1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590912 inlägg · 6217 ämnen

T-shirt

« · 737492 · » Till forumet

Sv: T-shirt

Ambroo: Krigare är ju fantastiskt mycket bättre än Pissmyran... Jösses!

Sen en tanke bara - om det inte finns klockrena smeknamn kanske de inte ska med?

Kommentera

Kevin O Shea: La Parete = väggen. Pissmyra direktöversatt är ungefär "Formica di urino" men tror inte det är helt korrekt i detta avseende.

Äntligen kan man kasta Losec-burken! Månader av grubblerier är över. Detta mina vänner, är sannerligen en lyckans dag!

15/8 - 2006. En rödvit högtidsdag.
Kommentera

Kevin O Shea: "GENERALITA" på Sanny, som ju är generalen är väl inte heller helt fel?
Kommentera

Ambroo: Sanny / Reservmålvakten? - kan det vara nåt.
Kommer inte ihåg om det var Kiprusoff eller Kapanen som efter en match sa att Sanny nog räddade fler skott än honom sjäv...
Kommentera

Ambroo: Krigare köper jag också - för det är vad han är - våran Jonte!
Kommentera

Jean1: Hehe sant, men jag tror krigare passar bäst... Du kan istället få till uppgift att hitta nåt passande för Sanny:-)
Kommentera

Ambroo: Krigare signalerar mer RESPEKT, även om pissmyran biter bättre och visar på en ettrig djävel.;)

(Pissmyra e.g. Ettermyra (Myrmica ruginodis), gaddförsedd myra, vanlig i Sverige.)
Kommentera

Kevin O Shea: LA PARETE = VÄGGEN

Nåt annat tips där välkomnas! Benknäckaren eller nåt dylikt är svårt att hitta på italienska, men det skulle onekligen passa...

Det ser ut att bli "IL GUERRIERO" på Jonte och det betyder krigare.
Kommentera

Ambroo: Det blir en snygg tröja (att ha till fint)!

Slår man "piss-ant" på babelfish får man på italienska orin-formica.
Men om det finns pissmyror på engelska (till att börja med) vet jag inte. Och sen om dom har såna i Italien är nästa fråga...

På latin är myra i alla fall Formica. Och det måste finnas ett latinskt namn för den lilla illbattingen (återkommer i ärendet...).
Kommentera

Ambroo: La Parete - menas?
Pissmyran ? - Han har väl oftare gått under betäckningen "Alf" (vad det nu kan heta på gipskatterska...
Kommentera

Ni minns väl denna? Nu ska den tryckas!

Fram; www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=framsida.jpg

Bak; www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=baksida.jpg

Och såhär kommer den upphottade versionen att se ut på ryggen;

LENNART "STRIA" SVEDBERG
BO "BRIOCHE" BERGGREN
ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG
JAN-ERIK "LA BISTECCA" NILSSON
JOAKIM "IL BARBONE" NILSSON
HENRIK "Z" ZETTERBERG
MARKUS "IL BUCCONE" MATTHIASSON
MIKAEL "IL QUASIMODO" LIND
KIMMO "IL MURO" KAPANEN
KENT "LO SCERIFFO" MANDERVILLE
ROBERT "IL DURACELL CONILIO" CARLSSON
PÄR "IL RIGIDO" STYF
SANNY "LA PARETE" LINDSTRÖM
JONATHAN "PISSMYRAN" HEDSTRÖM

Som ni ser så saknas den Italienska översättningen av "PISSMYRAN". Nån som sitter inne med ett passande namn eller har en idé på nåt annat?
Kommentera

Per HApps: Sen är det väl så att en supporterklubb ska lyssna på sina medlemmar och ta fram sånt som det är efterfrågan på? Och vad jag har förstått så är just en sån här grej med limiterade upplagor något som skulle uppskattas ute i stugorna. Ok att man trycker upp on tour-tröjor, men det är ju knappast nåt som är unikt i sig. Vem ser skillnad på en sån tröja från 2002 och på en som trycks upp idag om man inte läser det finstilta på ryggen vill säga?
Kommentera

Ambroo:
I den bästa av världar hade det inte behövts enskilda personers initiaiv med att trycka limiterade upplagor av t-shirts.
Självklart skall det vara SK alt TIK som skall göra detta. Men i båda fallen verkar dom inte vara riktigt på tåna.

