1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590392 inlägg · 6216 ämnen

Tankar i motgång...

« · 17433 Till forumet

Tankar i motgång...
Jag kan börja med att erkänna att jag gav fan i GBn igår på grund av att jag var så elak så höll på att spricka... Besvikelsen var mkt stor o jag var tvingad att totalt sluta tänka på Hockey ett tag... Nu har jag läst igenom alla inlägg efter matchen igår o det är av förståliga skäl så är det otroligt mkt med gnäll... Gnällspikarna gnäller på allt spelare, tränare, domare o klack... Optimisterna gnäller på gnällspikarna...

Jag tycker faktiskt att det ska vara lite negativ stämmning i en GB efter en sådan här match... Men precis som 250 kg skriver det ska vara konstruktiv kritik... Men supportrar måste få ha rätt att vara besvikna... Sedan förstår jag inte hur man kan klaga på de som kämpade i klacken... Som exempelvis trummisen som ska ha en eloge att han ställer upp o trummar, dalan låt inte några pajaser få dig att sluta trumma nu... Ska man klaga på angående klacken så ska man klaga på de som är tysta o de som inte är där och inte på de som verkligen gör nåt...

Jag okar bara inte höra på alla som surrar om gamla lirare som ska tillbaka... Jag kan bara säga att Gerhard inte skulle platsa i TIK... Zäta, Lind o Hautamaa är sett på en hel säsong klasser bättre honom... Hade Gerhard fått varit kvar inför förra säsongen så hade han inte fått varit kvar nu...

Min syn på matchen är denna: TIK började bra första 5 i första perioden o fick turligt in ett ledningsmål... Sedan var det Div1-klass på båda lagen resten av perioden... Riktigt sömmpiller... Sedan fick vi tack vare någon utvisning lite tryck i början av andra men skott i dåliga lägen o mkt få riktiga chanser... Sedan kommer SSK upp i 3 ströanfall o gör 3 mkt billiga mål... Vid det här laget saknar TIK totalt glöden o kämpaviljan som alltid brukar finnas... Peos timeout ville jag ha redan vid andra målet men det är lätt o säga med facit ihand o när man står på läktarn... Sedan måste TIK fått sig en rejäl utskällning i pausen för de började i mkt hög fart o han gick på ett väldigt få antal spelare, o när Robban snyggt reducerade tidigt i perioden fick man lite hopp men sanningen var den att det där lilla xtra saknades i TIK idag... Typiskt oxå att domare Andersson lyckades hitta en löjlig tripping (hade inte blåst för nåt på hela perioden) islutet när TIK skulle försöka kvittera... O som inte det vore nog så missar han en solklar utvisnig när SSK gör 2-4... Men det var endå inte här TIK förlorade matchen det gjorde man mkt tidigare...

Det som känns jobbigt är att det är våra namnkunnigaste som sviker mest just nu... Tänker på: DeRouville, Jindrich, Rajamäki, Zäta, Peltomaa, Hautamma... Det är mkt snack här kring Zäta just nu o det skylls en hel på ryggsäckar (med all rätt)... Men måste tänka ett steg längre oxå, det är bara att inse att det kommer att fortsätta så här hela säsongen... Varken domare eller motståndare kommer behandla honom mildare... Så därför så måste nåt göras här för faktum är att TIK kommer få det svårt i längden om Zäta inte producerar... Just nu känns det som han tar för mkt ansvar, ge honom en friare roll o sätt ihop med någon som kan ta allt grovgöra åt honom... ex: en Peltomaa i form... Just nu är nog Zäta Sveriges bästa defensiva forward...

Målvaktsfrågan: Tyckte det var Freddan läge redan mot LHC o var övertygad om att skulle ha stått igår... Det måste ligga några andra problem bakom detta... DeRouville är dock en mkt bra målis men han har stått i alla ES-matcher så här långt o han skulle behöva lite vila...

Men det som framför allt saknades igår i TIK var den så viktiga SPEEDEN... De enda gångerna TIK trampade på riktig var i början av första o i början tredje... Det resulterade i 2 mål o SSK stora backar hängde inte alls med o stog som korner... Ett TIK iform hade totalt kört över SSK...

O till Madde: Det är nog bara dina enögda SSK-hjäta som talar när du säger att de var det bättre laget... För sanningen är att SSK inte ens försöker spela Hockey... De bara grisar Hockey... Det tycker jag är tråkigt att se om man tar hänsyn till Svensk Hockeys framtid... Men o andra sidan så är det resultatet som räknas o det har ju funkat riktigt bra för dem på bortaplan så här långt...

Nä, nu tänker jag glömma denna match o se framåt istället... Luleå borta på Torsdag är en mkt svår match... Den är mellan 2 lag som just nu har mkt svårt att göra mål... Läge för en repris från ifjol nämligen 0-0 kanske... Själv tror jag att det kommer att lossna för ett av dessa lag i denna match, återstå o se vilket...
Kommentera

« · 17433