Tänker inte sätta emot Smokeys vad iaf! Timrå IK Mot SM-Guldet 2002-2003! Vi gör en HV a´la 1995! Med kung Sune i stan, iofs i fel lag så kan vi inte misslyckas!
Timrå IK är helt klart de bästa! Ha en fortsatt trevlig sommar och nu drar jag ner till Mörrum för att meta abborre! GoGo Mörrums GOIS!
Jag är övertygad om att Timrå IK tar sig till slutspel i år. Så övertygad att jag sätter en cykeltur mellan treriksröset och isladan i Timrå, med vem som helst, om att så blir fallet. Någon som sätter mot?
Dessutom så känner jag på mig att TIK spöar träskbanditerna (Brynäs) borta i Gavlerinken. En milstolpe i hockeyhistorien som kommer att bana väg för stordåd...
Vad beträffar Färjestad så är jag fundersam på deras träning... Gossarna har cyklat omkring på gula postcyklar (!?) i ett tempo som får min morsa att framstå som rätt vältränad... Jag tror di lila sitter lite "Don Corleonefeta" och tror att allt är klappart och klart för ytterligare ett hockeykorståg... Lite varning.
Nylin: Så då menar du att ni har ett lokalt lag med juniorer och inte en massa inköpta, har ni aldrig tänkt på att det var spelarna själva som ville till Brynäs
Nylin: Nej sånt där sitter i.Förvisso är det inte känslor som gör att jag tippat dem sist men ändå. Jag glömmer aldrig Börje Salming vs publiken i ladan. Det säger en hel del när Sören tappar koncepten. Sen måste jag säga att jag blev mäkta irriterad när vi var i Gavlerinken för två år sedan. Jag stod bland Brynäspubliken och det var bortskämt och surt och man skulle sitta ned. Alla faktorer som kan få mig på dåligt humör och så vann dom med 5-0....
Farbror Hasse: Bra analys som vanligt. Bara ett frågetecken: Brynäs i botten. Har svårt att se dem hamna där. Men det kanske är någon form av nostalgi. Trots att laget för min del gärna får åka ur. F-n vad man hatade det köpelaget på sjuttiotalet. Det glöms aldrig.
1.Västra Frölunda HC 2.Färjestad BK 3.MIF Redhawks 4.MoDo HOCKEY 5.HV 71 6.Södertälje SK 7.Djurgården IF 8.Linköping HC 9.Brynäs IF 10.Luleå HF 11.Leksand IF 12.Timrå IK
Några funderingar. Lite tidigt att veta innan ens träningsmatcherna börjat. Men det är ju alltid kul att spekulera.
Toppskiktet :
Färjestad : Mycket hänger på om Wallinheimo är lika bra som Gerber och om så är fallet så blir det nog samma visa som ifjol. Välorganiserat lag med bra tränare och lagledning. Komplett lag med ett enormt självförtroende och stor respekt hos motståndarna.
Frölunda : Ungt och talangfullt lag som fått ytterligare ett år att mogna. Skicklige Conny Evensson förmår ta ut det maximala ur spelarna. Orutinen kan avgöra om de vinner eller inte.
HV-71 : Blir nog lika starka som förra året. Stefan Liv i målet betyder mycket.
Mellanskiktet :
Södertälje : Var förra årets stora överraskning. Har värvat klokt och har en otroligt duktig målvakt. Spelar smart om än inte alltid så roligt. Kan kanske överraska ytterligare i år och hänga på topplagen även om andraåret av tradition anses vara svårt.
Djurgården : Kan bli topplag i så fall beroende på tränarduon, men målvaktssidan är ett stort frågetecken. Nyförvärven i övrigt får ingen att göra vågen. Hamnar nog i mitten.
Linköping : Borde kunna undvika bottenstriden med de nyförvärv de införskaffat.
Modo : Gjorde en stark säsong förra året, men har tappat många duktiga spelare. Många nya och för mig okända spelare att matcha in. Duktig tränare men det blir nog ingen toppplacering i år.
Malmö : Något säger mig att Malmö kommer att bli bättre i år än förra året. En del överskattade åldringar har försvunnit ur laget och kanske kan de återfå harmonin och överraska en del på vägen.
Bottenskiktet :
Timrå : Hjärtat säger att vi blir ett mellanlag. Hjärnan att vi kämpar med några andra lag om att undvika de två sista placeringarna. Mycket nytt i spelarväg.I år har man tydligt lärt sig av läxan från förra året. Satsar på rutinerade spelare framför unga och lovande. Z lämnar ett hål, men kanske kan laget Timrå bli starkare i år. Tränarduon ser mycket intressant ut. Har en känsla av att de förmår ta ut det maximala av laget. Eldebrink inbillar jag mig är en djävel på att peppa. Lill-Kenta fokuserar på taktiken.
Luleå : Kan överraska i år. Har avyttrat en del främlingslegionärer och det behöver inte vara fel. Trots allt blir det nog krig i de nedre regionerna.
Leksand : Mediernas älskling och med ett enormt publikstöd. Behöver inte bara vara positivt om det går tungt från början. Har tappat notoriske målskytten Stefan Hellkvist och jag ser ingen ersättare bland nyförvärven. Målvaktssidan ?
Brynäs : Blir årets Leksand. Nu börjar Sjödin och Co. bli så gamla och sega att det inte ens hjälper med vilja att lyfta spelet. Mårtensson och Rudslätt är tunga förluster.
Eftersom dom flesta besökarna på den här sidan är TIK-fans tänkte jag rationalisera tabelltippningen lite. ;) I kvalserien kommer minst ett lag att åka ur. hoppas jag har fel