Hade tex Mandervilles "garbage tröja" sett dagens ljus om inte Smokey hade kläckt iden? Eller Jimmy Uhlins T-Röd tröja. för att ta några exempel.

Så om nu inte privata initiativ tar fram den efterfrågade Rosso/Bianco-tröjan vilken skall då göra det? SK? TIK? Tifogruppen?
Kommentera

Som ni kanske förstår så behöver man inte köpa då ingen tvingar en till det och det lika lite som nån tvingar Jonte att spela för TIK...

Tanken med denna t-shirt var/är att se och dela det ironiska i den, men samtidigt också var/är syftet också naturligtvis att dela ut en känga. Det är dock inte på långa vägar bestämt om den ska tryckas upp utan anledningen till att jag tog upp ideerna om den var för att se om det fanns/finns nåt intresse och även för att skapa debatt. Hittils så är det väl 50/50 i den debatten så tiden får därmed utvisa hur det blir. Annars tycker jag att en röd/vit hyllningströja med texten "Ett hjärta är alltid rött" också är en riktigt bra ide...den som lever får se, men nåt lär det bli!
Kommentera

mikenomad: känns väl lite si och så med alla planer just nu .. vore ju verkligen fint om det blev Kloten eller dyl.

Känns som att vi kan komma att bli lite häcklade för våra planer då..
Kommentera

Jen: Tycker Ambroo mfl ska skrota "häckla SAIK"-temat omgående. Ingen sådan tröja för min del iaf! Aldrig roligt att sparka på en som ligger...

Fast vill iaf stycka in med ett litet slogan-förslag till den lokala vänstern i stan inför höstens val: "Gör som Jonte. Välj rätt, välj rött!"
Kommentera

Janken: Håller med, vill hellre köpa en hyllnings tröja som vi alla kan ha i Ske den 14:e i rött & Vitt, än någon svart-gul sak...
Kommentera

Jean1:
Håller med!
Jag skulle personligen aldrig ta på mig en svart/gul "he-left-you-tröja"
Vadå hyllning till Jonte? Hu glad blir han över att vi skulle häckla Skellefteå?? Nä! Satsa på et positivt budskap i stället!
Kommentera

Jean1: Mkt bra....
Kommentera

friskan: Håller med! Vi skall inte sjunka till den låga nivå som vi ser omkring oss!
Kommentera

Jean1:
Jag "röstar" på dig.

De som inte läser tugget här inne på HS men går på matcherna tycker att hånflaggor är väldigt irriterande.
Kommentera

Ambroo: En tröja till Jontes ära; synd bara att ni inte planerar en hyllningströja utan ett hån mot Skellefteå! Jag skulle uppskatta om vi Tikare, med hjärtat på rätta stället, kunde visa vår glädje inför att Hedström väljer TIK istället för att peka finger åt SAIK.
Jag tycker det är så skönt att vi TIKARE inte är en hånande klack, i huvudsak. När det väl händer är det oftast med stor dos humor.

Jag står hellre och myser i Skellefteå när Jonte briljerar för TIK, än hånar SAIK och får ta emot långfingrar från deras klack!

"Ett hjärta är alltid rött..."
Kommentera

Skarin: Hehe ibland så!

Du var redan bokad för tre på förhand;-)
Kommentera

Ambroo: Underbar tröja! Jag köper en, men kan betala för två ;) Mkt bra.
Kommentera

Paddan:

Vet du om man kan beställa en sådan där tröja som melander hade i sällskapsresan, vill fan ha en sådan =)
Kommentera

Ambroo: Hmm, med en koppling till Anaheim och ett berömt citat så borde väl "Världens bästigaste WC-Anka" också kunna funka ;)
Kommentera

Dream Team: Jag sitter på oanade talanger;-)

Och för er som inte förstod syftet med texten så kommer här en redogörelse:

Skellefteå=Sheleftyou-Jonte=Heleftyou

Svårare än så var inte den ordleken!
Kommentera

Ambroo: "Heleft-you"... alldeles lysande! ;-))) Det går bara inte att missa.. jag är självskriven!
Kommentera

Som jag skrev för en tid sedan i denna tråd;

