RocknRolf2: Känns det bra nu när du fått upprepa ditt dagliga mantra? Visst fan är värvningarna i år sämre än på många år, visst spelar Timrå dåligt. Visst borde det ha tagits annorlunda beslut innan säsongen. Visst fan skulle man ha agerat annorlunda när spelare drog till NHL, det vet vi ju nu. Men det är ju å andra sidan ganska lätt att sitta i efterhand och peka med hela handen.
Vi får hoppas att styrelsen inser att vi inte har råd att enbart satsa på outvecklade namn. Att detta får ses som ett skitår, att vi kommer tillbaka starkare nästa säsong. Försök visualisera det själv nån gång. Visst fan blir man besviken när Timrå förlorar, hela dagen blir förstörd. Men vad annat kan man göra som supporter än att acceptera styrelsens beslut och hoppas att de löser situationen. Gnälla på Hockeysnack? Hjälper knappast i längden...
Bit ihop, försök vara en smula positiv och ge inte upp. Än är det inte kört!
RocknRolf2: Jag har högre krav, men kan också acceptera att det kan bli ett sådant här år någon gång ibland då vi inte är riktigt etablerade ännu och inte har så stora ekonomiska muskler. Åker vi ur är det givetvis katastrof, men så länge vi klarar oss kvar och kan lära av misstagen till nästa säsong så kan jag acceptera detta mellanår.
Frella: själv tycker jag det är skrämmande om folk inte har högre krav på styrelse, sportchef m fl. än såhär. Att klubben hade större ekonomiska muskler än man visade i april/maj/juni bevisar väl värvningarna av Svoboda t ex.
Rekordvinst, högre omsättning än någonsin osv. också skyller Nubben på att man inte hade några "nhl-pengar" i början av försäsongen. Vafan är det frågan om?!
Nånstans i leden fick man allvarligt hjärnsläpp. En präktig självgodhet, "vi kan minsann fixa det här ändå med våran fingertoppskänsla..."
gud: Jag med... Det är ju inte direkt så att det drabbade HV efter fjolåret. När det gäller omsättningen ligger vi definitift inte 10-11, som någon sa. Snarare högre än lag som Modo, SSK, Brynäs, Luleå etc etc. Det verkar inte vara där som skon klämmer
RocknRolf2: Jag tror vi låg nia i omsättning inför säsongen. Egentligen åtta tror jag då Leksand räknar med Arenan i sin omsättning. Så vi ligger väl ungefär där vi ska ligga som jag ser det.
arf: i omsättning ligger vi väl 6-7:a? Att Timrå skulle vara "fattiga" och ha brist på pengar är bara ett ihåligt försvar för klubbledningens, sportchefens m fl. misslyckande. Timrå var inför den här säsongen ekonomiskt starkare än någonsin... Ändå är det inte underkänt att laget knappt tagit mer än en poäng/match?!
Spelarna presterar väl ungefär vad man kan förvänta sig av dem. Så går det när man snålar under hetaste silly season-perioden. Sedan kan Nubben jämra sig hur mycket som helst över transfersituationen mitt under säsongen, misstagen gjordes i våras. Jag säger det igen; mest namnkunnige nyförvärvet: Janne Laakkonen.. vill gärna ha ett vettigt försvar för det.
Fan jag som var förbannad på Gif-styrelsen osv i somras. Men i perspektiv framstår ju dem som ytterst kompetenta.
Är det nån som önskar sig pengar så är det Nubben. Men jag tror det är rätt ansträngt överallt i klubben just nu. Sponsorer som blir tveksamma inför resultatet. Det blir en ond spiral.
Nä, jag gnäller inte. Jag känner mig rätt uppgiven bara.
pettsson: Har helt enkelt verkligheten kommit ikapp oss efter några härliga ologiska succéår?
Jag har inte järnkoll på resurserna i klubbarna, men visst ligger väl vi ungefär 9-10 på den listan? Det är ju välkänt att det är i längden det som avgör. Sedan kan vissa enskilda säsonger avvika stort (jmfr Timrå, Mora, HV-floppen ifjol), men över några år är det ändå kassan som till sist avgör.
Jag tycker inte att Timrå gör en usel säsong. Vi presterar ungefär efter resurser, och inte som tidigare långt över. Låg vi avhängda på tolfte plats skulle jag kunna tänka mig att stämma in i gnället. Nu är det att hålla sig kvar, och att omgruppera inför nya succéår som gäller!
Redhat: Håller med dig, för första gången på länge blev jag inte ens besviken på att vi torskade, en aning ledsen kanske.
Det känns som om ALLA inom Timrå IK's organisation borde ta och rannsaka sig själva, då menar jag från ismaskinsförarna och ända upp till klubbledningsnivå.
Vad är det som har gått snett? Vad kan göras för att undvika nerflyttning i seriesystemet? Ja, för om det blir kvalseriespel med dagens trupp så kommer det att gå käpprätt och helvete.
Den enda serie vi kan vinna i år är ju floskel-vm. Värre floskler än dom som hasplades upp från intervjumickarna på tv-n i kväll får man leta efter.
En annan sak, tränas det inte på att spela PP och BP?
Undrar vad som är viktigast, ett lag i elitserien eller en i förtid avbetald arenaombyggnad?
Nu knackade John Blund på fönstret,
Lars Noren och Bergman måste ha ett finger med i spelet. :((((
Vad ska man säga, jag är chockad, vi förlorade en match med uddamålet. Man spelar hockey i fem minuter av 60, det är väll inte likt Timrå. Man riktigt känner krampen från spelarnas agerande på isen, lagen under bara vinner, även om dom borta möter topplag. ALLA vinner utom Timrå, VA FAN är det som händer. Det känns som om ingen bryr sig och med samma eftertext: citat - Modo drog längsta strået i jämnt derby, eller utvisningarna fällde Timrå i jämnt norrderby. Sedan Kentas inför snack börjar bli patetiskt, "vi måste komma upp i 100% för att lyckas ta en pinne i den här matchen, det här är en tuff men härlig utmaning för oss" FAN man är ju glad om dom kom upp i 50%. Man måste nog börja med "värmecupmodellen" snart, med handicapmål för att grabbarna ska ha en chans. Det är helt otroligt, det går ju så dåligt nu att man inte ens blir besviken efter en match, det borde inte vara möjligt men så är det. Jag skulle inte ens våga sätta en tia på en hemmaseger mot Sundsvall nu, möjligtvis en femma, för det har jag råd att förlora.
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har
Visst fan är värvningarna i år sämre än på många år, visst spelar Timrå dåligt. Visst borde det ha tagits annorlunda beslut innan säsongen. Visst fan skulle man ha agerat annorlunda när spelare drog till NHL, det vet vi ju nu. Men det är ju å andra sidan ganska lätt att sitta i efterhand och peka med hela handen.
Vi får hoppas att styrelsen inser att vi inte har råd att enbart satsa på outvecklade namn. Att detta får ses som ett skitår, att vi kommer tillbaka starkare nästa säsong. Försök visualisera det själv nån gång.
Visst fan blir man besviken när Timrå förlorar, hela dagen blir förstörd. Men vad annat kan man göra som supporter än att acceptera styrelsens beslut och hoppas att de löser situationen. Gnälla på Hockeysnack? Hjälper knappast i längden...
Bit ihop, försök vara en smula positiv och ge inte upp. Än är det inte kört!