1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590925 inlägg · 6217 ämnen

T-shirt

« · 714874 · » Till forumet

Sv: T-shirt
Per HApps: Pudel på italienska blir barbone. Allt enligt länken nedan.

Il barbone då, alltså. Coolt...
Kommentera

Vi spolar Mackan till förmån för Jocke Nillson som trots allt stannade kvar under dom svåra åren och levererade.

Har även precis pratat med Jan-Erik "la bistecca" Nilsson nere i Spanien.

Han hälsade till alla Timrå supporters och kände sig hedrad över att vara omnänd i en så exklusiv skara av gamla och nya Timråhjältar.

Jan-Erik lovade även att signera T-shirtarna. Övriga spelare som är i livet jobbas det på, men det är nog inget bekymmer.

Nu efterlyses pudel på italienska.
Kommentera

Robban: Spelar ingen roll, bara du har med namn, adress, tele, storlek och hur många tröjor.
Kommentera

Ambroo: till vilken anmäler man sig då? PerHapps eller dig?
Kommentera

Alla: Vi är nu uppe i tjugo anmälningar om Rosso Bianco-tröjan här på HS... Övriga tjugo som röstat japp på omröstningen får skynda på med uppgifter om det ska bli nån då det säkerligen är ett 30-tal utanför HS som är intresserade.
Kommentera

El Maco: Jag tycker tröjan ska vara western-brun med gulnande tryck... Sedan tycker jag att alla TIK-are med framträdande "nick-name" och som var aktiva i Timrå IK (eller närstående hangarunds) fram tom. de magiska nätterna då laget tog steget åter till den högsta serien. Dvs. Strimma, Tåget, Biffen, Bulla, Pecka mfl (Givetvis översatt till "vanligt finskt tillmäle" i rak översättning till det klart underskatta italienska språket, ska finnas på nostalgitröjan. Men det är inget jag vitsordar i sak.

EN SAK TILL!!!

Vet någon vem som vann Filip och Fredriks (plus Fabios) signerade kallsingar som jag skänkte till något supporterhockey lotteri... En amerikansk dam jag känner bjuder $500 för ett par sådana kallingar om det finns bildbevis för att han har signerat dessa. De bilderna har jag.
Kommentera

pettsson: Green Day lyssnar jag personligen på innan match.
Kommentera

Per HApps: Ljsbrun kan funka. Men då skule jag gå på vita muddar (om möjligt) och även vitt tryck. Då blir den fullständigt retro.

Ljusbrun är helt klart ett alternativ.
Kommentera

ernie eagle: En Rosso Bianco tröja kan väl inte vara svart eller ljusbrun????
Röd och vit, det hörs ju på namnet. Svart eller ljusbrun, det låter som klassiska Grives blåbärsrisgrönt ju...;-)
Kommentera

Knylan: Jag leker gärna med formgivning. jag är ingen tecknare, men jag kan ju få idéer. Ge exempel på vad du lyssnar på innan pucken släpps.
Kommentera

iggy: Fan, det är bara för att flörtar med mig via punken som man får ge vika för Jocke haha... Han kommer nog hem när han är runt 35 pannor, han är ju och förblir förmodligen en superstjärna i ett gäng år framöver den rackarn!

Skicka namn, nummer och adress till mig så är du säker på en t-shirt!
Kommentera

Förresten, när kreativiteten spirar friskt. Finns det fler idéer på t-shirts/souvenirer som ni vill se framöver? Råkar det även finnas någon som känner någon som är bra på detta med formgivning, teckna etc? När iggy snackar rock/punk så får man ju osökt ett sug efter någon form av souvenir som även kan återspegla oss som inte lyssnar på Timrå Knockar på matchdag.
Kommentera