"Som ni kanske förstår så är Rosso Bianco-tröjan en aning försenad, och detta pga att min partner Per HApps (inte när det gäller det sexuella...dock) och jag medvetet skjutit på tryckningen eftersom vi inväntar Jontes besked. Vi har vid en underskrift från hans sida då istället planer på att trycka upp ett ex antal t-shirtar till hans ära... Blir det dock mot allförmodan så att han nobbar TIK så kommer Rosso-tröjan att vara klar lagom till elitseriepremiären, så håll ut!"
Ambroo @ Rätt sida Skönvik 2006-07-05 21:40

Nu är det då så här att jag sitter här på en prototyp av en t-shirt med texten "He-left-you" skriven på bröstet som förmodligen kommer att gå i svart/gult alt. gul/svart och som kommer att ha nr 71 på ryggen. Tanken är att denna ska säljas inför och på bussarna (optimist) när det bär av mot She-left-you lördagen den 14/10 för match mot SAIK... Vad tror ni, finns det nåt intresse/nån marknad för en sån? Ok att han inte skrivit på...än, men det är ju bara några dagar ifrån som bekant;-)

ALL överskjutande vinst kommer oavkortat att gå till Tifogruppen och förhoppningsvis då till ett "välkommen hem"-tifo till Jontes ära!
Kommentera

Moverare: Större blåsningar har skådats...
Kommentera

Laken: Och aldrig stavas aldrig med två l...
Kommentera

Moverare: 100%-igt säker kan man ju alldrig vara.
Vilka stjärnor väntar ni på? ;-)
Kommentera

Ambroo: Varför vänta, du är ju helt säker på att han kommer till timrå?
Kommentera

Som ni kanske förstår så är Rosso Bianco-tröjan en aning försenad, och detta pga att min partner Per HApps (inte när det gäller det sexuella...dock) och jag medvetet skjutit på tryckningen eftersom vi inväntar Jontes besked. Vi har vid en underskrift från hans sida då istället planer på att trycka upp ett ex antal t-shirtar till hans ära... Blir det dock mot allförmodan så att han nobbar TIK så kommer Rosso-tröjan att vara klar lagom till elitseriepremiären, så håll ut!
Kommentera

Ambroo: Äh, det saknas något utan en målvakt på tröjan, står över i så fall.
Kommentera

LingaN: Så tidigt lär den knappast vara klar... och definitivt inte om vi ska få den signerade som planerat. Räkna med att det bli runt gatufesten...

El Maco: Det har vi...minst. Vi ska samla ihop oss till veckan och planera allt in i minsta detalj:-)
Kommentera

Herminator: Man kan icke få allt;-)
Kommentera

Herminator: Hem till Finland tror jag.

HApps och Ambro, har ni 19 namn på tröjlistan eller röstskolkar folk? Snart dags att byta ut omröstningen, jag känner ett lätt illamående när blicken söker sig söderut på listan med alternativ.

Kommentera

Ambroo: Var tog Kimmo "IL MURO" vägen, hmmmm?
Kommentera

Ambroo: Skulle man kunna få Forza Armate Rosso Bianco t-shirten redan på årsmötet och betala där? Tycker det skulle vara perfekt, får då är de flesta samlade.
Kommentera

Jag vet att något är allvarligt fel på Mökemo men att han är så schizo att han röstat sex gånger?

Kommentera

Smokey: Frugan vann dessa kallingar. Hänger på väggen inne i grabbens rum nu.
Kommentera

Ambroo:
ÄR det inte Ken Karlsson?
Kommentera

friskan: Gegge Lundin...
Kommentera

Per HApps:
Vad heter Zäta på Italienska?
Kommentera

El Maco: Eftersom över 50 pers ville ha en tröja inklusive de tolv medlemmarna i El Maco-partiet så har omröstningen nystartats. Då får man se om alla som ville se en tröja också tänker köpa den.
Kommentera

ståpäls: The quest for freedom and justice will go on
Kommentera

El Maco: Det är kusligt hur undfallande svenskarna är när det styrs och ställs från USA... ;)
Kommentera

Per HApps: Klokheten, den goda smaken, kort sagt: El Maco-partiet, har segrat.

Med Jocke på tröjan sajnar jag upp mig.

Kommentera

« · 737492 · »