1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Svoboda

« · 639206 · » Till forumet

Sv: Svoboda
RocknRolf2:

säg åt den där tjecken att översätta allt om Benda han hittar ;)
Kommentera

Men had kan också vara ett exempel på dålig engelska
Kommentera

Nu ska jag gå och dammsuga och ta en whisky... när jag kommer tillbaka ska Benda vara klar! Det är ett krav - uppfylls inte det kräver jag Nubbens avgång! ;)
Kommentera

Fan hopplöst att tjata med dessa tjecker. Senaste budet är att rubriken på deras sida betyder:
"Svoboda goes to Timra and club had big interest about Benda too"

had låter inte lovande. Men hoppet lever väl än
Kommentera

Hollywood Hogan:

Oj , det var meningen till honom .. men men ..
Kommentera

rödovithockeydy:
Jag har ingen aning! Fråga Rockroffe2...
Kommentera

Talangscouten: Det ÄR Klart!!!
Kommentera

Hollywood Hogan:

nää ..
va sa dom då?
hur visste dom det? äee,.!
Kommentera

RocknRolf2: stavas det inte "tjat"; )
Svoboda, otrooligt bra!
Kommentera

RocknRolf2:
Hur många Pilsner hade dom dragiit i sig?
Kommentera

lungan: Till 90% säker, luskat ut det efter chat med tjecker
Kommentera

RocknRolf2:

hur vet du att dom inte släpper Benda?
satan isf..
Kommentera

RocknRolf2: Säker????
Kommentera

Bragd-Birger:
YES! HÄRLIGT! UNDERBART! Ända in i slutspelskaklet!
Kommentera

Fett nice ingen får gå alla blir kvar!!!:D
Kommentera

Landslagsmålvakt till Timrå IK

Timrå IK har idag kontrakterat den tjeckiske landslagsmålvakten ADAM SVOBODA.

Just nu befinner sig Svoboda med det tjeckiska landslaget som spelar Rosno Cup. Under hösten har han representerat Lada Togliatti i den ryska ligan och HC Pardubice i den tjeckiska.
– Vi har tittat över alla lagdelar och kände att vi måste stärka upp målvaktssidan. Nu har vi tre målvakter och nu är det upp till dem att visa vem som ska stå i matcherna, säger Timrå IK:s sportchef Kent Norberg.
Svoboda blir i slutet av januari 28 år. Han har tidigare gjort åtta säsonger i tjeckiska ligan (sju i HC Pardubice och en i Sparta Prag) och en i den tyska (Nürnberg Ice Tigers).
Han var en av tre målvakter i det tjeckiska VM-laget 2005. Han har även spelat JEM (där han utsågs till bäste målvakt) och JVM.
Kontraktet med Timrå IK sträcker över innevarande säsong. Svoboda kommer till Timrå på juldagen.

Fakta Adam Svoboda
Född: 26 januari 1978 i Brno.
Längd: 176 cm.
Vikt: 80 kg.
Moderklubb: Zetor Brno.
Plockar: Vänster.
Landskamper: Inför säsongen 2005/06 hade han spelat 19 A-landskamper.

Timrå, 15 december 2005.
Kommentera

Stämmer det att Svoboda är klar så tror jag att vi gjort ett riktigt klipp! Den killen bör inte ha några som helst problem att lyckas... Detta sett till meriter, spelstil, talang - you name it! Nu vill jag se en bekräftelse!

Ge oss Benda as well!
Kommentera

Svoboda klar! Tjoho! Men Litvinov släpper inte Benda. Jävla fan också... min favorit
Kommentera

Men alla här inne, visst verkar det som om Sloan blir kvar???? Han lär ju inte få gå så länge vi inte värvar en Transatlant eller??
Kommentera

rödovithockeydy: Nu är det i a f bekräftat på hemsidan!
Kommentera

Bragd-Birger:

kan kanske betyda.. Adam Svoboda går till svenska Timrå med omedelbarverkan.
tar med sig Benda :)
Kommentera

Äntligen en riktigt bra målvakt till TIK, detta måste statistiskt sett vara den bästa målvakten på mycket länge i timrå. Kollar man på räddningsprocent så ligger han betydligt bättre till än, Asplund, Oksa, Kapanen, Ahl...