Ambroo: klart jag gör !!! lyssnar på stilbildarna King Crimson i hörlurarna...
anno 1969 rockmusikens Timrå IK. Förresten NÄR får vi hem Zäta igen...efter 2 guldtitlar over there... va tror ni ??
Kommentera

iggy: Kan ju meddela att det just nu är hugget som stucket mellan Kapanen och Mackan och att Jocke kontra Lind jämförs...:-) Vi är som bekant två om beslutet i slutändan...
Kommentera

iggy: Köper du dig en då?
Kommentera

Mr Burns: Kimmo är på g och därför får Bosse stryka på foten... Pekka gjorde två sässar här och Sehlstedt var som du skriver ingen vägg, isåfall ligger Sohlin bättre till... Jocke och Ösa har det redan dabatterats om och Smedberg är Mr Sundsvall Hockey... Rolle passar bättre som staty, men då ska den stå utanför gamla videoteket tillsammans med ett flipperspel;-)
Kommentera

Ambroo: en sådan strong "ökenvandrare" som Jocke N ska naturligtivs vara med på tröjan !! ...på den tiden hade jag huve djupt nedborrat i punk och postpunkeran dock. lyssna på El maco boy för böveln ;-) TACK för fina inlägg.
Kommentera

El Maco: Håller med Il Macos tidigare inlägg till fullo. Det här är allvarliga saker. Tröjdebatten väcker tankar som måste kanaliseras, även om jag egentligen inte bryr mig särskilt mycket om vare sig tröjor, flaggor eller isskrapor. Exempelvis: Kapanen i all ära, Bosse Ahl likaså. Men Timrås - I SÄRKLASS - störste burväktare heter Peter ”Il Pecko” Lindmark. Sen kan man ju tycka att Christer ”Il sållo grande” Sehlstedt åxå bör nämnas bara för att… nämnas. I grund och botten är det naturligtvis trevligt med tröjor med diverse namn. Jag älskar allihop. Fast personligen känns hjältarna från den riktigt becksvarta medeltiden extra angelägna att lyfta fram i strålkastarljuset: Jocke Nilsson, Ove Öström, Peter Smedberg… Oj, oj oj. Profiler som förtjänar tonvis med respekt. Stjärnor i en tid då glamouren och pengarna fanns någon annanstans. Varför inte uppföra en 18 meter hög (exkl skridskor) staty över Rolle Westin i närheten av Domustrappan?
Kommentera

ernie eagle: Där var du ju faktiskt riktigt rolig!

Quasimodo betyder inte puckelrygg heller så det är inte så noga med översättningen till italienska. Quasibrünäs kanske ändå passar bättre?

Kommentera

ernie eagle: Quasimodo är ett namn och inte en benämning på en puckelryggig (så vitt jag vet), därför spelar det mindre roll i det här fallet då man logiskt sätt kan döpas till det och det oavsett språk...
Kommentera

Ambroo: Vad heter puckelrygg på italienska då? Gillar inte tanken på ordet modo i en hyllningströja!
Kommentera

El Maco: Och Smokey har ställt sig i kö...
Kommentera

El Maco: Det blir inget hån på denna (även om jag gärna skulle vilja se Fagemo hängas) utan tröjan ska tas fram för att hylla...

Lind blir kvar (hurvida Quasimodo är franskt eller ej spelar ingen roll i det här fallet då det är ett namn...), men det står mellan Mackan och Kapanen.
Kommentera

Knylan: Å nu grinar du över de som grinar.....
Kommentera

El Maco: Linus "Il Judas" Fagemo sköt kvar oss i elitserien och det låter ju lite kul. Quasimodo är franska och inte italienska.

Jag vilar min väska.

Kommentera

Ambroo: Jättebra initiativ och allt det där. Jag menar det. Jag sitter på mitt breda arsle och har inte tagit fram en souvenir sedan 1900-talet.

