Visst såg den bild du länkade till bättre ut än den första, men jag ifrågasätter ändå vilken typ av upplevelse det är tänkt att man ska få när man står där nere. Att mista djupet i spelet är då en för mig en stor förlust av njutningen av spelet.
OskarB: Hur mycket är det tänkt att man ska betala för en sådan plats? Samma pris som när man stod på "gamla" bortastå med god översikt över vad som händer på HELA isen... vet inte hur andra känner, men för egen del vill jag nog ha betalt för att stå och stirra på Livs ändalykt hur upphetsande en elitidrottares bakdel än anses vara.
För de som är oroliga för att få saker kastade på sig så får vi väl ta och bjuda in denne Bengt Kinning eller vad han hette att stå med oss under matchen. Skulle nästan vara värt om det kom ett ägg farande.
RedEagleJkp: Bilden som visades nedan visade hur det såg ut innan det var färdigt. Se länk för nyare bild. Lite mer ombonat, men placeringen är ju densamma.
Av bilden att döma så tog miljonerna slut precis då man skulle bygga bortastå.
Det är en skam för en så fin arena som KA att erbjuda några hemsnickrade träbänkar för bortasupportrarna. Av hävd så vägrar jag vanligtvis ställa upp på alla typer av häcklande hejaramsor, men i detta fall så skulle jag nog inte dra mig för att ställa upp och delta i exempelvis en växelramsa där den ena gruppen sjunger:
"Vi har hallens bästa platser"
och den andra gruppen svarar:
"Tack så mycket snälla HV"
... eller något liknande.
Nä, man får återigen ta fram det klassiska Robinsoncitatet: "Skämmes, skämmes, skämmes tamefaan".
OskarB: Nu förstod du mig inte. På alla arenor finns det ett regelverk, som gästande supportrar måste följa. Detta vet publik- och bussvärdar om ex trumförbud. Varför skriver dom då inte i regelverket att flaggor är endast tillåten under spelavbrott.
Hoppas att det är någon som förstår mina tankegångar.
Åke the Myth: Så går det inte till. De flesta människor har tillräckligt med vett innanför pannbenet för att förstå och följa enkla instruktioner. Det brukar räcka med det.
Sen finns det en och annan som inte klarar av detta och behöver få dem upprepade med jämna mellanrum.
OskarB: Vore intressant att se detta spektakel. Supportervärden står där framför klacken: "Vifta av attan, NU!! Stopp, nu räcker det!!" Spelet går igång, spelet avblåses för icing. Spelarvärden: "Vifta som attan nu!! Stopp det räcker.!!" Osv osv. Vore kul!!! :0)
OskarB: Håller med Åke, varför inte bara slänga ut en 14-tummare i en lerpöl utanför hallen. Av det jag såg på dom där skräckbilderna vete fan om det inte är att föredra. Dessutom får man ju vifta så mycket man vill.
OskarB: Men varför inte bara ha det som en regel?! Istället för att först säga: " -Nää, flaggor är inte tillåtna! .....Men om ni ser till att det inte flaggas i tid och otid så är det ok"
Fanzin: Egentligen har väl inget ändrats. Flaggor använder man ju i spelavbrotten, på vilken ståplats som helst skymmer de sikten för de bakom. I vanliga fall handlar det om det egna lagets supportrar man skymmer sikten för, här handlar det om andra lagets supportrar. Därför vill HV att någon ser till att flaggorna är nere under spelets gång.
OskarB: Å andra sidan, om inte bortapubliken blivit tilldelade liggplatser på golvet framför sittplats kanske även viftande under matchen också gått för sig?
OskarB: Varför inte lika gärna sätta upp ett tält med en bildskärm utanför arenan för bort supportrarna. Då slipper ni ju ha dom därinne hos er o störa koncentrationen??
bobbe: Det är ok med flaggor i Kinnarps också, om supporterklubben som kommer på besök snackar med HV innan. Det handlar mest om att någon ser till att det inte viftas när det är spel, och således förstör sikten för dem bakom.
Fanzin: Givetvis är det min åsikt som är allenarådande i Sverige... ;) Givetvis är det min subjektiva åsikt jag uttrycker, ingenting annat.
På LHC:s hemsida (se länk) kan du se bilder från gårdagens match, under "Efter match" till vänster. På ett par av bilderna ses ståplats. Kombinerat med att titta på sektion F1 på www.cloettacenter.se/docs/arenan-standard.pdf så kan du få en okej uppfattning om hur det ser ut. Eventuell bortaklack håller till "nedanför" texten "F1" på planlösningen.
Kalle K: Dessutom se Timrå anfalla två perioder, inte illa säg? Staket? Jag vet ingenting om något staket. :)
bobbe: Ser fram i mot att besöka er, tänk att få se en hockeyplan istället för spirorör, hockeyn i linköping får en helt ny dimension!! Är staketet uppbyggt som vi backade ner sist? :-)
bobbe: så pricksäker du verkar vara...är det du själv som bestämt och fattat beslut att ni har den bästa?, eller har Alla supporterklubbars ordföranden i elitserien fått röstat om det?
Har inte besökt, men kan du länka till en sida där man ser bilder från er arena?
bobbe: Okej vet inte vart FBK:arn fick trumförbudet ifrån då. Men ändå i särklass sämsta placeringen att få stå nere vid isen i KA. Sanslöst tycker jag!
Fanzin: Flaggförbud är det på bortastå i KA, men däremot inte trumförbud. Källa: intervju med ansvarig inom HV71. Alltså är det bara att fylla bortastå med trummor och se om det uppskattas... ;)
Trumförbud är det i Globen och i Cloetta Center, mig veteligen. Tack och lov skulle jag vilja säga, trumma i en bortaklack på mindre än låt säga 500 pers är totalt onödigt. En stor och utspridd klack kan jag förstå behöver trumma för synkronisering, men definitivt inte en liten klack. Inte heller en "bra" klack... ;)
Jesse P: ja det tänkte jag också på. Med tanke på för nått år sedan då HV publiken satt så nära att de röck i en brynässpelares tröja :S undrar vad de gör mot bortaklacken när den står under?
Men vill dom absolut inte ha några borta supportrar där eller? man ser ju ingenting där nere..sen om hv publiken kastar ner grejor så är jag riktigt tveksam om de ens är tillåtet att ha de så pga av bråk risk och dyl.
Jesse P: har precis hittat ett inlägg på Wolfpacks forum...
----------------------------------------------- Som ni kanske märker har vi valt att inte åka till Jönköping i år. Detta pga. att Jönköping till i år har byggt om och verkligen ansträngt sig för att förstöra allt som påminner om läktarkultur. Bortaklacken kommer i Kinnarps få stå hoptryckta nere vid isen, uppdelade längs ena kortsidan med Kinnarps sittplats bakom sig. Med tanke på hur de har uppfört sig tidigare år lär det regna saker ner på oss. Att det sedan råder såväl trum som flaggförbud för bortaklacken gör inte saken bättre!
Jesse P: japp det verkar så..i globen är det trumförbud. Enligt min uppfattning så äre ingen idé ens att ha någon klack nere vid sargen. Ja HV är läktarkulturdödare iaf om det stämmer!!
Fanzin: trum och flagg förbud?? va i h-vete är dom inte riktigt frisk? var de inte trum förbud i globen ?? eller är ja helt borta nu..har för mig att de var nånstans iaf
Jesse P: Det är väl en händig sektion. Har läst att Wolf Pack bojkottar resan till J-Köping pga nya bortasektionen samt trumförbut/flaggförbud för bortaklacken :S