97-05 så har inte haft en säsong under 90%, 02-03 93,3% 03-04 93%.

Detta ser riktigt bra ut. En stabil målvakt utan skit misstag kan nog lyfta hela laget, hoppas nubben hittar reda På "Dimman" också. Men Nubben visste vist inte vad han gör nu för tiden...
Kommentera

Jag sitter och chattar på en tjeckisk chat, är inte helt säker än. Ena stunden verkar det som Benda är klar andra inte. Återkommer så fort jag vet nåt mer!
Kommentera

Ambroo:
Känns kanske inte som det är en back vi behöver,,,
Kommentera

lungan:

joo , det ser ju ut så iaf .. fast men vet ju aldrig med tjecker . :)
Kommentera

rödovithockeydy:
Svoboda ja :-)
Kommentera

Tamminen II: Var är alla tjeckiska tolkar när man behöver dom? Står ju en jävla massa på den sidan om 'Jana Bendu'. Frågan är vad?
Kommentera

rödovithockeydy: borde betyda säsongen ut eller ngt?
Kommentera

lungan & rödovithockeydy: Det är mkt möjligt att det handlar om en back, nåt mer vet jag ej...
Kommentera

TIKbiff:

Timra kontrakt do konce sezony .
Kommentera

htikare:
sundlöv öppnar plånboken lagom till jul, dumt att tipsa andra lag om vilka spelare som kan vara intresanta ;-)
Kommentera

Ambroo: Ett namn är Benda för det har det stått i tidningen, det andra nmnet verkar vara Svoboda, efter det som sägs på den där tjeckiska sidan.

Men vem är den tredje???

Personligen hoppas jag på Saarela!!!!!
Kommentera

Ambroo:

hoppas att Saarela kommer!
Kommentera

Frella: Tror absolut du har rätt i att det blir mer än en målvakt..Han kan inte göra allt själv.. kanske nån assist!
Kommentera

Frella: Enligt en styrelsemedlem jag fått mina uppgifter ifrån så jobbas/jobbades det på tre namn tidigare idag iaf!
Kommentera

RocknRolf2: Läst något??
Kommentera

RocknRolf2: why?
Kommentera

RocknRolf2:

varför inte?
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tror man väntar in morgondagen och släpper båda namnen, eller är det kanske ännu ett namn på g? Vore ju kul med en julbomb imorgon.
Kommentera

Tyvärr verkar inte Benda klar
Kommentera

Frella: Han fick 89.7 pga straffen bortser man från den så fick han 92.9 norrena hade 92.6...

Straffen räknas inte:D
Kommentera

Svobban känns hyfsat klar. Smarrigt! Förhoppningsvis kan vi se ett maffigt pressmeddelande snart...man kanske väntar in Benda?
Kommentera

htikare:
i Deras Chat diskuteras svobodas namn och Timrå ik,,,
Kommentera

Kevin O Shea: Låter väldigt logiskt N-köping behöver honom..Och han blir bättre av matchträningen tills vi får tillbaks honom..mycket troligt.
Kommentera

lungan: 89.2 eller liknande blev dte väl, Finland vände och vann. Iofs avgörande på straffar tror jag.
Kommentera

htikare: aa dessutom hade han 92.9 i räddningsprocent mot Finland idag.

Hoppas han står mot Sverige på lördag....
Kommentera

Kevin O Shea: Ser man till vad han presterat i landslaget osv bör han vara i klass med Liv typ. Stana kanske är en bättre jämförelse annars. Men han kan ju lika gärna floppa, är ju risken man tar med målvakter därifrån. Bra då om Benda kommer som huserat mycket i de ligorna så att det finns någon som han kan prata med.
Kommentera

rödovithockeydy: 93,19 i räddningsprocent enl. deras hemsida! siffrorna förstår man iallafall..
Kommentera

Frella: Jag tror och hoppas att senariot blir som följer - om nu Svoboda kommer:
Johan Asplund lånas ut till nästa transeferfönster och om Svoboda är den förstemålvakt som vi hoppas på försvinner nog Oksa då, och Asplund kommer tillbaks som backup.
Tror inte att man skeppar iväg Oksa innan man sett vad Svoboda går för.
Kommentera

« · 639206 · »