Men - jag är personligen inte alls sugen på en hyllningströja där riktiga Timråklassiker varvas med spelare som idag är aktiva i andra lag. Då ska de vara jäkligt outstanding ur ett historiskt perspektiv och på den listan har inte jag vare sig Lind eller Mackan. Hellre Il Lupo Wargh eller nån annan nutida aktiv hel/halvfigur typ Styf som redan är där än en Brynäsare eller Miffot/Diffot Mathiasson. Den senare har inte många år i Timråtröja bakom sig och kom med på Smokeyryggen när han var aktiv i laget för över två år sedan. Lind, nej. Han är kommer att lira fler år med BIF än TIK som aktiv och kommer från Gävle. Ska det bombas med namn så fine, in med Kapanen, han förknippas med klubben här i Sverige i alla fall. Men ta hellre bort några (två) namn. Strimma och Tåget är Timrå IK, Styf med eftersom han står med i laguppställningen 2006 och framgångsrikt gnuggar handsken i ansiktet på välförtjänta Modoiter längs sargen. Lind och Mackan - INTE! När Lind lagt av om ett par år kan jag tänka mig att vara snäppet mer nostalgisk när det gäller honom men just nu har han alldeles för fula kläder för min smak.

Man kan kalla den diskussionen fjantig om man vill men jag är allvarlig.

Vad tycker Smokey?

Kommentera

Ambroo: Från mej också - i din brevlåda...
Kommentera

Ambroo: Blir bra! När kommer tröjorna? Adressuppgifter har du i brevlådan från mig.
Kommentera

El Maco: Vad gäller namnfrågan, Lind eller Nilsson - så är det ju smeknamnet/översättningen så är lite av poängen:
Quasimodo/Puckelryggen är ju överlägsen Pudeln/Hockeyfrillan eller vad fan det bli på Italiano, sedan spelar det mindre roll vilken som haft den mest framträdande rollen i laget genom tiderna.
Kommentera

Kevin O Shea: Ljusbrun skall den vara med svart text! Allt för att efterlikna wanted-affischerna i spaghettiwestern-filmerna!

Svart kanter på tröjärmarna oxå så har vi norra Europas läckraste tröja i sommar!
Kommentera

pettsson: Svart tröja med röd text - är mitt förslag / som tidigare nämnts nedan så kryllar det av röda och rödvita T-shirts i garderoben...
Svart/Röd blir läcker, tror jag!
Kommentera

Ambroo: Anmäler mig om Kimmo kommer med, allvarligt.
Kommentera

Herminator: Men visst ska du väl ha en tröja? Anmäl dig nu!
Kommentera

Herminator: Han eller Bosse har varit och är på tapeten... Vi får se hur det slutligen kommer att se ut, alternativet är att plocka bort Mackan isåfall till förmån för just en målvakt som ju saknas på tröjan.
Kommentera

Ambroo: Alltså, allvarligt nu, jag och jag vet många med mig toksaknar KIMMO "IL MURO" KAPANEN. Mannen som har stor del i att vi etablerat oss i Elitserien.
Kommentera

För att öka intresset ytterligare så har vi bestämt oss för att numrera t-shirtarna 1-75... mikenomad har förärats med numero uno!
Kommentera

Ambroo:
Nån som vet om Biffen Nillsson är i livet?
Kommentera

Nu börjar det här fjanta till sig en aning...

Nuvarande omröstning kommer att ligga kvar t o m i morgon och det enbart för att jag och Per Happs ska få ett humm om hur många som är intresserade. Därefter kommer vi att göra en beräkning som innebär att vi garanterat kommer att få räkna bort 10-15 personer härifrån eftersom vi har tänkt oss att ta upp anmälningar mot förskottsbetalning som kommer att landa kring en hundring. Efter max 75 ex är det slut, och då blir det en relativt exklusiv upplaga. Övriga t-shirtar kommer det att vara först till kvarn till...

Färgen kommer med all säkerhet att bli ljusbrun med svart tryck och det för att likna tröjan vid de gamla wanted-afficherna som syns i var och varannan spaghetti-västern.

