och Milena vet om mina riktiga kvaliteer! ;)
Jag kommer nog inte att ge upp. Visst kommer jag att försöka. Men förra året var det mkt lättare. Det var annorlunda i fjol, på något sätt. fast jag hoppas att jag har samma stöd från en viss person detta år också. Då skall jag bjuda på karameller!