Namnen blir förmodligen dessa och i denna ordning;

LENNART "STRIA" SVEDBERG
BO "BRIOCHE" BERGGREN
ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG
JAN-ERIK "LA BISTECCA" NILSSON
HENRIK "Z" ZETTERBERG
MIKAEL "IL QUASIMODO" LIND
ROBERT "IL DURACELL CONILIO" CARLSSON
MARKUS "IL BUCCONE" MATTHIASSON
PÄR "IL RIGIDO" STYF
KENT "LO SCERIFFO" MANDERVILLE

Alltså ingen pudel och definitivt ingen annan heller, vid fler namn hade det krävts förstoringsglas för att läsa texten... Framsidan kommer att se ut precis som på den befintliga orginalskissen, medans baksidan alltså får detta utseénde+att texten ovanför namnen kommer att krympas en aning och det för att de tio namnen ska synas också på någorlunda håll.

Hugade spekulanter ombedes skicka intresseanmällan med namn, adress, telefon och storlek till mig eller Per Happs för att på så viss underlätta för oss och för att ni ska kunna få exakt info om exempelvis priser och leveranstid så fort vi har det på det klara. Tanken är att tröjan ska vara så billig som möjligt, men ändå ha kvalitet

ÖVERSKOTTET KOMMER ATT GÅ TILL TIFO-VERKSAMHETEN
Kommentera

Varför egentligen inte bara ta detta som den roliga grej som det ändå i grunden är? Folk ska börja grina över att det står på italienska etc. Vem som är störst av Jocke Nilsson och Micke Lind är upp till den som slutligen tar fram tröjan att avgöra, båda är dock bra mycket större än tex Pär Styf. Dock är "il Rigido" den roligaste översättningen, så jag vet inte heller.
Kommentera

El Maco: Bra Idé :o)
Kommentera

andyo:
hmmmm, förmodligen
Kommentera

Per HApps: Ed Ward och Schnabel då för fan! =)
Kommentera

Ett förslag.
En ljusbrun tröja med svart tryck och namnen.

Lennart Svedberg
Åke Söderberg
Bo Berggren
Jan-Erik Nilsson
Henrik Zetterberg
Mikael Lind
Robert Carlsson
Markus Mattiasson alt Bo Ahl
Per Styf
Kent Manderville
Kommentera

MB: Ambroo får fylla ärmarna med namn också. Kanske en overall så kan man ha namn på benen också?
Kommentera

En liten enkel undran med Mathiasson , Lind, Sheriffen, Jocke Nilsson i disskusionen vara eller inte.....Kapanen då?????
Kommentera

Bragd-Birger: håller nog med dig, nog för att jag håller Micke Lind högt men Jocke Nilsson är också större i mina ögon.
Kommentera

Håller med El Maco. Jocke Nilsson är fanimej större än Micke Lind. Glassa och vara jävligt bra i en förening som lyfter på framgångens vindar är stort, att vara outstanding i beckmörker större.
Det är få spelare som kan få en att gå hem efter en förnedring med stolthet i hjärtat. #10 var en av dom.
Kommentera

pettsson: Visst är det så. Är efterfrågan tillräckligt stor så ska det naturligtvis övervägas, men det återstår att se vad omröstningen ger för resultat.
Kommentera

Knylan: Tål att tänkas på , men vem ska bort? Nåt tillägg blir det iaf inte för då blir texten än mer i miniatyr, tio namn är max.

Hursomhelst så tycker jag att Micke Lind är klart hetare än Jocke Nilsson. Lind sköt upp TIK i eliten och var ytterst betydelsefull under de första åren i elitserien, men vad gjorde egentligen Nilsson mer än att harva på i ett säckgäng med sin patenterade dragning? Dessutom funkade inte den på en motståndare som hade mött honom mer än en gång om det inte var en Husum, Teg, Lejonström eller CRIF-spelare vill säga...

Jag hade Jocke som idol när jag började gå på hockey i slutet av 80-talet, men inte fan är det nån Strimma-hysteri vi talar om, det fanns helt enkelt ingen annan.
Kommentera

Går det inte att bara byta ut något namn av de befintliga?
Kommentera

« · 714874 · »